• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • BinniBoo
    frikenfröken skrev 2017-11-19 10:18:07 följande:

Du ska kunna ringa och prata in har de sagt till mig, men annars får du ringa imorgon. Hur många dagars ska du sätta in? :)

Ja det funkade sist för 3 år sen men nu gick det inte utan telefonsvararen sa bara att det var stängt och öppnar i morgon kl 7. Sen kunde man bara välja avbokning eller receptförnyelse.

Ska sätta in 3 dagars.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • zuces
    BinniBoo skrev 2017-11-19 09:45:17 följande:

Då var det dags! Men! Kan inte ringa få dom har stängt! Sist gick det att ringa på helger, man kunde lämna ett meddelande så ringde dom upp. Nu gick det inte alls och det står heller inget alternativt telefonnummer man kan ringa på helger. Nån här som vet hur man gör då? Gäller Sahlgrenska i Gbg.

Sahlgrenska har öppet helger också nu för tillfället för att komma ikapp nån månad i kön. Även söndagar och kvällar tror jag.
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-19 09:20:35 följande:

Man känner ju sin kropp bäst själv tyvärr :( men hoppas du har fel.

Ja nästa vecka vet man resultatet... varje toabesök håller man andan nu..

Ja det hoppas jag också. Men hoppet har definitivt sjunkit. Speciellt då jag börjat nattsvettas vilket i mitt fall brukar betyda att min egen progesteronnivå sjuknit. Kollar i min dagbok från förra gången och det är i princip copy paste.

Ja nu håller man verkligen andan när man går på toaletten! Har till och med bytt till vita trosor så att jag ska kunna se minsta lilla färgändring. Herregud vad nojig man är!

Hur går det för dig? Symptom? Tjuvtestat?
  • BinniBoo
    zuces skrev 2017-11-19 12:13:13 följande:

Sahlgrenska har öppet helger också nu för tillfället för att komma ikapp nån månad i kön. Även söndagar och kvällar tror jag.

Söndagar har dom alltid haft öppet. Har gjort insättning en söndag. Men måste ju gå att nå dom oxå
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-19 12:23:55 följande:

Ja det hoppas jag också. Men hoppet har definitivt sjunkit. Speciellt då jag börjat nattsvettas vilket i mitt fall brukar betyda att min egen progesteronnivå sjuknit. Kollar i min dagbok från förra gången och det är i princip copy paste.

Ja nu håller man verkligen andan när man går på toaletten! Har till och med bytt till vita trosor så att jag ska kunna se minsta lilla färgändring. Herregud vad nojig man är!

Hur går det för dig? Symptom? Tjuvtestat?

Njae.. vaga "symptom" lite illamående av och till och typ lite lätt mensvärk... Men brösten slutade ömma igår :(

Nej jag har inte tjuvtestat än, ska försöka hålla mig ifrån det. Har TD på fredag..

Försöker verkligen bara tänka positiva tankar, men man trillat dit nu och då och tänker pessimistiskt...

Men bara att försöka andas och ta det lugnt :-S
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-19 13:46:49 följande:

Njae.. vaga "symptom" lite illamående av och till och typ lite lätt mensvärk... Men brösten slutade ömma igår :(

Nej jag har inte tjuvtestat än, ska försöka hålla mig ifrån det. Har TD på fredag..

Försöker verkligen bara tänka positiva tankar, men man trillat dit nu och då och tänker pessimistiskt...

Men bara att försöka andas och ta det lugnt :-S

Brösten har slutat ömma här också men jag har hört att det är vanligt och att det återkommer om man är gravid. Gud vad duktig du är som inte tjuvtestar! Det hade jah aldrig klarat. Verkligen starkt! Har du normalt 28 dagars cykel? Isåfall är det ju bim för dig med imorgon. Nu håller vi tummarna att vi klarar oss förbi det!

Ja man försöker ju tänka positivt men det är ju inte helt lätt. Man är ju också bara människa och har dessutom en massa hormoner i kroppen.
  • waldesten16

Skulle behöva lite råd. Ska göra en FET i stimulerad cykel och har hållit på att testa med ägglossningstest. Kliniken har sagt att jag testa med morgonurinen och sedan ta ägglossningsspruta på fm. Är rädd att "missa" ägglossningen så jag har testat mig två gånger per dag och nu fick jag utslag på testet. Är rädd att det inte ger utslag i morgon på morgonen. Hur ska jag göra, kliniken har sagt att testa på morgonen och sen ta ovitrelle. Men velar om jag ska ta den ikväll eftersom jag fick utslag. Någon som har något råd ?

• Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-19 16:56:15 följande:

Brösten har slutat ömma här också men jag har hört att det är vanligt och att det återkommer om man är gravid. Gud vad duktig du är som inte tjuvtestar! Det hade jah aldrig klarat. Verkligen starkt! Har du normalt 28 dagars cykel? Isåfall är det ju bim för dig med imorgon. Nu håller vi tummarna att vi klarar oss förbi det!

Ja man försöker ju tänka positivt men det är ju inte helt lätt. Man är ju också bara människa och har dessutom en massa hormoner i kroppen.

I vanliga fall så har jag 33 dagars cykel med 14 dagar mellan äl och mens. Så jag tänker att BIM är i morgon för det var då 14 dagar sedan äggplocket.. eller tänker jag fel? Ska man gå efter sin vanliga cykel fast man hade "ägglossningen" mycket tidigare...

Ja nu får vi be till högre makter att vi klarar det här <3
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-19 17:18:19 följande:

I vanliga fall så har jag 33 dagars cykel med 14 dagar mellan äl och mens. Så jag tänker att BIM är i morgon för det var då 14 dagar sedan äggplocket.. eller tänker jag fel? Ska man gå efter sin vanliga cykel fast man hade "ägglossningen" mycket tidigare...

Ja nu får vi be till högre makter att vi klarar det här <3

Nej du tänker helt rätt. Det är lutefasen du ska räkna efter:) så då är det bim imorgon . Håller tummarna för oss båda!!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-19 17:13:18 följande:

Skulle behöva lite råd. Ska göra en FET i stimulerad cykel och har hållit på att testa med ägglossningstest. Kliniken har sagt att jag testa med morgonurinen och sedan ta ägglossningsspruta på fm. Är rädd att "missa" ägglossningen så jag har testat mig två gånger per dag och nu fick jag utslag på testet. Är rädd att det inte ger utslag i morgon på morgonen. Hur ska jag göra, kliniken har sagt att testa på morgonen och sen ta ovitrelle. Men velar om jag ska ta den ikväll eftersom jag fick utslag. Någon som har något råd ?

Jag hade nog ändå väntat tills imorgon...om du fått utslag i eftermiddag kommer du nog ha det imorgon på morgonen oxå! Brukar ju ge utslag mer än 24 h!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017