• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Pigall
    Ellencassandra skrev 2018-01-03 08:51:34 följande:

Nån mer som tar både gonal f och menopur? Hoppas verkligen att den kombinationen ska hjälpa. Nojig varje kväll att jag ska ha fått i mig rätt mängd av menopur. Den e lite krånglig alltså..

Jag nojade också över att få rätt dos menopur. Hade vad som sen visade sig vara en lite feltänkt dosering på 137,5 och som var helt omöjlig att mäta upp. Men det gick bra ändå. Fråga läkaren på första vul men några enheter hit och dit ska inte kunna skada. Det är ju därför första vul är så tidigt så att man kan rätta till eventuella fel.
  • Ellencassandra
    Pigall skrev 2018-01-03 09:27:02 följande:
    Jag nojade också över att få rätt dos menopur. Hade vad som sen visade sig vara en lite feltänkt dosering på 137,5 och som var helt omöjlig att mäta upp. Men det gick bra ändå. Fråga läkaren på första vul men några enheter hit och dit ska inte kunna skada. Det är ju därför första vul är så tidigt så att man kan rätta till eventuella fel.
    Oj men det förstår jag verkligen måste varit svårt å mäta upp haha! Det jag har problem e att liksom vätskan åker tillbaka så det är väldigt pillrigt liksom..
    tack för svar! Det ska jag göra :) har bara behövt ett ul hoppas på det nu också. Tror ev att ägguttag blir på fredag nästa vecka!
  • Tuttifrutti17
    Milla8101 skrev 2018-01-01 21:33:03 följande:

Hej

När jag har kört sprutorna så skulle jag börja på dag 2 men inte om det skulle bli på en tisdag, för då skulle jag börja på dag 3. Har för mig att det har något med plocket att göra. Min läkare skrev ner allt på papper till mig lr via mail. Så att det inte skulle bli fel.

Hade ett undantag på försök 4, min mens kom aldrig riktigt igång utan småblödde lite i 5 dagar, fick tillslut ringa verksamhetschefen för allt var semesterstängt. Fick svar att vänta ngr dagar och köra igång med sprutorna direkt när den kom igång.

Vilken klinik går du på? Lycka till!

Nu har jag pratat med läkaren och tagit första sprutan idag :) Så taggad! Äntligen är man igång!
  • LilV

Nya sprutor i kylen och fyllt på med folsyra och behepan, nu är det bara att invänta mensen. Redo för försök 2 :D

• hanna8911
    LilV skrev 2018-01-03 21:50:29 följande:

Nya sprutor i kylen och fyllt på med folsyra och behepan, nu är det bara att invänta mensen. Redo för försök 2 :D

Härligt! Lycka till!!
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-01-03 08:51:34 följande:

Nån mer som tar både gonal f och menopur? Hoppas verkligen att den kombinationen ska hjälpa. Nojig varje kväll att jag ska ha fått i mig rätt mängd av menopur. Den e lite krånglig alltså..

Hej

Jag har tagit menopur ett par gånger och nu den sista gången både gonal-f o menopur.

Tyckte inte alls det var jobbigt lr pilligt, dra in vätskan väldigt sakta bara så får du den fulla dosen och inga bubblor, svarta raden ska vara på 150 om det nu var det du skulle ha.

Lycka till, första gången är ju alltid lite nervöst också! :)
  • Milla8101
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-03 17:21:16 följande:

Nu har jag pratat med läkaren och tagit första sprutan idag :) Så taggad! Äntligen är man igång!

Va härligt! Lycka till :)
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-01-01 21:50:04 följande:

Hej alla. Nu har jag tagit gonal f och menopur. Känns ok att vara igång. Menopur är lite krånglig.. vet inte om det blev fel.. ska ju ta 150 å tryckte på kolven så den svarta hamnade på 150 men då kom min kille å ba men det e ju ingen vätska upp till 150 du måste ta mer å typ drog så det kom vätska upp till 150 men då var den svarta inte på rätt plats.. vet inte om det blev helt fel nu :/ blir alltid så nojig.. hoppas ni förstår vad Jag menar xD

Kan du inte ta ett kort på hur sprutan ser ut efter att du har dragit upp vätskan?
  • Ellencassandra
    Milla8101 skrev 2018-01-04 00:41:22 följande:
    Hej

Jag har tagit menopur ett par gånger och nu den sista gången både gonal-f o menopur.

Tyckte inte alls det var jobbigt lr pilligt, dra in vätskan väldigt sakta bara så får du den fulla dosen och inga bubblor, svarta raden ska vara på 150 om det nu var det du skulle ha.

Lycka till, första gången är ju alltid lite nervöst också! :)
    Igår gick det faktiskt jätte bra! :) eller kände mig trygg i det jag gjorde iaf å det blev rätt ;) imorgon blir det å ta orgalutran också.. tre sprutor varje kväll! Oh the joy.. nä men det e värt det såklart, hoppas jag..
    hur gick det för dig? Blev det skillnad när du tog både gonal f och menopur eller?
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-01-04 08:05:44 följande:

Igår gick det faktiskt jätte bra! :) eller kände mig trygg i det jag gjorde iaf å det blev rätt ;) imorgon blir det å ta orgalutran också.. tre sprutor varje kväll! Oh the joy.. nä men det e värt det såklart, hoppas jag..

hur gick det för dig? Blev det skillnad när du tog både gonal f och menopur eller?

Va bra att det kändes lättare.

Jo det gick bättre denna gången, plussade på nyår. Sen om det berodde på behandlingen det vet jag inte. Har gjort korta 4 ggr och nu det femte försöket gjorde vi det långa med nässpray innan sprutorna.

Lycka till :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017