• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • hanna8911
    Ellencassandra skrev 2017-12-29 11:23:32 följande:

Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?

Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.

Förstår dug precis! Tänkte samma förra nyår, att i år är året jag ska bli gravid! Visst, det är inte helt kört än då jag ska testa på nyår men känner mig högst ogravid just nu! Bara ta nya tag tills nästa år!
  • Ellencassandra
    Pigall skrev 2017-12-29 12:32:13 följande:
    Hej Ellencassandra! Förstår hur du känner. Jag tyckte det var väldigt tungt efter vårt misslyckade försök. Speciellt väntan tyckte jag var hemsk . Allt kändes bara piss faktiskt. Men kan ju uppmuntra dig med att det var just andra försöket och byte till menopur som gjorde susen för mig. Från att ha haft ett rentav urdåligt resultat första gången blev jag både gravid och fick 3 till frysen. Vi kunde knappt tro att det var sant men läkarna verkade tämligen oimponerade. Sådana skiftningar mellan försök är tydligen inte helt ovanliga utan handlar ofta om ren tur+rätt stimuleringscocktail. Håller tummarna för att det ska funka för er denna gång!
    Åh va kul å höra!! Ger mig hopp. Är ju rätt ung (27) å fick rätt hög dos av gonal f, fick ut 6 ägg bara ett klarade sig.. så hoppas verkligen att menopur ska ge bättre resultat. Tack för svar :)
    Grattis till graviditeten!! Om du nu är det nu eller var det förut? Grattis iallafall :)
  • Ellencassandra
    hanna8911 skrev 2017-12-29 12:47:40 följande:
    Förstår dug precis! Tänkte samma förra nyår, att i år är året jag ska bli gravid! Visst, det är inte helt kört än då jag ska testa på nyår men känner mig högst ogravid just nu! Bara ta nya tag tills nästa år!
    Åh håller tummarna att du får ett plus!!
    Annars får vi kämpa vidare å bara hoppas att 2018 ska bli vårt år.
  • Tiinuli
    Ellencassandra skrev 2017-12-29 11:23:32 följande:

Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?

Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.

Känner så väl känslan , på slutet av 2017 skulle som senast vara gravid, men nej så enkelt var det inte.

Första ivf september lyckades inte och nu skulle hunnit med en till innan jul men fick avbryta pga spontan Äl :( så surt och tungt , skit riktigt skit... så i feel you sister!
  • stellanocte
    hanna8911 skrev 2017-12-27 23:04:10 följande:
    Hej! God fortsättning!usch vad sorgligt med missfall. När man väl nåt till det där plusset så kommer nästa käftsmäll. Hopps ni ändå får sätta igång snart och att ni inte behöver vänta för länge!

Jag har gjort mitt första FET för 1 vecka sedan och väntar nu på att ta ett gravtest. Har haft Molvärk av och till så har inte så höga förhoppningar! Men men det är bara att köra på, någon gång ska vi alla lyckas!!
    Ja, vi hade hoppats på en annan avslutning på året men vi får kämpa vidare med nya tag :)

Håller tummarna att du får ett plus. Molvärk kan ju vara ett tecken på graviditet (hade själv det innan vårt plus) så det kan absolut gå vägen fortfarande :)
  • Ellencassandra
    Tiinuli skrev 2017-12-30 12:06:11 följande:
    Känner så väl känslan , på slutet av 2017 skulle som senast vara gravid, men nej så enkelt var det inte.

Första ivf september lyckades inte och nu skulle hunnit med en till innan jul men fick avbryta pga spontan Äl :( så surt och tungt , skit riktigt skit... så i feel you sister!
    Åh :( va surt! Förstår att det känns tungt!! Ska ni köra igång nu vid nästa mens?
    Jag fick precis min mens så imorgon kväll börjar jag med sprutorna! Tyckte det var bra tajming ändå så jag kan fira nyår å inte hålla på med sprutor å inget bubbel :P
    Gott nytt år <3
  • hanna8911

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

• LilV
    hanna8911 skrev 2017-12-31 14:41:36 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Grattis!! Hoppas vi alla här får uppleva samma sak under 2018 :)
  • hanna8911
    LilV skrev 2017-12-31 22:45:52 följande:

Grattis!! Hoppas vi alla här får uppleva samma sak under 2018 :)

Det hopps jag med! Må det vara er tur nu!
  • Tiinuli
    Ellencassandra skrev 2017-12-31 10:54:11 följande:

Åh :( va surt! Förstår att det känns tungt!! Ska ni köra igång nu vid nästa mens?

Jag fick precis min mens så imorgon kväll börjar jag med sprutorna! Tyckte det var bra tajming ändå så jag kan fira nyår å inte hålla på med sprutor å inget bubbel :P

Gott nytt år <3

Ska på ett till möte den 8.1 och sen nästa mens som kommer förmodligen veckan efter. Pga all strul m Äl o sprutor så fick mens till julen... jag bara undrar hur orkar man fortsätta utan att bli deppig :(

Gott nytt år på er med :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017