• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-10 11:06:43 följande:

Nån som vet om man får bada bastu och jacuzzi under hormonbehandling eller kan det göra skada?

Jag vet att du inte ska bada efter äggplock eller återföringen. Men vet tyvärr inte vad som gäller om du endast håller på med sprutor.
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-12-11 06:29:32 följande:

Jag vet att du inte ska bada efter äggplock eller återföringen. Men vet tyvärr inte vad som gäller om du endast håller på med sprutor.

Mm det har jag också för mig så gjorde det och badade igår. Senare fick som ägglossningsvärk och nu precis varit på andra vul där läkaren inte hittade några äggblåsor på ena äggstocken :( så jag ägglossade igår, helt sjukt kommer få avbryta behandlingen , så jävla surt, alltid nått är det! Ska bara lämna blodprov och få det bekräftad...
  • zuces
    Tiinuli skrev 2017-12-11 07:49:10 följande:

Mm det har jag också för mig så gjorde det och badade igår. Senare fick som ägglossningsvärk och nu precis varit på andra vul där läkaren inte hittade några äggblåsor på ena äggstocken :( så jag ägglossade igår, helt sjukt kommer få avbryta behandlingen , så jävla surt, alltid nått är det! Ska bara lämna blodprov och få det bekräftad...

Gud vad jobbigt.. visste inte att man inte fick bada. Är det värmen som får en att ägglossa då?
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-11 07:11:39 följande:
    Hur har det gått? <3
    Det har ju tyvärr inte gått så bra, såg en liten blödning idag på skyddet. Så tror att det är rött kört, har min testdag på lördag så får väl se då :/ hur går det själv med allt?
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-11 07:49:10 följande:

Attans vad tråkigt ! Jobbigt att behöva avbryta. Vart är du i behandlingen? Återföring ?
  • Bli3ifamiljen

Jag var på tjejmiddag i lördags, en vecka efter vårt negativa test från andra ivf. Två av tre berättar att de är gravida. Jag höll på att bryta ihop men lyckades samla mig. Nu vet jag inte om jag kommer orka umgås med de. Jag har tyckt det varit tillräckligt jobbigt att umgås med folk med barn. Hur gör och känner ni andra?

• Tiinuli
    zuces skrev 2017-12-11 08:16:15 följande:

Gud vad jobbigt.. visste inte att man inte fick bada. Är det värmen som får en att ägglossa då?

Mm lite i chok tillstånd... visste det inte heller och läkaren tyckte det va jätte märkligt :( han kommer ringa mig vid fyra tiden så får väll fråga om det va att jag badade...
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-12-11 11:04:35 följande:

Attans vad tråkigt ! Jobbigt att behöva avbryta. Vart är du i behandlingen? Återföring ?

Ja är schokad :( och läst att det är väldigt ovanligt. Var på mitt andra vul i morse, ÄP skulle varit i veckan. Tagit menopur 225 i 9 dagar plus orgalutran 3 dagar
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-11 12:38:38 följande:

Ja är schokad :( och läst att det är väldigt ovanligt. Var på mitt andra vul i morse, ÄP skulle varit i veckan. Tagit menopur 225 i 9 dagar plus orgalutran 3 dagar

Väldigt tråkigt. Förstår att du måste känna dig snuvad på denna omgången. Kliniken kan väl inte räkna detta som ett försök?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017