• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tuttifrutti17

Hej allihopa!

Fick min mens igår. Och ska påbörja sprutor när mensen kommer. Vilken dag började ni med gonal f ? Min klinik är inte öppen förrän den 3e och då blir de min 4e mensdag. Men blev osäker om jag kanske skulle börja med sprutorna på min 3e mensdag. Ska jag chansa och börja med sprutan imorgon eller ska jag vänta till kliniken öppnar och rådfråga dom? Rädd att de blir försent om jag väntar.. hur hade ni gjort? :(

• mileythebunny
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-01 18:23:16 följande:

Hej allihopa!

Fick min mens igår. Och ska påbörja sprutor när mensen kommer. Vilken dag började ni med gonal f ? Min klinik är inte öppen förrän den 3e och då blir de min 4e mensdag. Men blev osäker om jag kanske skulle börja med sprutorna på min 3e mensdag. Ska jag chansa och börja med sprutan imorgon eller ska jag vänta till kliniken öppnar och rådfråga dom? Rädd att de blir försent om jag väntar.. hur hade ni gjort? :(

Men vad står det i dina papper? Min behandlingsplan som jag fick hem har exakta datum för spray- och sprutstart och första ul och allt sånt. Kan tänka mig att olika kliniker gör lite olika, men fick du inget liknande schema som du kan följa?
    Annars brukar de ju säga att man inte ska börja spruta förrän man fått klartecken från kliniken...men det kanske också varierar... Lycka till!
  • Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-01 19:36:09 följande:

Men vad står det i dina papper? Min behandlingsplan som jag fick hem har exakta datum för spray- och sprutstart och första ul och allt sånt. Kan tänka mig att olika kliniker gör lite olika, men fick du inget liknande schema som du kan följa?

Annars brukar de ju säga att man inte ska börja spruta förrän man fått klartecken från kliniken...men det kanske också varierar... Lycka till!

Jag ska inte ta någon sprey. Vad jag fattar de som är detta den korta versionen. Står inget vilket datum jag börjar då de helt utgår ifrån när min mens startar. Men osäker på om det var dag 3 jag skulle börja på sprutan eller inte.. men får nog avvakta till kliniken öppnar o frågar. I värsta fall får jag väl vänta en månad till :(
  • mileythebunny
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-01 20:00:49 följande:
    Jag ska inte ta någon sprey. Vad jag fattar de som är detta den korta versionen. Står inget vilket datum jag börjar då de helt utgår ifrån när min mens startar. Men osäker på om det var dag 3 jag skulle börja på sprutan eller inte.. men får nog avvakta till kliniken öppnar o frågar. I värsta fall får jag väl vänta en månad till :(
    Jag genomgår det långa protokollet, därav sprayen, men oavsett borde du väl ha fått något papper där det står vilken dag du börjar med sprutorna, eller? Man ska ju inte behöva gissa sig fram, det är ju nog mycket information som det är... Men jag hade nog inte vågat chansa, hade hellre väntat och pratat med dem...
    Lycka till!
  • Milla8101
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-01 18:23:16 följande:

Hej allihopa!

Hej

När jag har kört sprutorna så skulle jag börja på dag 2 men inte om det skulle bli på en tisdag, för då skulle jag börja på dag 3. Har för mig att det har något med plocket att göra. Min läkare skrev ner allt på papper till mig lr via mail. Så att det inte skulle bli fel.

Hade ett undantag på försök 4, min mens kom aldrig riktigt igång utan småblödde lite i 5 dagar, fick tillslut ringa verksamhetschefen för allt var semesterstängt. Fick svar att vänta ngr dagar och köra igång med sprutorna direkt när den kom igång.

Vilken klinik går du på? Lycka till!
  • Milla8101
    Mariana79 skrev 2017-12-18 15:25:16 följande:

Hej tjejer!

Ett livstecken från mig här...

I dag har jag haft kontakt med kliniken för att planera nästa steg. Vi kommer få prova långa protokollet denna gång med start av nässpray vecka 3.

De tidigare 2 försöken har vi kört korta med menopur först 225 ie sedan 262.5 ie.

Nu kommer det istället bli 225 ie Gonal F och 2 st sprutor med Ovitrelle...

Är det någon mer som ska byta behandling eller har gjort?

Tidigast äggplock blir v 7 för oss så vi hoppas nu järnet på ett lyckosamt 2018.

Hoppas ni alla har det bra! God jul på er alla <3

Hej

Jag har oxå bytt behandling, så här har det sett ut iår.

Jan=korta protokollet gonal- f o orgalutran (6 ägg) fick plus på Stickan o en till frys. Tidigt MF

Mars = frysåterföring , minus.

Maj= korta protokoll, menopur o orgalutran (6 ägg), 2 tillbaka. Minus.

Aug= korta , menopur o orgalutran, (6 ägg) 2 tillbaka, minus.

Sep= korta menopur o orgalutran (6 ägg) 2 tillbaka , minus.

Nov= långa , synarela sen menopur o gonal -f

(6ägg) 2 tillbaka. Plus på Stickan på nyår .

Hoppas det går vägen när ni byter behandling!

Lycka till!!!
  • Ellencassandra

Hej alla. Nu har jag tagit gonal f och menopur. Känns ok att vara igång. Menopur är lite krånglig.. vet inte om det blev fel.. ska ju ta 150 å tryckte på kolven så den svarta hamnade på 150 men då kom min kille å ba men det e ju ingen vätska upp till 150 du måste ta mer å typ drog så det kom vätska upp till 150 men då var den svarta inte på rätt plats.. vet inte om det blev helt fel nu :/ blir alltid så nojig.. hoppas ni förstår vad Jag menar xD

• Mariana79
    Milla8101 skrev 2018-01-01 21:43:19 följande:

Hej

Jag har oxå bytt behandling, så här har det sett ut iår.

Jan=korta protokollet gonal- f o orgalutran (6 ägg) fick plus på Stickan o en till frys. Tidigt MF

Mars = frysåterföring , minus.

Maj= korta protokoll, menopur o orgalutran (6 ägg), 2 tillbaka. Minus.

Aug= korta , menopur o orgalutran, (6 ägg) 2 tillbaka, minus.

Sep= korta menopur o orgalutran (6 ägg) 2 tillbaka , minus.

Nov= långa , synarela sen menopur o gonal -f

(6ägg) 2 tillbaka. Plus på Stickan på nyår .

Hoppas det går vägen när ni byter behandling!

Lycka till!!!

Härligt! Stort Grattis och tack snälla rara du för info om dina resultat, all lycka till nu!
  • Milla8101
    Mariana79 skrev 2018-01-01 22:08:12 följande:

Härligt! Stort Grattis och tack snälla rara du för info om dina resultat, all lycka till nu!

Tack! Detsamma till dig!
  • Ellencassandra

Nån mer som tar både gonal f och menopur? Hoppas verkligen att den kombinationen ska hjälpa. Nojig varje kväll att jag ska ha fått i mig rätt mängd av menopur. Den e lite krånglig alltså..

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017