• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • hanna8911
    barnlangtanivf skrev 2017-12-15 09:01:45 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

Vd roligt! Ska självklart lyssnas på!
  • Mariana79

Hej tjejer!

Ett livstecken från mig här...

I dag har jag haft kontakt med kliniken för att planera nästa steg. Vi kommer få prova långa protokollet denna gång med start av nässpray vecka 3.

De tidigare 2 försöken har vi kört korta med menopur först 225 ie sedan 262.5 ie.

Nu kommer det istället bli 225 ie Gonal F och 2 st sprutor med Ovitrelle...

Är det någon mer som ska byta behandling eller har gjort?

Tidigast äggplock blir v 7 för oss så vi hoppas nu järnet på ett lyckosamt 2018.

Hoppas ni alla har det bra! God jul på er alla <3

• waldesten16
    barnlangtanivf skrev 2017-12-15 09:01:45 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

vad roligt :) Vet ni när det släpps på Acast?
    Kommer självklart att lyssna.
  • LilV
    Mariana79 skrev 2017-12-18 15:25:16 följande:

Hej tjejer!

Ett livstecken från mig här...

I dag har jag haft kontakt med kliniken för att planera nästa steg. Vi kommer få prova långa protokollet denna gång med start av nässpray vecka 3.

De tidigare 2 försöken har vi kört korta med menopur först 225 ie sedan 262.5 ie.

Nu kommer det istället bli 225 ie Gonal F och 2 st sprutor med Ovitrelle...

Är det någon mer som ska byta behandling eller har gjort?

Tidigast äggplock blir v 7 för oss så vi hoppas nu järnet på ett lyckosamt 2018.

Hoppas ni alla har det bra! God jul på er alla <3

Vi kommer att byta från gonal-f till menopur vid nästa försök. Ser fram emot att prova igen och hoppas sprutbytet ger bättre utdelning! Kör förhoppningsvis igång i mitten av januari. Var det lätt att blanda och dosera menopur?
  • Percafluviatilis

Här kom blödningen rd11 och har fortsatt sen dess. Mycket sparsamt och bara brunt, kanske väldigt ljust rosa emellanåt. Svagt streck på testet rd9 och ungefär samma igår på rd12 (syns alltså knappt). 99% av mig har gett upp hoppet nu. Skit.

• Mariana79
    LilV skrev 2017-12-19 17:04:23 följande:

Vi kommer att byta från gonal-f till menopur vid nästa försök. Ser fram emot att prova igen och hoppas sprutbytet ger bättre utdelning! Kör förhoppningsvis igång i mitten av januari. Var det lätt att blanda och dosera menopur?

Ja det var superlätt att blanda, man får en tydlig beskrivning med också. Lycka till!
  • stellanocte

Hej och god fortsättning på er.

Hur går det för alla här? Vi håller just nu på att återhämta oss från ett missfall men planerar att sätta i gång med IVF till våren igen. Vi ska boka tid för nytt uppstartsmöte i januari men vi vet inte när vi kan få sätta i gång igen. Troligtvis behöver jag vänta in en mens igen innan vi kan starta. 

Hur ligger ni till? 

• hanna8911
    stellanocte skrev 2017-12-27 20:41:17 följande:

Hej och god fortsättning på er.

Hur går det för alla här? Vi håller just nu på att återhämta oss från ett missfall men planerar att sätta i gång med IVF till våren igen. Vi ska boka tid för nytt uppstartsmöte i januari men vi vet inte när vi kan få sätta i gång igen. Troligtvis behöver jag vänta in en mens igen innan vi kan starta. 

Hur ligger ni till? 

Hej! God fortsättning!usch vad sorgligt med missfall. När man väl nåt till det där plusset så kommer nästa käftsmäll. Hopps ni ändå får sätta igång snart och att ni inte behöver vänta för länge!

Jag har gjort mitt första FET för 1 vecka sedan och väntar nu på att ta ett gravtest. Har haft Molvärk av och till så har inte så höga förhoppningar! Men men det är bara att köra på, någon gång ska vi alla lyckas!!
  • Ellencassandra

Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?
    Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.

• Pigall
    Ellencassandra skrev 2017-12-29 11:23:32 följande:

Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?

Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.

Hej Ellencassandra! Förstår hur du känner. Jag tyckte det var väldigt tungt efter vårt misslyckade försök. Speciellt väntan tyckte jag var hemsk . Allt kändes bara piss faktiskt. Men kan ju uppmuntra dig med att det var just andra försöket och byte till menopur som gjorde susen för mig. Från att ha haft ett rentav urdåligt resultat första gången blev jag både gravid och fick 3 till frysen. Vi kunde knappt tro att det var sant men läkarna verkade tämligen oimponerade. Sådana skiftningar mellan försök är tydligen inte helt ovanliga utan handlar ofta om ren tur+rätt stimuleringscocktail. Håller tummarna för att det ska funka för er denna gång!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017