• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-12-11 16:05:41 följande:

Väldigt tråkigt. Förstår att du måste känna dig snuvad på denna omgången. Kliniken kan väl inte räkna detta som ett försök?

Ja riktigt tråkigt då det är 2 ivf försök och va nästan i mål med sprutor o skit :(

Pratade med läkaren tidigare och frågade om bad jazuci bastu sex mm men han sa det är inte möjligt med yttre våld att framkalla ägglossning så dem kinde verkligen inte ge mig nått svar varför det blev på detta vis :(

Som sagt ena sidan släppte, högra äggstock men inte vänster, har 5 blåsor kvar men han tyckte att skulle avbryta men att fick välja. Så vi valde avbryta då bara hälften va kvar och det räknas inte som förbrukat ivf försök.
  • Tiinuli

Och min gyn hade aldrig varit med om detta innan , vilket då säger hur ovanligt det är... klart jag ska råka ut för detta :(

• mileythebunny
    Bli3ifamiljen skrev 2017-12-11 11:49:35 följande:

Jag var på tjejmiddag i lördags, en vecka efter vårt negativa test från andra ivf. Två av tre berättar att de är gravida. Jag höll på att bryta ihop men lyckades samla mig. Nu vet jag inte om jag kommer orka umgås med de. Jag har tyckt det varit tillräckligt jobbigt att umgås med folk med barn. Hur gör och känner ni andra?

Neej! Jag har varit med om samma sak (inte mitt i ivf, men ändå), av fem par så var tre gravida, ett hade en nyfödd, och så jag och min man. Vi hade middag hemma hos oss och alla började komma med vad de kunde och inte kunde äta, dricka osv, satt med gravid-appar och pratade barn HELA kvällen. Så jag vet hur det känns, och kan bara tänka mig att det är ännu värre precis efter neg. besked. Jag lider med dig! Det är bara att kämpa vidare...
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-11 21:36:50 följande:
    Ja riktigt tråkigt då det är 2 ivf försök och va nästan i mål med sprutor o skit :(

Pratade med läkaren tidigare och frågade om bad jazuci bastu sex mm men han sa det är inte möjligt med yttre våld att framkalla ägglossning så dem kinde verkligen inte ge mig nått svar varför det blev på detta vis :(

Som sagt ena sidan släppte, högra äggstock men inte vänster, har 5 blåsor kvar men han tyckte att skulle avbryta men att fick välja. Så vi valde avbryta då bara hälften va kvar och det räknas inte som förbrukat ivf försök.
    Skönt att det inte räknades som ett försök en liten tröst i detta :)

Vid min första ivf omgång tömde de mig på över 40 äggblåsor men ingen av dem innehöll ett ägg. Jag kom ihåg känslan av förtvivlan och kan tänka mig att det var samma för dig. Min klinik var snälla med den gången och inte räkna det som ett försök.

Ska du vänta in nästa mens eller kommer du att få tabletter och framkalla den?
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-12-12 06:25:59 följande:

Skönt att det inte räknades som ett försök en liten tröst i detta :)

Vid min första ivf omgång tömde de mig på över 40 äggblåsor men ingen av dem innehöll ett ägg. Jag kom ihåg känslan av förtvivlan och kan tänka mig att det var samma för dig. Min klinik var snälla med den gången och inte räkna det som ett försök.

Ska du vänta in nästa mens eller kommer du att få tabletter och framkalla den?

Typiskt, skrev o allt försvann när skulle posta

Det va en väldigt massa :o

Men kan tänka mig att känslan är det samma, man är nästan i mål men ändå inte! Surt!

Snällt att dem inte räknade det som ett försök men inte mer än rätt tycker jag. Tycker också att det suger att det är bregränsad med försök, en stress moment!

Har dem ändrat nånting med mediciner till nästa gång? För min del blir det orgalutran tidigare men annars samma eftersom jag svarade bra annars på behandlingen. Menopur 225.

Eftersom det är julstängd så måste vänta till januari, ska ta lunitus nu i 10 dagar och sen få mens enligt läkaren, suger att ta dem också varför liksom.
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-12-12 09:32:00 följande:
    Typiskt, skrev o allt försvann när skulle posta

Det va en väldigt massa :o

Men kan tänka mig att känslan är det samma, man är nästan i mål men ändå inte! Surt!

Snällt att dem inte räknade det som ett försök men inte mer än rätt tycker jag. Tycker också att det suger att det är bregränsad med försök, en stress moment!

Har dem ändrat nånting med mediciner till nästa gång? För min del blir det orgalutran tidigare men annars samma eftersom jag svarade bra annars på behandlingen. Menopur 225.

Eftersom det är julstängd så måste vänta till januari, ska ta lunitus nu i 10 dagar och sen få mens enligt läkaren, suger att ta dem också varför liksom.
    Vid mitt andra försök med äggplock fick jag ut ca 16 ägg. Ett av dem fick jag tillbaka men det blev tyvärr inget. Två överlevde till frysen.
    Den 25 nov satte jag in en blasto och hade testdag den 9 dec. Redan den 1 dec fick jag pluss på stickan :) Den 19 ska jag på mitt första vul för att se om graviditeten sitter rätt. Har haft utomkveds tidigare och då finns det ökad risk att man får det igen. Men försöker hålla modet uppe :)

Hoppas nästa försök blir bättre för dig. Hatade Lutunis det var hemska
  • Percafluviatilis
    Tesora skrev 2017-12-11 10:21:11 följande:

Det har ju tyvärr inte gått så bra, såg en liten blödning idag på skyddet. Så tror att det är rött kört, har min testdag på lördag så får väl se då :/ hur går det själv med allt?

Var vi på samma ruvardag eller hur var det? Fick du en blastocyst? Man kan ju blöda lite utan att det är kört. Jag håller tummarna fortsatt!
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-12-12 10:54:54 följande:

Vid mitt andra försök med äggplock fick jag ut ca 16 ägg. Ett av dem fick jag tillbaka men det blev tyvärr inget. Två överlevde till frysen.

Den 25 nov satte jag in en blasto och hade testdag den 9 dec. Redan den 1 dec fick jag pluss på stickan :) Den 19 ska jag på mitt första vul för att se om graviditeten sitter rätt. Har haft utomkveds tidigare och då finns det ökad risk att man får det igen. Men försöker hålla modet uppe :)

Hoppas nästa försök blir bättre för dig. Hatade Lutunis det var hemska

Oh va roligt att du plussat nu :)

Jag fick inga till frysen från första tyvärr , hoppas på bättre tur nästa år för oss.
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-12 11:16:47 följande:

Var vi på samma ruvardag eller hur var det? Fick du en blastocyst? Man kan ju blöda lite utan att det är kört. Jag håller tummarna fortsatt!

Aa jag tror att vi var det. Har redan gett upp hoppet och gör mig redo för en ny behandling tråkigt bara hoppas att allt går vägen för dig. Kram
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017