• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-06 21:16:04 följande:

Var det en blastocyst eller yngre? Hur känns det? :)

Jag satte in ett blasto, men vaknade med rosa flytning i trossskyddet :/ så jag tror att det kan vara kört
  • Percafluviatilis
    Tesora skrev 2017-12-07 06:45:53 följande:

Jag satte in ett blasto, men vaknade med rosa flytning i trossskyddet :/ så jag tror att det kan vara kört

Men det borde ju kunna vara en nidblödning när det är så tidigt? :)
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-07 09:08:09 följande:
    Men det borde ju kunna vara en nidblödning när det är så tidigt? :)
    aa jag hoppas på att det är de. har lite ont också :/
  • Mabe

Nu blöder jag. Bara att inse att det inte blev något. Vet inte hur jag ska kunna acceptera att det är över. Typ 7 år av kämpande. Alla försök. Alla förhoppningar och alla besvikelser. Vi blev inte fler. Är så tacksam över vår son men jag trodde alltid vi skulle ha minst två barn. Vad gör vi nu? Ska vi bara lägga ner?

• Pigall
    Mabe skrev 2017-12-08 09:22:25 följande:

Nu blöder jag. Bara att inse att det inte blev något. Vet inte hur jag ska kunna acceptera att det är över. Typ 7 år av kämpande. Alla försök. Alla förhoppningar och alla besvikelser. Vi blev inte fler. Är så tacksam över vår son men jag trodde alltid vi skulle ha minst två barn. Vad gör vi nu? Ska vi bara lägga ner?

Åh vad ledsen jag blir av att höra det här!!! Jag hade hoppats så mycket för er skull! Förstår att det känns fruktansvärt tungt:( jag tycker ni ska försöka smälta det här och sen se hur och om ni kan gå vidare. Det finns ju fortfarande alternativ för att bli fler i familjen. Adoption, familjehem, stödfamilj. Har ni fortfarande ork och kärlek så finns det barn som behöver den. Vet att det kanske känns helt fel och meningslöst idag men om ett tag kanske ni kan börja tänka i de banorna. Men idag och i det närmsta, sörj, ta hand om varandra och låt det vara ok att må piss ett tag. All kärlek och omtanke till er !
  • Sarabanan
    Pigall skrev 2017-12-08 21:08:31 följande:
    Åh vad ledsen jag blir av att höra det här!!! Jag hade hoppats så mycket för er skull! Förstår att det känns fruktansvärt tungt:( jag tycker ni ska försöka smälta det här och sen se hur och om ni kan gå vidare. Det finns ju fortfarande alternativ för att bli fler i familjen. Adoption, familjehem, stödfamilj. Har ni fortfarande ork och kärlek så finns det barn som behöver den. Vet att det kanske känns helt fel och meningslöst idag men om ett tag kanske ni kan börja tänka i de banorna. Men idag och i det närmsta, sörj, ta hand om varandra och låt det vara ok att må piss ett tag. All kärlek och omtanke till er !
    Och man kan ta emot utbytesstudenter. Det är himla roligt och man får perspektiv på vardagen. Det är inte roligt att säga hejdå men familjen växer runt om i världen.
  • FiaSthlm

Tjuvtestade idag negativt på rd 11 med 5-dagars. Har testdag 12/12. Vad tror ni är det läge för en sorge-snus? Tror ni man kan lita på att gravtest visar rätt så här nära testdagen eller finns det fortfarande hopp? Har varken mens eller gravkänningar, mer än svagt beigeaktiga flytningar samt pendlar hastigt i humöret mellan vrede, glädje och bedrövelse. Blir ni också hormonella? Igår började jag storböla när tanken på alla vackra människoliv som vandrar runt på jorden dök upp och allas små hjärtan som tickar och kärleken på jorden. Ojoj det e int lätt å va så här laddad av hormoner och press...

• Pigall
    FiaSthlm skrev 2017-12-09 11:26:09 följande:

Tjuvtestade idag negativt på rd 11 med 5-dagars. Har testdag 12/12. Vad tror ni är det läge för en sorge-snus? Tror ni man kan lita på att gravtest visar rätt så här nära testdagen eller finns det fortfarande hopp? Har varken mens eller gravkänningar, mer än svagt beigeaktiga flytningar samt pendlar hastigt i humöret mellan vrede, glädje och bedrövelse. Blir ni också hormonella? Igår började jag storböla när tanken på alla vackra människoliv som vandrar runt på jorden dök upp och allas små hjärtan som tickar och kärleken på jorden. Ojoj det e int lätt å va så här laddad av hormoner och press...

Gud jag känner igen mig så i ditt inlägg! Både med sorgesnusen och känsligheten. Jag blev helt förstörd av minsta lilla när jag ruvade. Började bl.a. böla av filmen "familjen flinta åker till rock vegas" och en dokumentär om pingviner. Så du är inte endam om det där:)

Angående testandet så finns det ju de som inte testar positivt förrän sent, även om det inte är så vanligt. En vän till mig plussade inte förrän 19 dagar efter insemination så det kan ju hända. Avvakta med sorgesnusen några dagar till iallafall:) jag håller tummarna
  • Tiinuli

Nån som vet om man får bada bastu och jacuzzi under hormonbehandling eller kan det göra skada?

• mikalela86

Vi ska på äggplock till veckan. Men igår började jag blöda, är det någon annan som gjort det medans ni tagit hormonsprutorna? 

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017