• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • IdaS85

Ja precis, går ju lättare att fokusera på annat på jobbet än hemma :)

Då får vi hoppas att andra försöket är er vinstlott! Kul med någon som har testdag runt sin egen.

• Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08

*soofa, äggplock 28/8

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, äggplock 1/9

*Kaleideskop88, äggplock 31/8

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Pajas77, TD 1/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

- Gravid

• Nube
    Paulina2017 skrev 2017-08-31 19:37:33 följande:

Håll tummarna för oss nu gjort FET. Testdag 14/9.

Började blöda på dag 11 sist och det blev inget.

IdaS85 skrev 2017-08-31 20:41:28 följande:

Hej allihop! Hoppar också in här. Har följt tråden några dagar, men inte lyckats bli medlem tidigare för sidan krånglat.

Jag är just nu en ruvare på vårt första ivf försök. Gjort två inseminationer tidigare som inte fungerat, så nu hoppas vi på bättre resultat. Är på rd 6, har testdag 13/9. Fattar inte hur jag/vi ska kunna vänta så länge! Känns som det redan gått en månad! ????

Lycka till nu! :) Kul att fler och fler ruvar!
  • Söndag

Hej allihop! Hoppar också in här. Har följt tråden några dagar, men inte lyckats bli medlem tidigare för sidan krånglat.

Jag är just nu en ruvare på vårt första ivf försök. Gjort två inseminationer tidigare som inte fungerat, så nu hoppas vi på bättre resultat. Är på rd 6, har testdag 13/9. Fattar inte hur jag/vi ska kunna vänta så länge! Känns som det redan gått en månad! ????

Spännande! Håller tummarna!
  • soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-31 13:51:53 följande:

Ligger i soffan helt slut efter mitt första äggplock. Har Lichen Sclerosus som krånglar till allt lite, så det var mycket smärta o tårar. Men det blev 8 ägg och det får jag vara nöjd med, när det var så få blåsor. Får veta i morgon hur många som blivit befruktade :)

Åh, håller tummarna att de blev befruktade allihop. :)
  • soofa
    Frökenfräken33 skrev 2017-08-31 14:34:54 följande:

Precis hemkommen ifrån återföringen. 4 av 5 ägg blev befruktande så det känns såååå bra!! Alla var av bra kvalité så hoppas att det blir nått ägg till frysen.

Testdagen blir den 17/9. Egentligen 16/9 men jobbar den morgonen och vill testa tillsammans med sambon

Åh, vad kul! Hur många dagar efter ägguttaget var det?
  • soofa

Hej och välkommen! Jag ska eventuellt på återinförande på lördag och kommer i sådana fall ha samma testdag som du enligt våra instruktioner. :) Man får sysselsätta sig så gott man kan till dess och gömma undan alla tester så man inte får för sig att tjuvtesta. ;)
  • IdaS85

Vet inte hur man svarar på enskilda inlägg så.. :)

Nube, Söndag; tack så mycket! :)

Soofa: tack! Åå spännande, då håller vi tummarna på lördag då! :) har inte köpt test än, vågar inte ha de hemma, litar inte på min egen självdisciplin i detta läget ;) haha

• soofa
    IdaS85 skrev 2017-08-31 21:46:55 följande:

Vet inte hur man svarar på enskilda inlägg så.. :)

Nube, Söndag; tack så mycket! :)

Soofa: tack! Åå spännande, då håller vi tummarna på lördag då! :) har inte köpt test än, vågar inte ha de hemma, litar inte på min egen självdisciplin i detta läget ;) haha

Du klickar på inlägget och sen "citera". :) Haha, kanske det smartaste - att inte ens ha dem hemma. Jag har två gamla tester hemma, tror dessutom vi kommer få med ett test från kliniken i samband med återinförandet. Har dock inte varit någon som har testat "i onödan" innan så tror jag kan hålla mig även den här gången. :)
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-08-31 22:25:34 följande:

Du klickar på inlägget och sen "citera". :) Haha, kanske det smartaste - att inte ens ha dem hemma. Jag har två gamla tester hemma, tror dessutom vi kommer få med ett test från kliniken i samband med återinförandet. Har dock inte varit någon som har testat "i onödan" innan så tror jag kan hålla mig även den här gången. :)

Tack för hjälpen! :) går ni till privatklinik? Vi är på rmc i lkpg, och vi fick inget test. Får nog köpa snart, dock lite rädd att jag inte kan hålla mig ;)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017