• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-31 21:09:55 följande:
    Hej och välkommen! Jag ska eventuellt på återinförande på lördag och kommer i sådana fall ha samma testdag som du enligt våra instruktioner. :) Man får sysselsätta sig så gott man kan till dess och gömma undan alla tester så man inte får för sig att tjuvtesta. ;)

Haha jag är tvärt om! jag ska ju sätta in min blasto på söndag, och jag har redan laddat upp med 10 tester hemma! :D haha.. Va olika man är..  :D Gör ju i ostimulerad cykel, så något falskt positivt får jag ju iallafall inte :)

• soofa
    ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Åh, grattis! <3
  • ijo
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-01 09:56:37 följande:

Å grattis så roligt ????

Mjbo skrev 2017-09-01 10:03:23 följande:

Stort grattis igen! Så himla underbart! Hoppas det går vägen för dig! :) <3

soofa skrev 2017-09-01 12:24:36 följande:

Åh, grattis! <3

Tusen tack <3 Hoppas liten vill stanna! Och hoppas på massa mer plus snart i tråden :)
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-01 10:05:16 följande:

Haha jag är tvärt om! jag ska ju sätta in min blasto på söndag, och jag har redan laddat upp med 10 tester hemma! :D haha.. Va olika man är..  :D Gör ju i ostimulerad cykel, så något falskt positivt får jag ju iallafall inte :)

Nä precis, det är väl det jag är lite orolig för. Att det ska vara positivt men sen visa sig vara falskt positivt. Då bör vi ha testdag typ samtidigt då? Om vi nu håller oss till dess. ;)
  • IdaS85

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Stort grattis! Hoppas hoppas hoppas liten håller sig fast ordentligt där inne :)
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-09-01 07:28:26 följande:

Vi går på Fertilitetscentrum i Göteborg, en privat klinik som har avtal med vårt landsting. Ja, har man det hemma blir det nog svårt att hålla sig till precis den dagen. ;)

Man har sån tur och känner sån tacksamhet att man bor i sverige och får den här hjälpen utan att behöva belåna sig upp över öronen :) köpte tester idag, får se hur länge man kan hålla sig haha
  • soofa
    IdaS85 skrev 2017-09-01 17:29:26 följande:
    Man har sån tur och känner sån tacksamhet att man bor i sverige och får den här hjälpen utan att behöva belåna sig upp över öronen :) köpte tester idag, får se hur länge man kan hålla sig haha
    Ja, verkligen! Och att det här ens är möjligt liksom. <3
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-09-01 15:25:43 följande:

Nä precis, det är väl det jag är lite orolig för. Att det ska vara positivt men sen visa sig vara falskt positivt. Då bör vi ha testdag typ samtidigt då? Om vi nu håller oss till dess. ;)

Ja vi borde nog det! Du gör insättning på lördag sa du va? :) hur många dagars?
  • Becccss

Så glad över att läsa detta, grattis igen! <3
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-01 18:00:34 följande:
    Ja vi borde nog det! Du gör insättning på lördag sa du va? :) hur många dagars?
    Ja, om ultraljudet ser bra ut. Om jag räknar rätt så blir 5-dagars i sådana fall. :) Ägguttag i måndags.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017