• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • soofa
    IdaS85 skrev 2017-08-31 23:29:54 följande:
    Tack för hjälpen! :) går ni till privatklinik? Vi är på rmc i lkpg, och vi fick inget test. Får nog köpa snart, dock lite rädd att jag inte kan hålla mig ;)
    Vi går på Fertilitetscentrum i Göteborg, en privat klinik som har avtal med vårt landsting. Ja, har man det hemma blir det nog svårt att hålla sig till precis den dagen. ;)
  • Frökenfräken33
    soofa skrev 2017-08-31 21:07:23 följande:
    Åh, vad kul! Hur många dagar efter ägguttaget var det?
    Det var 2 dagar efter uttaget :)
  • ijo

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

• Söndag
    ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Å grattis!!! <3
  • Nube

Stort grattis! Helt underbart men jag förstår även oron.. så du får stå kvar under ruvare än så länge :)
  • Bonnamoran
    Nube skrev 2017-08-30 23:22:13 följande:

Ja, det är väldigt spännande och så mycket som är nytt men skönt att ni är igång nu :) När har du vul? Hoppas att hela processen leder till en bebis, lycka till! :)

Tack detsamma :) Hur mår du?

Jag har vul på onsdag 6/9, och ett snabbt blodprov på måndagen innan. Hoppas allt ser bra ut :)
  • ijo
    Söndag skrev 2017-09-01 08:30:10 följande:

Å grattis!!! <3

Nube skrev 2017-09-01 08:33:57 följande:

Stort grattis! Helt underbart men jag förstår även oron.. så du får stå kvar under ruvare än så länge :)

Tusen tack <3 Det blev inbokat VUL 28/9. Känns så långt bort men hoppas det går snabbt :)
  • Frökenfräken33

Å grattis så roligt ????
  • Mjbo
    ijo skrev 2017-09-01 09:33:03 följande:
    Nube skrev 2017-09-01 08:33:57 följande:

Tusen tack <3 Det blev inbokat VUL 28/9. Känns så långt bort men hoppas det går snabbt :)
    Stort grattis igen! Så himla underbart! Hoppas det går vägen för dig! :) <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017