• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mjbo
    ijo skrev 2017-09-02 13:27:35 följande:

Jag tror inte det gör något :) Dom sätter nog tillbaka ändå! Lycka till imorgon <3 Hade ni 1 eller flera frysta?

Jag hoppas det! För den här förskyldningen blir då inte bättre iallafall! :( hoppas va lite piggare imorgon när jag vaknar.

Jag har 5 st i frysen.. 4st 5dagars och 1st 6 dagars. Imorgon får jag ett 5dagsra tillbaka om allt går som det ska fram tills dess:)
  • hösten84

Hoppar in här,

Ruvar också, beräknad testdag 17/9. Ser att det är några andra med liknande testdag, hoppas vi kan följas. Just nu känns allt overkligt.

• Frökenfräken33
    hösten84 skrev 2017-09-02 23:30:52 följande:

Hoppar in här,

Ruvar också, beräknad testdag 17/9. Ser att det är några andra med liknande testdag, hoppas vi kan följas. Just nu känns allt overkligt.

Vi har samma testdag. Just nu känns det som en evighet bort. Lycka till!!
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel. 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*emz4, insättning 4/9

- Ruvar: 

* Pajas77, TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

• soofa

Väntrummet:

* soofa

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar:

- Sprutar:

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel.

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*emz4, insättning 4/9

- Ruvar:

* Pajas77, TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

• Matildas84
    hösten84 skrev 2017-09-02 23:30:52 följande:

Hoppar in här,

Välkommen! :) Jag har TD dagen efter, den 18/9 villet är en måndag. Skulle så gärna testa på söndagen 17/9 eftersom att jag inte orkar bli ledsen på måndagsmorgonen precis innan jobbet om det skulle bli ett negativt test.. har förstått det som att det kan ge falska positiva test vid tidig testning med ivf (har gjort ICSI) men en dag kan väl inte spela så stor roll..? Någon som vet?
  • soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-02 22:14:54 följande:
    Men åh neeeeeeej, vad ledsen jag blir för din skull.... Ännu värre att du har så långt att åka. Fan, vad allt är orättvist. Allt man går igenom... Hoppas verkligen att de som är kvar lyckas dela sig lite till så de kan frysa! Ta hand om dig och försök läka och ladda om.
    Tack så mycket! <3 Jag är inställd på att det inte blir något den här gången men vi får se under morgondagen.

Hoppas det går mycket, mycket bättre för dig. Tråkigt att du mår så dåligt efter ditt ägguttag. :(
  • hösten84

vet inte hur man svarar enskilda personer,lite ny på detta.

frökenfräken33: Ja va kul, känns som en evighet bort. Just nu vet jag inte om jag har begripit att hjälten finns därinne, tycker insättningen gick så fort. Vi får peppa varandra när det börjar närma sig!

Matilda84: Jag hade inte koll på att det var en söndag, har inte velat kolla hur många dagar det är kvar för det känns redan som en evighet. En dags skillnad tror ja gör inte gör ngt. Du kan väl ta testet på kvällen? Jag har hört att Otrivelle-sprutan kan ge falskt positivt men jag vet inget om ICSI. Vi gjorde också ICSI, men om det är så att det kan ge falskt positivt är det bra att veta för då frestas man inte att testa alltför tidigt, har en känsla av att jag kommer ha svårt att hålla mig. Önskar så mycket att embryot ska trivas hos mig. Och att din vän trivs hos dig!

• Nube
    Matildas84 skrev 2017-09-03 07:35:58 följande:

Välkommen! :) Jag har TD dagen efter, den 18/9 villet är en måndag. Skulle så gärna testa på söndagen 17/9 eftersom att jag inte orkar bli ledsen på måndagsmorgonen precis innan jobbet om det skulle bli ett negativt test.. har förstått det som att det kan ge falska positiva test vid tidig testning med ivf (har gjort ICSI) men en dag kan väl inte spela så stor roll..? Någon som vet?

Siat hade jag testdag också på en måndag men tog testet en dag innan eftersom jag vilpe inte heller vara ledsen måndagmorgon innan jobbet om det skulle vara negativt. Men det testet visade gravid 2-3! Så en dag spelar ingen roll, lycka till! :)
  • soofa

Åh, nu missade jag ett samtal från kliniken men läkaren sa att hon skulle ringa igen lite senare. Håll tummarna nu! <3

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017