• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-28 15:31:32 följande:

hej! är på ruvaradag 10 idag och har testdag den 1/9 så jävla nojigt, ingen mens än så länge och är på dag 31 i cykeln. hoppas det beror på en liten där inne. får se om jag orka hålla mig tills testadagen :)

Hur har det gått för dig idag? :)
  • ijo
    Becccss skrev 2017-09-01 18:05:10 följande:

Så glad över att läsa detta, grattis igen! <3

Tusen tack! <3 Och nu är det inte så långt kvar till din testdag. Hur känns det? :)
  • ijo
    IdaS85 skrev 2017-09-01 17:27:00 följande:

Stort grattis! Hoppas hoppas hoppas liten håller sig fast ordentligt där inne :)

Tusen tack! <3 Hoppas på massa fler plus nu snart :)
  • emz4

Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)

• Mm79
    emz4 skrev 2017-09-01 19:46:26 följande:

Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)

Hej och välkommen. Hade ägguttag idag också och får ev tillbaka på måndag. Hemsk upplevelse måste jag säga. Var inställd att det kommer knappt kännas med tanke på morfin och sånt, men icke. :-/
  • emz4
    Mm79 skrev 2017-09-01 20:00:35 följande:

Hej och välkommen. Hade ägguttag idag också och får ev tillbaka på måndag. Hemsk upplevelse måste jag säga. Var inställd att det kommer knappt kännas med tanke på morfin och sånt, men icke. :-/

I Linköping också? Vad är de som avgör om de blir måndag eller inte då? Visst kändes äggplocket, men jag trodde det skulle vara mycket värre än var det var.. men de är såklart olika hur man upplever det. Hur känna de nu efteråt då?
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-01 19:46:26 följande:

Välkommen hit! :) Vad skönt att ha uttaget avklarat!
  • soofa
    Mm79 skrev 2017-09-01 20:00:35 följande:
    Men usch, stackare! Tror det är väldigt olika från person till person, för de flesta brukar det vara ganska ledigt men har hört om flera som har haft det jobbigt också. Hoppas du mår bra nu efteråt i alla fall. <3
  • Mm79
    emz4 skrev 2017-09-01 20:02:56 följande:

I Linköping också? Vad är de som avgör om de blir måndag eller inte då? Visst kändes äggplocket, men jag trodde det skulle vara mycket värre än var det var.. men de är såklart olika hur man upplever det. Hur känna de nu efteråt då?

Går i Stockholm. Hade mer blåsor som var stora på ena sidan, där det gjorde mest ont. Alltså jag håll på att svimma, så det var inte kul alls. Fick be dem att stanna för att kunna komma tillbaka... Fick ut 11 ägg iaf :)

Dem odlar väl embryo 2-3 dagar till att börja med, för att sedan föra tillbaka så fort så möjligt i dess "naturliga miljö" dvs äggledaren. Sedan odlar dem vidare dem finaste embryon till dag 5 för att kunna frysa in.

Nu efteråt känns det i nedersta delen av magen, molande värk och uppsvälld spänd hela den delen. Själv då?
  • emz4
    Mm79 skrev 2017-09-01 20:16:40 följande:

Går i Stockholm. Hade mer blåsor som var stora på ena sidan, där det gjorde mest ont. Alltså jag håll på att svimma, så det var inte kul alls. Fick be dem att stanna för att kunna komma tillbaka... Fick ut 11 ägg iaf :)

Dem odlar väl embryo 2-3 dagar till att börja med, för att sedan föra tillbaka så fort så möjligt i dess "naturliga miljö" dvs äggledaren. Sedan odlar dem vidare dem finaste embryon till dag 5 för att kunna frysa in.

Nu efteråt känns det i nedersta delen av magen, molande värk och uppsvälld spänd hela den delen. Själv då?

Okey, jag hade också fler på ena sidan men tyckte de va värre på den sidan mes färre ägg, men de är nog väldigt individuellt hur de känns. Så skulle de göra mes våra med "om de nu tar sig" att de odlar vidare på de andra.. vi får hoppas att några delar sig som de ska iaf för oss alla :). Men 11 ägg är ju super! Är de första gången för dig med ?

Jag känner knappt någonting nu, så jag känner mig lyckligt lottad.. ser dock inte fram emot att ta första lutinus :p....
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017