• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • emz4
    soofa skrev 2017-09-01 20:08:10 följande:

Välkommen hit! :) Vad skönt att ha uttaget avklarat!

Tack! Ja verkligen skönt! Fanns ju viss nervositet och oro över det och om de skulle "hitta" några ägg :)
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-01 20:23:49 följande:
    Tack! Ja verkligen skönt! Fanns ju viss nervositet och oro över det och om de skulle "hitta" några ägg :)
    För min del är det risk att jag blir överstimulerad och jag antar det var därför de valde att odla mina vidare till 5 dagar som det har gått i morgon. Lutinus är verkligen inte kul, men nu när jag är inne på min fjärde dag så känns det som att jag börjar bli van. ;)
  • emz4
    soofa skrev 2017-09-01 20:28:54 följande:

För min del är det risk att jag blir överstimulerad och jag antar det var därför de valde att odla mina vidare till 5 dagar som det har gått i morgon. Lutinus är verkligen inte kul, men nu när jag är inne på min fjärde dag så känns det som att jag börjar bli van. ;)

Okey, men är de första IVF försöket ? Hur mycket gonal -F eller liknande fick tog du? Hoppas att det blir bättre och att du kan få tillbaka imorgon!!

Usch men de är väl bara att gilla läget antar jag.. hoppas dock att man klarar sig utan allt för mycket biverkningar av den, nu när den svullna magen äntligen lagt sig efter stimuleringen.. :)
  • Mm79
    soofa skrev 2017-09-01 20:09:13 följande:

Men usch, stackare! Tror det är väldigt olika från person till person, för de flesta brukar det vara ganska ledigt men har hört om flera som har haft det jobbigt också. Hoppas du mår bra nu efteråt i alla fall. <3

Hoppas hoppas hoppas verkligen att jag slipper gå igenom detta en gång till :) Fortfarande ganska mkt smärtor i buken, så det är dubbla doser värktablett som gäller
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-01 20:32:17 följande:
    Okey, men är de första IVF försöket ? Hur mycket gonal -F eller liknande fick tog du? Hoppas att det blir bättre och att du kan få tillbaka imorgon!!

Usch men de är väl bara att gilla läget antar jag.. hoppas dock att man klarar sig utan allt för mycket biverkningar av den, nu när den svullna magen äntligen lagt sig efter stimuleringen.. :)
    Ja, det är första försöket. Tog 125 ml Gonal-F. Jag har inte märkt några symtom av det men har SLE och Sjögrens syndrom och det verkar vara en anledning till att de vill vara extra noga med att jag inte ska bli överstimulerad.

Jag känner mig uppsvälld av Lutinus men annars har jag inte märkt av några symtom. Ibland rinner det ju ut lite så det gäller att gå med trosskydd på hela tiden. :)
  • emz4
    soofa skrev 2017-09-01 20:55:07 följande:

Ja, det är första försöket. Tog 125 ml Gonal-F. Jag har inte märkt några symtom av det men har SLE och Sjögrens syndrom och det verkar vara en anledning till att de vill vara extra noga med att jag inte ska bli överstimulerad.

Jag känner mig uppsvälld av Lutinus men annars har jag inte märkt av några symtom. Ibland rinner det ju ut lite så det gäller att gå med trosskydd på hela tiden. :)

Okej, fantastisk sjukvård vi har som är så kunniga och individanpassade och skönt att veta att de väger varje moment noggrant!

Okej, får vänta och se vad som händer då :s
  • Söndag
    soofa skrev 2017-09-01 20:28:54 följande:

Å hoppas de går vägen! Har fått totalfrysa bägga tidigare försök på grund av risk för överstimulering inge roligt alls :(
  • soofa
    Söndag skrev 2017-09-01 21:57:16 följande:
    Å hoppas de går vägen! Har fått totalfrysa bägga tidigare försök på grund av risk för överstimulering inge roligt alls :(
    Nä, men är inställd på att det kan bli så. Försöker i alla fall. :/ Hur har det gått för dig sen?
  • Söndag
    soofa skrev 2017-09-01 22:11:58 följande:

Nä, men är inställd på att det kan bli så. Försöker i alla fall. :/ Hur har det gått för dig sen?

Första gången två till frysen sonen kom på första fet,

Fet två misslyckades och andra plockningen ett befruktat ägg som de frös in, testade även minus efter den fet
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017