• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • martina79

Jag och min sambo ska påbörja resan med ivf nu i oktober efter 2 utomkvedes, en förstörd vägledare och en trasig kvar. Fick även diagnos endometrios förr hösten. Jag hoppaa o längtar så men är så rädd samtidigt.

• Carolayna

Jag följer gärna. Har precis gjort ett försök efter att ha fått 1 barn så nu betalar vi för detta. Ska ta gravtest 9 sept. Jag hoppas att det går bra, bi vill inte lägga ut mer pengar. ????

Hoppas det går bra för er.

• Carolayna
    ijo skrev 2017-08-29 08:35:55 följande:

Jag har gjort fet med blastocyst i naturlig cykel. Är på ruvardag 13 idag :) Min cykel kan variera och den här månaden hade jag lång cykel så fick inte ÄL förrän dag 22. Satte in 6 dagar efter det. Men gör ju som sagt ostimulerad så ingen lutinus, ägglossningsspruta osv. Vi hade 4 blastisar i frysen men dom behövde bara tina 1 så våra första klarade upptining :)

Jag hade ägglossning måndag 21 aug dag 14 och satte in det söndag 27 aug. Vi var i väg och satte in en blastocyst (5 dagar odlat). Det klarade upptiningen och de hade vuxit mycket så "bubblan" hade spräckta. Satte in det efter normala menscykeln. 9 sept tar jag gravtestet. Nervöst. Jag får ta lutinus.
  • Söndag
    Carolayna skrev 2017-09-02 00:19:19 följande:

Jag följer gärna. Har precis gjort ett försök efter att ha fått 1 barn så nu betalar vi för detta. Ska ta gravtest 9 sept. Jag hoppas att det går bra, bi vill inte lägga ut mer pengar. ????

Hoppas det går bra för er.

Spännande!! Har du gjort en hel IVF, vilket försök tog de sig med första?

Men ja visst är de besvärligt med pengarna som ska ut
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-08-31 21:09:55 följande:
    Hej och välkommen! Jag ska eventuellt på återinförande på lördag och kommer i sådana fall ha samma testdag som du enligt våra instruktioner. :) Man får sysselsätta sig så gott man kan till dess och gömma undan alla tester så man inte får för sig att tjuvtesta. ;)
    Lycka till idag! Glad
  • soofa
    IdaS85 skrev 2017-09-02 09:09:45 följande:
    Lycka till idag! Glad
    Men tack! <3
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-09-01 18:12:50 följande:

Ja, om ultraljudet ser bra ut. Om jag räknar rätt så blir 5-dagars i sådana fall. :) Ägguttag i måndags.

Åh! Lycka till på insättningen idag!! <3
  • Mjbo

Jag ska göra en fet imorgon... igår åkte jag på en riktig dyng förskyldning!! :( snorar och hostar och ont i halsen.. . Huuur tusan gör jag nu? Någon som vet om man får göra fet trots sjukdom? VILL INTE vänta en månad till :(

• Becccss
    Mjbo skrev 2017-09-02 10:50:01 följande:

Jag ska göra en fet imorgon... igår åkte jag på en riktig dyng förskyldning!! :( snorar och hostar och ont i halsen.. . Huuur tusan gör jag nu? Någon som vet om man får göra fet trots sjukdom? VILL INTE vänta en månad till :(

Jag blev förkyld och fick halsont precis innan ET, så jag frågade dom om det kunde påverka chanserna nånting men sålänge man inte har hög feber så ska det inte vara någon skillnad. Det borde ju vara ungefär samma vid FET tänker jag :) ring och fråga om du känner dig osäker, håller tummarna för att det blir av imorgon! Krya på dig och lycka till <3
  • emz4
    soofa skrev 2017-09-02 10:00:28 följande:

Men tack! <3

Lycka till, återkom efter se <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017