• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Matildas84

Hoppas detta blir rätt nu:)

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar:

- Sprutar:

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel.

* Titikaka äggplock 28/08

*soofa, äggplock 28/8

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*Kaleideskop88, äggplock 31/8

*emz4, insättning 4/9

- Ruvar:

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Pajas77, TD 1/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

- Gravid

• Titikaka

Hej allihopa!

soofa skrev 2017-09-02 11:11:30 följande:

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre

Mitt hjärta blöder.. Fyy jag inte föreställde mig detta.

Allt här känns så jobbigt, väntan, ont, stress.. :(

Det är därför jag försvann, jag såg du frågade tidigare. Jag mådde ganska dåligt, svullen och deprimerad pga av allt stress och ÄP. Den här processen kan man inte kontrollera, kan inte göra nåt att ägg befruktar sig, växer och blir bra kvalité. Alldeles för mycket stress för mig.

Men så länge hade vi tur. 9 befruktades och fick toppkvalitet blastis in i mig imorse. Får höra om de andra på måndag. Hoppas blir det nåt att frysa.

Jag är så rädd hela tiden :( TD - 15/9
  • Titikaka

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar:

- Sprutar:

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel.

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*emz4, insättning 4/9

- Ruvar:

* Pajas77, TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

• IdaS85

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Men nej! Usch, lider med er. Får hålla tummarna för att grynen delar sig till toppkvalitet och att ni kan frysa dom. Hoppet är det sista som överger än, vilket vi alla här vet <3
  • soofa
    Matildas84 skrev 2017-09-02 17:52:02 följande:

Tack! Ja verkligen, hoppas detta blir en riktig plustråd :) Jag är igång med första försöket.

Så svårt hur man ska förhålla sig i varje steg.

Å ena sidan vill man våga känna sig positiv och tänka att "tänk att det kanske går nu". Å andra sidan är det som man behöver stålsätta sig för att orka och därför inte tro för mycket. Men risken med det är att man blir än mer ledsen etc.

En del vänner är superfina och hjälpsamma. Förstår ju att det är svårt att veta vad man ska säga som vän. Men en del kommentarer/ frågor etc som vi fått när vi berättat är obegripliga för mig hur man kan slänga ur sig. Får fokusera på de som känns bra att prata med. Och hänga på FM :)

Ja, med IVF kände jag att jag vågade börja hoppas igen vilket jag annars hade slutat göra för längesen. Och det måste man väl göra men när man inser att det inte går då heller så blir man ju så himla besviken. :(
  • soofa
    Titikaka skrev 2017-09-02 18:17:53 följande:

Hej allihopa!

Mitt hjärta blöder.. Fyy jag inte föreställde mig detta.

Allt här känns så jobbigt, väntan, ont, stress.. :(

Det är därför jag försvann, jag såg du frågade tidigare. Jag mådde ganska dåligt, svullen och deprimerad pga av allt stress och ÄP. Den här processen kan man inte kontrollera, kan inte göra nåt att ägg befruktar sig, växer och blir bra kvalité. Alldeles för mycket stress för mig.

Men så länge hade vi tur. 9 befruktades och fick toppkvalitet blastis in i mig imorse. Får höra om de andra på måndag. Hoppas blir det nåt att frysa.

Jag är så rädd hela tiden :( TD - 15/9
    Åh, jag har undrat så hur det har gått för dig. Tråkigt att du mår och har mått som du gör, men vad roligt med ett bra resultat såhär långt in i processen.

Förstår att du är rädd men jag håller alla tummar att det går vägen för dig. <3
  • kaleidoskop88

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Men åh neeeeeeej, vad ledsen jag blir för din skull.... Ännu värre att du har så långt att åka. Fan, vad allt är orättvist. Allt man går igenom... Hoppas verkligen att de som är kvar lyckas dela sig lite till så de kan frysa! Ta hand om dig och försök läka och ladda om.
  • kaleidoskop88

Jag hade återföring idag (mitt första någonsin). Ett ägg som delat sig bra, de andra tre var inte så imponerande kände jag undertonen av på sköterskan. Blir nog inget till frysen. Äggplocket var tufft och jag har så sjukt ont i magen fortfarande. Har svårt att förstå att jag ska kunna jobba när jag har så ont? Läkaren hittade ingen blödning idag på införandet och äggstockarna var inte förstorade heller... Men det kanske är normalt? Känns som nån stoppat in en stavmixer i min vagina :-/ Har ju Lichen S., men ändå?

Jag har inställningen att det inte kommer gå, känner mig väldigt negativ just nu. Kan man må så av hormonerna?

Kämpa på alla krigare, jag ska ta citodon och sova o hoppas att jag har nytt go i morgon. <3

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017