• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Madeeleenee

Är igång med vår första IVF i Falun nu. Är på sprutdag 8 och ultraljud imorgon. Börjar spänna och ila i magen nu så hoppas att där är fullt med finfina ägg!

• CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-09-03 12:58:26 följande:

Jag är ruvare till en perfekt 5dagars <3 testdag 16/9

Grattis!! Spännande! Lycka till! 
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-09-03 11:36:05 följande:

Nu fick vi ett mail från kliniken med info att de kunnat frysförvara FYRA embryon! Så chockad men SÅ GLAD! <3

Bamse stort grattis!!! <3
  • IdaS85
    Titikaka skrev 2017-09-03 14:04:21 följande:

Samma här, söndag tycker jag :)

Förresten, tjejer, ganska bra kalkylator:

www.ivf.ca/duedate.php välj ÄP datum och få info om allt möjligt :)

Det gäller bara FET va? Annars blev jag "gravid" innan embryot va på plats :) någon som vet en länk som funkar om man inte gjort FET?
  • soofa
    IdaS85 skrev 2017-09-03 20:03:32 följande:
    Bamse stort grattis!!! <3
    Tack! <3
  • Titikaka
    IdaS85 skrev 2017-09-03 20:13:00 följande:

Det gäller bara FET va? Annars blev jag "gravid" innan embryot va på plats :) någon som vet en länk som funkar om man inte gjort FET?

Vad menar du? Graviditeten räknas ju från första mens dag iaf, så kvinna är "gravid" innan hon får embryot :) Den kalkylatorn räknar IVF och FET, man måste välja äggplockningsdatum eller så kallad ägglossning dag, 36 timmar efter HCG spruta.

Du kan kolla den med: www.yourduedate.com som *hösten84* tipsade :)
  • martina79

Hur lång tid tog det för er från första samtal/undersökning till första ivf-försök?

• Frökenfräken33
    martina79 skrev 2017-09-03 22:05:04 följande:

Hur lång tid tog det för er från första samtal/undersökning till första ivf-försök?

Vi hade gjort alla undersökningar innan starten på ivfen då vi redan genomgått olika hormonbehandlingar osv. Så när vi kom på första besöket i maj så var allt sånt redan klart. Det vi gjorde då var att gå igenom hur hela proceduren med ivf kan gå till. Vi fick påbörja vårt första försök på en gång om vi ville det men hade lite otur och min mens hade precis varit och nästa mensen kom när det var semesterstängt så första försöket påbörjade vi nu i augusti.
  • soofa
    martina79 skrev 2017-09-03 22:05:04 följande:

Menar du från det att man påbörjar utredning eller från det man har bedömt att det är aktuellt med IVF?

Från utredning till IVF dröjde det över 1 år, men när remissen till IVF-kliniken sedan var skickad dröjde det bara någon månad eller två till vi fick komma dit för samtal, sen ytterligare någon månad till vårt första försök.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017