• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • jamka

På min Menopur står det "450 IE var kväll med start mensdag 2." Det är väl mycket? Blir jag inte överstimulerad?

• hanna8911
    Anki7 skrev 2017-09-11 16:55:16 följande:

Jag har nästan exakt lika. Jag har PCOS och ett Amh på 12 så första försöket fick jag 112,5 IE Menopur. Jag fick ju tyvärr problem med en cysta men senaste läkaren jag träffade tyckte att det inte hänt mycket även om man bortsåg från cystan så hon höjde dosen till detta försöket. Så nu tar jag 150 IE, 6:e dagen idag ???? Äntligen dags för vul imorgon, så spänd på att se om det fungerat bättre den här gången! Hoppas så att kroppen svarar på hormonerna som den ska och att inte cystan växt igen... Mensen borde varit över i fredags men i lördags och idag kom det nytt färskt blod så hoppas att det inte är något problem efter punkteringen förra veckan.

Hoppas hopppas det hänt mer denna gång!! Och att cystan inte vuxit något mer! Tänker att det kanske inte är konstigt om mensen är lite konstigt då man trycker i sig hormoner! Jag har fått köra det långa protokollet istället och hoppas på sprutstart i slutet av sept!
  • Söndag
    jamka skrev 2017-09-11 18:05:50 följande:

På min Menopur står det "450 IE var kväll med start mensdag 2." Det är väl mycket? Blir jag inte överstimulerad?

Det beror på hur du ligger i AMH :) de är säkert rätt eftersom du ör lite äldre också :) lycka till!!
  • Anki7
    jamka skrev 2017-09-11 18:05:50 följande:

Dosen är väldigt individuell och läkaren gör ju en bedömning utifrån dina personliga förutsättningar. Så har hen satt den dosen så är den säkert rätt för dig! Finns ju massor som påverkar och omöjligt att veta hur det blir men läkarna gör ju en så omfattande bedömning som möjligt så du ska inte vara orolig över att du fått en annan dos.
  • Anki7
    hanna8911 skrev 2017-09-11 18:24:48 följande:

Hoppas hopppas det hänt mer denna gång!! Och att cystan inte vuxit något mer! Tänker att det kanske inte är konstigt om mensen är lite konstigt då man trycker i sig hormoner! Jag har fått köra det långa protokollet istället och hoppas på sprutstart i slutet av sept!

Tack så mycket! Känns så skönt med allt stöd! Tänkte inte på det, kan ju vara mensen som spökar bara, den är knäpp vanligtvis så klart den kan bli ännu knepigare av alla hormoner =P

Hoppas det går bra för dig med sprayen och att tiden går fort fram till sprutstart, äggplock och hela vägen fram! =D
  • AnnaMaria83

Grattis till er som plussat och lycka till alla ni andra som är på gång :) Jag har precis tagit första injektionen med Bemfola. Var så nervös innan men det hade jag inte behövt vara då den i princip inte kändes något :). På torsdag ska jag göra ultraljud och ta blodprov. Får även gör ultraljud nästa måndag för att se hur det går. Vet inte exakt när äggplock görs. Spännande äntligen är vi igång!

• hösten84
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-11 08:45:00 följande:

Så kom det en liten blödning.. en dag innan bim. Är på rd11 idag. Gjorde ett gravtest och det visade tvärnegativt..

Fyfan hur det känns nu. Nu känns det hopplöst. Tänker på att nu har jag bara 2 försök kvar... usch det här är inte roligt

Ush va tråkigt, men en liten blödning dag 11 och neg test behöver inte betyda att det är helt kört. Vissa plussar sent och blöda kan man göra oavsett. Hejjar på att liten är kvar hos dig!

Vi har samma testdag, jag vågar inte testa tidigt, har ruvdag 10 idag.
    Håller tummar och tår!

• hösten84
    Nube skrev 2017-09-11 15:28:29 följande:
    Det är bra tack, lite känningar i äggstockarna så jag hoppas att blåsorna har vuxit. Jag är inte så nervös inför äggplocket utan mer om hur många ägg det blir.. sist hade jag 5-6 blåsor men fick bara ut två ägg. Av någon anledning hade jag inte reagerat bra på ägglossningssprutan vilket gjorde att det fanns flera tomma blåsor. Så det är jag mest nervös över. Jag har ju låg amh så det spelar nog också roll.
    Jag hade exakt som dig det här äggplocket. 5-6 blåsor, de fick ut tre ägg varav två var mogna. Jag har också lågt amh. Men det är som de säger, det krävs bara ett guldägg! 
    Håller tummarna för att du får ut fina ägg!
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-11 19:31:01 följande:

Har ni som tagit otrovellen haft några biverkningar?

Ingenting kände jag. Trodde det skulle börja kännas ordentligt men ingen skillnad:) hade väldigt mkt äl flytningar innan jag började med orgalutran dock! Visst har du plock på onsdag? Då är vi där samma dag igen:) men du har ju förhoppningsvis åkt hem innan vi kommer :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017