• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • soofa
    Ellencassandra skrev 2017-09-10 15:03:34 följande:

Ni är så starka allihop. Blir så sjukt provocerad när jag läste en tråd nu om en tjej som mådde så dåligt över att hon bara fått TRE pojkar å ingen tjej. Hon grät och var gravid nu med ett fjärde barn men så rädd att det var en pojke till. Å här sitter man å kämpar i flera år. Vi tar sprutor, ägguttag, väntar å väntar.. dras mellan hopp å förtvivlan.. vad skulle man inte göra? :/
    Har inte börjat än med min första omgång men hoppas att mensen kommer på fredag så jag kan börja på lördag :)

Sjukt provocerande, som sagt. Men men, man har ju insett att det inte finns någon rättvisa i det här så bara att försöka fokusera på sig själv och sin egen process. Vad spännande att det börjar närma sig för din del, håller tummarna att det ska gå vägen!
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-10 15:02:16 följande:
    Vi har 3 ägg kvar i frysen.. Nej börja ny omgång vet jag faktist inte om jag orkar med. Aldrig mått så psykiskt dåligt i mitt liv som det här året. Så jag vet inte.

Okej, ja då kanske du kan testa om ett par dagar om du vågar och vill. Stort lycka till iallafall!
    Tråkigt att det var negativt, men är det verkligen kört än? Förstår att det känns så såklart. :(
  • Bonnamoran
    Pigall skrev 2017-09-10 13:49:03 följande:

Lycka till på äggplocket! Är det första gången? Vart ska du göra det?

:)

Jag ska till Uppsala, Linné. Det är första gången så smått nervös. Antar att det bara är att följa med och ta det som det kommer.
  • Titikaka
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Jag tycker att mina ägg också växte för snabbt. Det var bara 8 dagar för mig. Fick 13 ute, 9 som befruktades, ett till frysen och ett till mig.. Jag hade bara en VUL på dag 6, vilket känns lite för sent, verkade att de brydde inte så mycket om vad händer med mig. Men kanske första gången är alltid så :)

Vad drygt med ont i brösten. Jag hade jätteont i början efter några Gonal sprutorna omkring ägglossningenstid, men sen minskat det. De är ömma nu, men inte så mycket faktiskt. Hoppas det är en bra tecken för dig :)
  • Ellencassandra
    Titikaka skrev 2017-09-10 17:36:40 följande:
    Jag tycker att mina ägg också växte för snabbt. Det var bara 8 dagar för mig. Fick 13 ute, 9 som befruktades, ett till frysen och ett till mig.. Jag hade bara en VUL på dag 6, vilket känns lite för sent, verkade att de brydde inte så mycket om vad händer med mig. Men kanske första gången är alltid så :)

Vad drygt med ont i brösten. Jag hade jätteont i början efter några Gonal sprutorna omkring ägglossningenstid, men sen minskat det. De är ömma nu, men inte så mycket faktiskt. Hoppas det är en bra tecken för dig :)
    Det är vanligt att man bara sprutar 8 dagar. 8 till 11 dagar är det vanligaste :) också att de gör ultraljud mellan dag 6 och 7. Så tycker inte de har gjort nåt konstigt. Det ska nog gå bra.
  • Mjbo
    Endosteg4 skrev 2017-09-10 17:41:43 följande:

IVF ÄR MIN ENDA CHANS ATT BLI MAMMA, är bara 21 år gammal med endometrios steg 4. Läs min egna tråd eller gå in på länken för att hjälpa mig, detta är min enda och slutliga chans!

Länk: gofundme.com/ivf-needed-severe-endometriosis

Min enda chans med. Förmodligen mångas enda chans här inne. Men beklagar för dig med, som för alla andra här inne.
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-09-10 15:45:04 följande:

Tråkigt att det var negativt, men är det verkligen kört än? Förstår att det känns så såklart. :(

Nej det är det väl Inte egentligen såklart.. men i min värld är det det. Hur går det för dig?
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-10 18:14:49 följande:
    Nej det är det väl Inte egentligen såklart.. men i min värld är det det. Hur går det för dig?
    Förstår det. :( Jag hoppas dock fortfarande, åt dig! Jadu, här händer inte så mycket. Har mens precis nu och måste vänta till nästa mens innan jag ska ringa kliniken och planera för FET. Tycker det blev ganska skönt med en paus dock, trots att vi precis börjat..
  • Söndag
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Jag sprutade 21 dagar med sonen, 12 gånger efter och förhoppningsvis bara 12 dagar denna gång!
  • Söndag
    Mjbo skrev 2017-09-10 14:39:28 följande:

Tack. Ja de är ett tag kvar tills testdag, men ska ha mens om ca 2-3 dagar, så hade det varit positivt så hade det varit det nu redan.. Nej ja är säker på att det inte blir nått denna gång tyvärr. Känner det i hela kroppen.

Har du testat nått? Kram till dig med.

Beklagar så var de för mig sist också var tvärsäker på att de inte gått vägen tycärr var känslan rätt
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017