• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-11 09:59:43 följande:

Hur är det med dig? Och hur känns de inför i morgon?

Det är bra tack, lite känningar i äggstockarna så jag hoppas att blåsorna har vuxit. Jag är inte så nervös inför äggplocket utan mer om hur många ägg det blir.. sist hade jag 5-6 blåsor men fick bara ut två ägg. Av någon anledning hade jag inte reagerat bra på ägglossningssprutan vilket gjorde att det fanns flera tomma blåsor. Så det är jag mest nervös över. Jag har ju låg amh så det spelar nog också roll.
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-11 14:56:21 följande:

Äggplock onsdag!

Wohoo grattis!
  • Tiinuli

Hej allihop!

Nu har vi varit på mötet och ska börja med menopur 225 på onsdag, sen UL 18/9 och ÄP v.39 sjuuukt taggad!

Tänker start dosen, är den inte ganska hög som start dos? Hade 2,7 värde på äggreserv och vi har manlig faktor, om det spelar någon roll.

• Tiinuli

Väntrummet:

*Ellencassandra

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar:

*Hanna8911

- Sprutar:

*Lexiefer, bemfola

*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 11/9

*Anki7, menopur sedan 6/9

*Tiinuli, menopur 13/9

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

*Nube, äggplock 12/9 (IVF nr. 2)

- Ruvar:

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

*Mjbo TD 16/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Pigall, TD 20/9

*Emz4, TD 22/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• hanna8911
    Tiinuli skrev 2017-09-11 15:30:41 följande:

Hej allihop!

Nu har vi varit på mötet och ska börja med menopur 225 på onsdag, sen UL 18/9 och ÄP v.39 sjuuukt taggad!

Tänker start dosen, är den inte ganska hög som start dos? Hade 2,7 värde på äggreserv och vi har manlig faktor, om det spelar någon roll.

Vad roligt att få starta igång!! Min startdos Menopur var 112,5 ie men jag har ett amh på över 8 så tror de ville vara försiktiga! Men den dosen var föd låg för blev bara ett ägg som vöxte! Så nu ska jag köra med

150 ie från början! Tror 225 blir kalas!
  • Söndag

Hej allihop!

Jag har högt AMH men startade på 225 gonal visserligen men :) det har gått vägen :)
  • Nube

Hur går det för cazAzur som skulle ha FET förra veckan? Och Anki7 som använder menopur sedan 6/9.

Lycka till alla som har testdag och äggplock denna vecka! Och alla andra också :)

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*AnnaMaria

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Anki7, menopur sedan 6/9 

*Tiinuli, menopur 13/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Nube, äggplock 12/9 (IVF nr. 2)

*Söndag, äggplock 13/9

- Ruvar: 

* Ida, TD 13/9 

* Paulina, TD 14/9 

*Titikaka TD 15/9 

*Mjbo TD 16/9 

* Frökenfräken33, TD 17/9 

*Hösten84, TD 17/9 

* Matildas84, TD 18/9 

*Koleisdoskop88, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• jamka

Hej allihop!

Då börjar vi nästan samtidigt! Jag ska träffa min läkare imorgon och börja med menopur så fort jag får mens, tror att det blir i helgen. Spännande! Har försökt att bli gravid i nästan 10 år utan att lyckas behålla graviditeter och nu hoppas jag på ivf. Det blir nog min sista chans eftersom jag blev 40 i år.
  • Anki7
    hanna8911 skrev 2017-09-11 15:41:00 följande:

Vad roligt att få starta igång!! Min startdos Menopur var 112,5 ie men jag har ett amh på över 8 så tror de ville vara försiktiga! Men den dosen var föd låg för blev bara ett ägg som vöxte! Så nu ska jag köra med

150 ie från början! Tror 225 blir kalas!

Jag har nästan exakt lika. Jag har PCOS och ett Amh på 12 så första försöket fick jag 112,5 IE Menopur. Jag fick ju tyvärr problem med en cysta men senaste läkaren jag träffade tyckte att det inte hänt mycket även om man bortsåg från cystan så hon höjde dosen till detta försöket. Så nu tar jag 150 IE, 6:e dagen idag ???? Äntligen dags för vul imorgon, så spänd på att se om det fungerat bättre den här gången! Hoppas så att kroppen svarar på hormonerna som den ska och att inte cystan växt igen... Mensen borde varit över i fredags men i lördags och idag kom det nytt färskt blod så hoppas att det inte är något problem efter punkteringen förra veckan.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017