• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • tjejuå86
    Bellabelle skrev 2017-08-24 14:24:17 följande:

Haha ja men ungefär så! Himla kul att vi har samma. :D

Ja måste få dagarna att gå på något vis. Men dessa symtom jag har orkar jag ju inte göra någonting haha. Spenderar tiden med att dagdrömma om lilla "kanske" i magen.. (a)

Samma här, dagdrömmer och längtar. Kanske därför tiden går så sakta.

Här samma här frossa som tusan har haft de dagen efter äl, + att tröttheten jag känner är enorm. Vill bara sova :P
  • Katten18
    Bellabelle skrev 2017-08-24 14:32:08 följande:

Är det någon mer som är ovanligt trött och har lätt frossa? Har även varma kinder (blossig på kinderna typ) har ingen feber men känns som de!

Samma här, helt fruuuuktansvärt trött. Igår hade jag feberkänningar, men ingen feber.
  • Anonym (Hoppas)

Detta med tempen. Glömmer alltid ta den på morgonen för att dårhuset börjar redan vid 06 här men försöker ta tempen under dagen och vilar 10-15 minuter innan. Brukar ligga på runt 36,53-36,63. Nu ligger jag på 37,17. Kanske är ett bra tecken?

• Bellabelle

"Kul" att vi är flera med liknande symtom som frossa (eller om man nu får uttrycka sig så haha) men om vi har frossa pga ett liv i magen tycker jag att man kan uttrycka de som "kul" ;)

Skulle gärna vilja spola fram dessa dagar så jag får veta om jag är gravid eller ej! :O

• lassi
    Bellabelle skrev 2017-08-24 14:18:00 följande:

Planen va bim-4 och har bim 3/9.... MEN tror jag kmr testa redan 28/29 bara för att jag är otålig :$ hur blir de för dig? Vilken bim- dag blir de du testar?

På söndag är det bim -4, så bim -2 på tisdag.. sjukt otålig just nu! Försöker hitta på saker för att distrahera mig, går sådär, haha
  • Bellabelle
    lassi skrev 2017-08-24 15:42:16 följande:

På söndag är det bim -4, så bim -2 på tisdag.. sjukt otålig just nu! Försöker hitta på saker för att distrahera mig, går sådär, haha

Precis! Man gör allt för att få tiden o gå hahaha.
  • Bellabelle

Usch i blir e lite äckel varning men ah! xD

JÖSSES vad flytningar jag har :$ precis som förra gången.. RIKLIGT med flytningar o de rinner liksom till så mycket det är :$ lite smått skämmigt när man står i mataffären oså känner man hur de rinner till haha! Tacka gudarna för trosinlägg. Hehe

Nu blir jag ännu mer äcklig av mig men jaja.... hur är era flytningar? xD någon som har som mig?

• lassi
    Bellabelle skrev 2017-08-24 18:04:18 följande:

JÖSSES vad flytningar jag har :$ precis som förra gången.. RIKLIGT med flytningar o de rinner liksom till så mycket det är :$ lite smått skämmigt när man står i mataffären oså känner man hur de rinner till haha! Tacka gudarna för trosinlägg. Hehe

Nu blir jag ännu mer äcklig av mig men jaja.... hur är era flytningar? xD någon som har som mig?

Alltså sedan igår har jag känt typ samma, haha! Inte så att jag behöver använda trosskydd men ändå så att jag känner av att det "rinner till" XD
  • Anonym (Syskonförsök)
    Bellabelle skrev 2017-08-24 18:04:18 följande:

Ja, har fått riktigt rikliga flytningar. Som du säger, man känner hur d rinner till *hahaha* vita flytningar, vilken känns lite konstigt mellan ÄL o mens, brukar ha väldigt sparsamma flytningar innan mensen i vanliga fall o då genomskinliga
  • lassi
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2017-08-24 18:42:16 följande:

Ja, har fått riktigt rikliga flytningar. Som du säger, man känner hur d rinner till *hahaha* vita flytningar, vilken känns lite konstigt mellan ÄL o mens, brukar ha väldigt sparsamma flytningar innan mensen i vanliga fall o då genomskinliga

Jag kommer typ inte ihåg hur jag brukar ha i vanliga fall.. tycker ju att jag borde ha koll på det vid det här laget, haha! Men de brukar i alla fall INTE vara vara så här rikliga. Mina är också vita...
Svar på tråden Prata symtom innan BIM