• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Bellabelle
    lassi skrev 2017-08-24 12:45:42 följande:

11 maj skulle det bli för mig..! Perfekt tid ändå ;)

Jaaa maj e en fin månad! :D perfekt månad för små knoddar tycker jag allt ;)
  • tjejuå86
    Bellabelle skrev 2017-08-24 12:47:20 följande:

Jag hade kunnat skriva de du skrev! xD ballong mage delux och har bara på mig mjukis nu då jag inte får på mig mina vanliga byxor (tur att jag har semester) och sötsug från en annan värld! :O äter nästan aldrig sötsaker och sällan sugen men herregud vad jag vill ha sötsaker! :O

Riktigt fascinerande!

Samma här kör dock med strumpbyxor och lång tröja men magen sticker ju ut ändå, haha ser bara roligt ut, sen denna enorma tröttheten jag fått dessa sista 2dagar ha vilat på em och de va länge sedan jag gjorde det,

Sambon fick åka och handla winerbröd till mig igår kväll han dig av skratt för det är oftast han som äter sånt och inte jag :P men han gjorde det gärna kl 23 :P

Sist jag väntade sonen fixade jag varken sött lr sålt ville bara ha sallad och havregrynsgröt så detta är en helt annan nivå. :P
  • tjejuå86
    Bellabelle skrev 2017-08-24 12:42:40 följande:

12 maj för mig om jag är gravid! :D

11 maj om vi nu lyckades:)

Sonen fyller år 2 maj. :)

Dessa maj barn bästa månaden <3
  • Bellabelle
    tjejuå86 skrev 2017-08-24 13:05:08 följande:

Samma här kör dock med strumpbyxor och lång tröja men magen sticker ju ut ändå, haha ser bara roligt ut, sen denna enorma tröttheten jag fått dessa sista 2dagar ha vilat på em och de va länge sedan jag gjorde det,

Sambon fick åka och handla winerbröd till mig igår kväll han dig av skratt för det är oftast han som äter sånt och inte jag :P men han gjorde det gärna kl 23 :P

Sist jag väntade sonen fixade jag varken sött lr sålt ville bara ha sallad och havregrynsgröt så detta är en helt annan nivå. :P

När jag väntade dottern så va jag inte heller sugen på varken sött eller salt. Men va super sugen på sallad och frukter av alla de sorter som jag överkonsumerande genom hela graviditeten!

Och pressad citron i vatten haha! Rörde varken fet mat eller godis eller liknande så om de e så att jag är gravid så lär denna graviditet bli annorlunda Hahahaha!!
  • Bellabelle
    tjejuå86 skrev 2017-08-24 13:07:16 följande:

11 maj om vi nu lyckades:)

Sonen fyller år 2 maj. :)

Dessa maj barn bästa månaden <3

(Svar på tidigare som ja glömde) Så snällt av honom! ;* kanske blir ett o annat wiernerbröd framöver om saker går som planerat! ;)

Åh då blir de nära o bra! :D kanske till o med delad dag ;)
  • Anonym (Hoppas)

Mitt tredje barn var beräknad 6 maj men hon anlände 26 april istället ville tydligen inte bli majbarn

• Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 13:23:09 följande:

Mitt tredje barn var beräknad 6 maj men hon anlände 26 april istället ville tydligen inte bli majbarn

Då kanske de blir ett maj barn denna gången! ;)
  • lassi
    Bellabelle skrev 2017-08-24 13:04:45 följande:

Jaaa maj e en fin månad! :D perfekt månad för små knoddar tycker jag allt ;)

När tänker du testa och när var det du har bim?
  • ALM82
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-24 11:08:27 följande:
    4 dagar kvar så chansen finns tills mensen kommer, vilket vi inte hoppas på. Sen kan din urin vara för utspädd på morgonen med om du druckit mycket. Och många får bättre resultat på testen på eftermiddagen eller kvällen istället för morgonen.
    Bellabelle skrev 2017-08-24 12:51:04 följande:
    Nej vad tråkigt! :( men det är ju flera dagar kvar till bim så du kan ju fortfarande plussa! Ska hålla tummarna för dig och ge inte upp ännu <3
    Hoppas verkligen det och att det inte är en massa mens-symtom. 

Tack för uppmuntran iaf! :)

Ska testa igen om någon dag, om inte mensen har kommit.

Men jag tänkte att om jag har alla dessa symtom så borde ju hormonet vara tillräckligt högt för att ge ett plus, men det kanske inte är så??

• lassi
    ALM82 skrev 2017-08-24 13:34:07 följande:

Hoppas verkligen det och att det inte är en massa mens-symtom. 

Tack för uppmuntran iaf! :)

Ska testa igen om någon dag, om inte mensen har kommit.

Men jag tänkte att om jag har alla dessa symtom så borde ju hormonet vara tillräckligt högt för att ge ett plus, men det kanske inte är så??

Håller tummarna! Bim -4 är väldigt tidigt och det kan ju vara andra hormonnivåer än just hcg som du känner av :) just illamående ska väl komma av hcg men jag går alltid runt och känner mig lite smått illamående dagarna före bim så jag vågar inte lite på just det symptomet alls..! :-P
Svar på tråden Prata symtom innan BIM