• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • tjejuå86
    Bellabelle skrev 2017-08-24 13:17:29 följande:

När jag väntade dottern så va jag inte heller sugen på varken sött eller salt. Men va super sugen på sallad och frukter av alla de sorter som jag överkonsumerande genom hela graviditeten!

Och pressad citron i vatten haha! Rörde varken fet mat eller godis eller liknande så om de e så att jag är gravid så lär denna graviditet bli annorlunda Hahahaha!!

Haha ja så känner jag med en annorlunda graviditet haha gick upp 5kg då haha undra hur de blir denna gång +25kg :P

Lite roligt att vi har samma ska bli intressant att se :) hoppas vi alla får vårat + nu :)

Vill bara att dagarna ska gå lite snabbare nu :)
  • tjejuå86
    Bellabelle skrev 2017-08-24 13:19:06 följande:

(Svar på tidigare som ja glömde) Så snällt av honom! ;* kanske blir ett o annat wiernerbröd framöver om saker går som planerat! ;)

Åh då blir de nära o bra! :D kanske till o med delad dag ;)

Ja de va väldigt gulligt av honom, han vill så gärna att vi lyckas skapa en bebis nu :)

Dessa winerbröd drömmer tillochmed om dom :P

Ja det hade vart något att få 2 barn på samma dag :) fullträff :)
  • tjejuå86

Nån fler som kör på tempkurva?

Jag har just börjat denna månad. Otroligt kul att se hur kroppen fungerar:)

Ligger på stadiga 37 grader och jag hoppas den håller dig där uppe nu :)

• Bellabelle
    lassi skrev 2017-08-24 13:32:31 följande:

När tänker du testa och när var det du har bim?

Planen va bim-4 och har bim 3/9.... MEN tror jag kmr testa redan 28/29 bara för att jag är otålig :$ hur blir de för dig? Vilken bim- dag blir de du testar?
  • ALM82
    lassi skrev 2017-08-24 13:53:59 följande:
    Håller tummarna! Bim -4 är väldigt tidigt och det kan ju vara andra hormonnivåer än just hcg som du känner av :) just illamående ska väl komma av hcg men jag går alltid runt och känner mig lite smått illamående dagarna före bim så jag vågar inte lite på just det symptomet alls..! :-P
    Ja, vet att det är tidigt :) Men tänkte att om jag har symtom så borde väl hormon-nivåerna vara tillräckligt höga ;) Men får hoppas att det var de andra hormonnivåerna och att illamåendet var en tillfällighet! :)

Värst när man väntar så här är ju att gravidsymtomen som man känner kan ju lika gärna vara symtom på att mensen är på väg...det är lite jobbigt, att inte veta vad som är vad liksom :)
  • Bellabelle
    tjejuå86 skrev 2017-08-24 13:57:04 följande:

Haha ja så känner jag med en annorlunda graviditet haha gick upp 5kg då haha undra hur de blir denna gång +25kg :P

Lite roligt att vi har samma ska bli intressant att se :) hoppas vi alla får vårat + nu :)

Vill bara att dagarna ska gå lite snabbare nu :)

Haha ja men ungefär så! Himla kul att vi har samma. :D

Ja måste få dagarna att gå på något vis. Men dessa symtom jag har orkar jag ju inte göra någonting haha. Spenderar tiden med att dagdrömma om lilla "kanske" i magen.. (a)
  • Anonym (Hoppas)
    Bellabelle skrev 2017-08-24 13:31:55 följande:

Då kanske de blir ett maj barn denna gången! ;)

Får leva på hoppet iaf vägrar gå över en sommar igen. Gjort det med 3 av barnen och det är ingen härlig kombo. Gravid, inbyggd kamin och varmt ute. Preggomonster är för milt uttryckt då
  • Bellabelle

Är det någon mer som är ovanligt trött och har lätt frossa? Har även varma kinder (blossig på kinderna typ) har ingen feber men känns som de!

• Anonym (Hoppas)
    Bellabelle skrev 2017-08-24 14:32:08 följande:

Är det någon mer som är ovanligt trött och har lätt frossa? Har även varma kinder (blossig på kinderna typ) har ingen feber men känns som de!

Ja väldigt trött trots bra med sömn. Lätt frossa ibland för att växla till hetta i kroppen. Fått sug på baby bel ost med antingen pms känningar eller nått annat

På väg hem nu från dagis kändes det som nån drog i brösten inifrån och ut... Väldigt skum känsla.
  • Anonym (Syskonförsök)
    Bellabelle skrev 2017-08-24 14:32:08 följande:

Ja, frös som en gris igårkväll....trodde på riktigt att jag fått feber vilket jag inte hade o har börjat bli riktigt trött om dagarna o kvällarna!

Sen hörrni, d här med flytningar.....3 dgr efter ÄL började jag få vita flytningar o nu är de kvar...ÄL+6 o detta brukar jag verkligen aldrig ha mellan ÄL o mens
Svar på tråden Prata symtom innan BIM