• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • jennie08
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-09-05 09:05:23 följande:

Det kan vara så att du har ägglossning nu isf. Att kroppen försökte släppa ett ägg sist men inte lyckades och kör igen. Eller så är hcg nivån inte tillräckligt högt för ett graviditetstest än men att ägglossningstestet reagerar för de är känsligare.

Ja så kan det säkert vara. Har rejäl molvärk i magen som jag brukar ha vid ägglossning. Får avvakta och se vad som händer helt enkelt :/
  • Trullis82

Hej på er!

Som jag tidigare skrivit har jag testat 3ggr o fått negativt så nu bestämt mig för att vänta tills måndag för nytt test.

Är idag på BIM + 2

Gul/vita flytningar (vad nu det står för)

Har inte för mig att jag haft så innan mens tidigare så mån hoppas ju......

Någon annan som har/haft såna flytningar?

Var rädda om er

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-09-05 08:46:20 följande:

Får hoppas det tar sig för åtminstone dig jag har inte några större förhoppningar och väntar på om spolning mm kan hjälpa. Roat mig med att beställa journalkopior från kvinnokliniken som jag ska skicka till gynmottagningen.

Håller verkligen tummarna för dig! Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Hoppas)
    Trullis82 skrev 2017-09-05 10:24:30 följande:

Hej på er!

Som jag tidigare skrivit har jag testat 3ggr o fått negativt så nu bestämt mig för att vänta tills måndag för nytt test.

Är idag på BIM + 2

Gul/vita flytningar (vad nu det står för)

Har inte för mig att jag haft så innan mens tidigare så mån hoppas ju......

Någon annan som har/haft såna flytningar?

Var rädda om er

Brukar få det nån dag eller två innan mensen kommer. Men det gäller ju min kropp. Hoppas på att du haft senare ägglossning bara och att ett plus kommer
  • Anonym (Hoppas)
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-05 10:27:49 följande:

Håller verkligen tummarna för dig! Hur länge har ni försökt?

Innan graviditeten sist 2 år och sen missfallet 6-7 månader nu. Hade en hel hög med komplikationer så misstänker att nått hände som kanske försvårar nu att bli gravid. Hur länge hade ni försökt?
  • ALM82
    Bellabelle skrev 2017-09-04 18:11:12 följande:
    Taaaaaaack!! Är så lycklig! Nej men vad spännande att man gör annorlunda där! :D är de som inskrivnings samtal då? :)
    Ungefär :) Fick göra ett VUL och dom såg ett litet pyre där som bara är 6 mm stort :) Inga hjärtslag eftersom det är för tidigt, men kul att han såg något iaf. 
    Här väljer man gynekolog själv och så är det sen han/hon som är med på förlossningen också! Det är bra tycker jag eftersom den personen kan allt som angår dig :)

Ha det så bra och ta hand om dig och ditt lilla pyre i magen :)
  • tjejuå86
    Bellabelle skrev 2017-09-03 18:51:43 följande:

Kan inte tro det är sant!!!! :')

Åh stort grattis vad glad jag blir! <3 får tårar i ögonen här.

Om du skickar din mejl till mig då kan jag skicka en inbjudan så du kommer med i våran grupp på fb vi dom väntar majbebisar <3
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-09-05 10:30:49 följande:

Innan graviditeten sist 2 år och sen missfallet 6-7 månader nu. Hade en hel hög med komplikationer så misstänker att nått hände som kanske försvårar nu att bli gravid. Hur länge hade ni försökt?

Nej så hemskt med mf. Men då är det ju fysiskt möjligt för er i alla fall.

Hur funkar det med spolning? Jag har så dålig koll på allt man kan göra, vi har precis börjat så den här mensen var första misslyckandet.
  • Anonym (Hoppas)
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-06 08:21:41 följande:

Nej så hemskt med mf. Men då är det ju fysiskt möjligt för er i alla fall.

Hur funkar det med spolning? Jag har så dålig koll på allt man kan göra, vi har precis börjat så den här mensen var första misslyckandet.

Har 4 barn sen innan och sist jag blev gravid så bestämde vi att det skulle vara sista barnet men ödet ville ju annorlunda så nu är vi inne i karusellen igen.

Om jag förstått det rätt går de in med en kateter i livmodern och spolar kontrastvätska genom äggledarna för att kolla om nått ev blockerar. Spolningen kan då rensa så att äggen har fri väg igen. Infektioner kan orsaka problem med tilltäppta rör bl a. Sen gjorde de hål på min livmoder vid skrapning så ska kolla ev ärrvävnad som kan försvåra för ett ägg att fästa.
  • jesssicahansen
    Repet skrev 2017-09-05 08:32:07 följande:

Läser om massor med olika symptom här i tråden.

Men hur tidigt kan en känna symptom egentligen?

Hade äl den 29/8, men i söndags högg det till typ som kramp i magen, sen vart jag öm hela kvällen.

I går morse var jag illamående, idag är jag illamående. Hade extremt konstig känsla i livmodern igår, typ som ett pickande/kluckande. idag är det mer väldigt lätt mensverk. Vart helt slut direkt på träningen igår, klarade knappt av första låten...

Känns helt orimligt att få symptom mindre än en vecka efter äl, eller är ens möjligt?

Hej!

Jag fick positivt äl-test den 27/8, alldeles innan myste vi (tog ett test en stund efteråt pga jag började känna av ägglossningssmärta)

Sen den dagen har jag känt den svaga värken i magen, mått illa till och från nästan varje dag, natten till igår hade jag halsbränna & jag kissar ofta.

Beräknad mens på lördag, tog test igår som var negativt.

Hade liknande med våran minsta och plussade 2 dagar innan mensen skulle komma, så visst kan man känna av tecken tidigt!

Lite för tidigt det visste jag redan innan jag testade :p

våran bebis blev 6 månader igår, så jag är lite nervös inför om mensen dyker upp eller inte.

Jag vill ha 1 till, blir superglad om det ligger och gror något i magen nu samtidigt skulle det inte göra något om det tog ett tag till:)

Har en tjej på 5 och en på 7 år också.
Svar på tråden Prata symtom innan BIM