• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • jennie08
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-09-05 09:05:23 följande:

Det kan vara så att du har ägglossning nu isf. Att kroppen försökte släppa ett ägg sist men inte lyckades och kör igen. Eller så är hcg nivån inte tillräckligt högt för ett graviditetstest än men att ägglossningstestet reagerar för de är känsligare.

En liten fundering... OM det skulle vara så att jag hade ägglossning i måndags så skulle det ju innebära att ägglossningen skedde på dag 19 istället för dag 10-12 då den brukar komma. Betyder det då att jag ska räkna ut Bim från det datumet i måndags? Alltså typ 1 vecka senare.
  • Anonym (Hoppas)
    jennie08 skrev 2017-09-07 12:27:06 följande:

En liten fundering... OM det skulle vara så att jag hade ägglossning i måndags så skulle det ju innebära att ägglossningen skedde på dag 19 istället för dag 10-12 då den brukar komma. Betyder det då att jag ska räkna ut Bim från det datumet i måndags? Alltså typ 1 vecka senare.

Är din menscykel regelbunden så ja. Tiden mellan ägglossning och mens ändrar sig inte.
  • jesssicahansen
    jennie08 skrev 2017-09-06 17:21:40 följande:

Jag har också bim på lördag :) Testade negativt igår men det var med ett cb digital, har för mig att de inte är så känsliga så jag beställde tidiga tester från apotek som kommer ikväll. Ska testa imorgon bitti. När ska du testa nästa gång?

Hur har det gått för dig? ????

Jag har inte tagit något mer test, men mitt humör är lika som vid förra graviditeten.

Väntar och ser om mensen dyker upp eller ej!
  • Queva

Äl är precis över.. hade värken igår och flytningar idag.. bim 21/9.... nån med som har då?

• Snowflingan

Är på bim-2 enligt en app jag använder och har redan tagit 3 test. Det första tyckte jag att jag anade något på men de två andra va blanka. Känns som alla plussade så tidigt och jag känner mig lite hopplös idag.

Har mått illa sen ca äl+4 och magen har krånglat något otroligt! Galet mycket sug efter god mat hela veckan och annorlunda molvärk sedan igår. Vanligtvis har jag mensvärk från äl tills mensen börjar och då har jag extrem mensvärk. Har haft molvärk denna vecka fast bara typ 1/3 av vad jag vanligtvis har.

Är sjukt otålig att vänta på mensen och känner mig nere, säkert för mensen är på g :(

• virrpanna85

Så less just nu, vill bara gräva ned mig känns det som :( Testade i morse, inget streck. Brösten gör ont fortfarande, snart har det hållit på i månad. De är större, har fått synliga ådror och nu senaste dagarna har bröstvårtorna svidit som sjutton. Magen har svullnat och igår fick jag som mensvärk men inga blödningar, bara massa vita flytningar.

Vore skönt om det antingen blev ett positivt test eller att symtomen bara försvann så jag kan gå vidare. Är ju långt efter bim så nu borde det absolut synts något tycker jag. Förlåt deppigt inlägg, men min kropp är så konstig, har aldrig haft ömma bröst mer än högst en dag förut på säkert tio år :/

• Trullis82
    virrpanna85 skrev 2017-09-09 20:41:51 följande:

Så less just nu, vill bara gräva ned mig känns det som :( Testade i morse, inget streck. Brösten gör ont fortfarande, snart har det hållit på i månad. De är större, har fått synliga ådror och nu senaste dagarna har bröstvårtorna svidit som sjutton. Magen har svullnat och igår fick jag som mensvärk men inga blödningar, bara massa vita flytningar.

Vore skönt om det antingen blev ett positivt test eller att symtomen bara försvann så jag kan gå vidare. Är ju långt efter bim så nu borde det absolut synts något tycker jag. Förlåt deppigt inlägg, men min kropp är så konstig, har aldrig haft ömma bröst mer än högst en dag förut på säkert tio år :/

Här var det exakt lika dant. Tvär säker på att jag var gravid.

Kladdiga vita flytningar.

O alla symptom på graviditet. Skulle testa denna måndag men mensen slog ner som en bomb i fredags.

Så jag kan lova dig att jag kommer inte veta när jag e gravid utan test. För med alla symptom jag hade nu var jag 100% säker men ack se fel

Lycka till o hoppas det inte blir för dig som för mig
  • virrpanna85
    Trullis82 skrev 2017-09-09 21:45:06 följande:

Här var det exakt lika dant. Tvär säker på att jag var gravid.

Kladdiga vita flytningar.

O alla symptom på graviditet. Skulle testa denna måndag men mensen slog ner som en bomb i fredags.

Så jag kan lova dig att jag kommer inte veta när jag e gravid utan test. För med alla symptom jag hade nu var jag 100% säker men ack se fel

Lycka till o hoppas det inte blir för dig som för mig

Tack för att du svarade <3 Har blivit helt deppig av att inte få klara besked utan bara vänta och vänta. Skulle fått mens i slutet på augusti, fick istället sparsamma blödningar nästan en vecka innan, och brösten fortsatte ömma ändå. Ger det en vecka till, känns lite dumt att kontakta sjukvården när jag ju inte har ont eller något sånt. Tänker att jag kanske fått nån cysta eller hormonrubbning, konstigare saker har ju hänt :/
  • Trullis82
    virrpanna85 skrev 2017-09-09 22:03:14 följande:

Tack för att du svarade <3 Har blivit helt deppig av att inte få klara besked utan bara vänta och vänta. Skulle fått mens i slutet på augusti, fick istället sparsamma blödningar nästan en vecka innan, och brösten fortsatte ömma ändå. Ger det en vecka till, känns lite dumt att kontakta sjukvården när jag ju inte har ont eller något sånt. Tänker att jag kanske fått nån cysta eller hormonrubbning, konstigare saker har ju hänt :/

Ordentlig mens blödning hade jag 24/7 sista gången

13/8 en mini blödning där jag blev lite ljus rosa i trosan i 3 dagar. 13-15/8

Så jag hoppades trots att den inte e jätte vanlig att det bara var en nidblödning.

Men nu kom mensen som en bomb. Hur mycket som helst.

När jag var tvärsäker på att jag var gravid o innan mensen kom denna gång hade jag symptom som

Illamående

Uppsvälld

Galet sugen på lakrits ( precis som med mitt första barn)

Väldigt kissnödig

Trött

Värk i brösten i 3 veckor

Lite lätt retad

Jag har tagit prover för o se varför det är så billigt o konstigt med mensen men allt e bra.

Lycka till med allt
  • jennie08
    jesssicahansen skrev 2017-09-09 15:18:47 följande:

Hur har det gått för dig? ????

Jag har inte tagit något mer test, men mitt humör är lika som vid förra graviditeten.

Väntar och ser om mensen dyker upp eller ej!

Hur har det gått? Jag har inte fått någon mens men jag tror att jag hade betydligt senare ägglossning än vad jag trodde från början. Då borde jag få min mens nästa måndag. Vet inte varför min kropp håller på så här.
Svar på tråden Prata symtom innan BIM