inte gå på utvecklingssamtal
Vad händer om en förälder inte vill gå på utvecklingssamtal eller föräldramöte? Socanmälan? Annat? Hur resonerar ni/jobbar kring det/har för erfarenheter av det? Vill ha svar av de som vet, inte "personligt tyckande".
Vad händer om en förälder inte vill gå på utvecklingssamtal eller föräldramöte? Socanmälan? Annat? Hur resonerar ni/jobbar kring det/har för erfarenheter av det? Vill ha svar av de som vet, inte "personligt tyckande".
Jag kan säga att jag inte varit med på ett enda föräldrarmöte sen mina barn börja skolan o dagis. Självklart tycker ja de e rätt tråkigt. Men också så skulle det innebära att träffa barnens pappa vilket jag aldrig någonsin skulle utsätta mig för. Då han bor närmast skolan (jag har 7mil) och känner ingen annan föräldrer direkt heller har vi alltid varit överrens om att han går på föräldrarmöte och vi har inte utvecklingssamtal ihop. Varför skulle någon nånsin gå så långt som en soc anmälan om man inte kommer på föräldrarmöte?
Var har jag skrivit att det ens gäller mig? Nu hittar du på saker som inte står/finns
Det är ju du som sitter och oroar dig för vad jag ev "skall göra". Var har du läst in att jag ens skulle göra något? Eller så SKULLE det ju kunna vara så att jag frågar rent generellt...
Det skulle räcka med ett utvecklingssamtal per läsår. De som inte når upp till godkända mål behöver väl varje termin.
Föräldramöte borde styras upp så att inte glappkäftade mammor får en massa utrymme med "Teo tycker det är jättesvårt med läxan vad ska han göra". Enskilda problem tas upp direkt med läraren.,
Du är garanterat ingen lärare utan en förälder som vill milda ditt dåliga samvete.
Någon gång kan det absolut vara svårt att gå, men då byter man givetvis tid och inte bara struntar i det. Att en tycker utvecklingssamtal är meningslösa är ingen anledning att inte gå. Barnen håller i mötena, så då får man väl pallra sig iväg för sina barns skull om inte annat.