• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare

Bollan- Nej, tyvärr det är inte samma prov som tas där och utomlands. Har pratat med dem som gjort spermaprov på RMC i Malmö.

• UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-14 14:07:56 följande:

Ok, när ska du börja nästa gång?

Vid mensens första dag. Missne gjorde det och då funkade det för henne (hon har också koag. problem).
  • Favvan

Hej,

För er som gjort äggdonation: Hur har er behandlingsplan sett ut?

Jag tänkte med eller utan spruta?

Vilken dag in nya cykeln börjar ni med Progynon?

• Zwillinge86
    bollan skrev 2017-12-14 15:51:21 följande:

Att man måste åka utomlands för att göra DNA fragmenteringstest på spermierna stämmer inte... det görs på RMC i Malmö!

Vi har gjort utökat spermatest i Malmö och de gjorde inte fragmentering.
  • Jag är bara jag
    Favvan skrev 2017-12-14 21:49:01 följande:
    Hej,
    Vilken spruta menar du? Jag har tatt hundratals om inte tusen! Orgalutran. Diphereline, Fragmin bl.a och senaste 5 gångerna Prolutex (progesteron). Börjat med Progynon dag 2 eller som nu bara i det blå eftersom jag inte har mens längre.

Progynon,Trombyl, Folacin, Prednisolon från samma dag, äl-spruta 8 dagar innan ET/FET, Progesteron 4 dagar före insättning, äl-spruta samma dag som insättning, slutat med Progynon v.9 och progesteron v.12. Trombyl till v.36.
  • lill111
    Jag är bara jag skrev 2017-12-14 23:00:13 följande:

Vilken spruta menar du? Jag har tatt hundratals om inte tusen! Orgalutran. Diphereline, Fragmin bl.a och senaste 5 gångerna Prolutex (progesteron). Börjat med Progynon dag 2 eller som nu bara i det blå eftersom jag inte har mens längre.

Progynon,Trombyl, Folacin, Prednisolon från samma dag, äl-spruta 8 dagar innan ET/FET, Progesteron 4 dagar före insättning, äl-spruta samma dag som insättning, slutat med Progynon v.9 och progesteron v.12. Trombyl till v.36.

Är det pregnyl du tar då? Eller ovitrell? Varför ordinerar inte alla kliniker det innan FET?
  • UndrandeSökare
    Favvan skrev 2017-12-14 21:49:01 följande:

Hej,

Är det nedregleringsspruta du menar?
  • Jag är bara jag
    lill111 skrev 2017-12-15 05:00:17 följande:
    Är det pregnyl du tar då? Eller ovitrell? Varför ordinerar inte alla kliniker det innan FET?
    Tatt både Ovitrelle och Pregnyl, oftast Pregnyl. Måste ta det för att få en "äl"-dag för att kunna planera insättning. Hur man gör utan vet inte jag.
  • lill111
    Jag är bara jag skrev 2017-12-15 17:26:43 följande:

Tatt både Ovitrelle och Pregnyl, oftast Pregnyl. Måste ta det för att få en "äl"-dag för att kunna planera insättning. Hur man gör utan vet inte jag.

Ok, tack jag skulle vilja ha det som stöd nästa gång inför fet...
  • LadyMaria

Hej tjejer.

Har 7 misslyckade IVF med egna ägg bakom oss. Funderar starkt på ÄD nu. Har ni tips på klinik? och vilket program man ska välja? Dyrare med fler embryo garanti eller hur valde ni? Har kollat i mest i Polen då det är lättast att resa dit för oss. Men det viktigaste är ju framgång hos klinik. 

Svar på tråden Äggdonation 2017