Zwillinge86 skrev 2017-12-13 16:17:45 följande:
Nu har jag pratat med en embryolog på kliniken. Hon berättade att vårt resultat med 4/14 till frysen är bra/normalt. Hon menade att rent statistiskt så brukar man kunna räkna med att var 6:e fint 3-dagarsägg klarar kraven att frysas.
Fick sedan ett samtal från en sköterska som bekräftade att de liksom jag betraktar mitt blodprov som ett slutgiltigt negativt besked och därför kan sluta med samtliga mediciner. Så skönt att vi var överens. Nu hoppas jag mensen kommer snart så vi har nåt att utgå ifrån. Hon hade dessutom sett till att boka in ett telefonsamtal med läkaren (på hans lunch) så att jag skulle få prata nästa behandling innan jul, vilket jag är henne evigt tacksam för. Hon trodde dock tyvärr att de vill att det är en behandlingsfri cykel emellan.
Låter bra att du fått telefontid med läkaren. Ok, de vill ha en behandlingsfri månad emellan. Ja, det kan ju vara klokt så att kroppen får vila sig lite från medicinerna. Du och jag och de andra här itråden får ta nya tag nästa år istället. Vi får hoppas 2018 blir ett bättre år !