Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Nu har jag varit på födselsförberedande kurs! Vår kommun måste spara och erbjuder inga kurser, så tre BM på sjukhuset har tagit tag i saken och erbjuder kurs privat. Det var jätteintressant! Känner mig både taggad och undrar vad vi egentligen gett oss in på... ;)
I natt vaknade jag av att jag hade förvärkar. Klockade dem till 3-4 minuter emellan. Blev såklart jätteorolig att det var dags och kände att jag verkligen behövde göra nr två, något som är väldigt vanligt att man känner. Väckte sambon och berättade hur det låg till och att jag skulle testa att gå på toa för att se om det var det. Till saken hör att jag är förstoppad och hade ätit lite för mycket katrinplommon tidigare på kvällen, så hade en "magkänsla" (!) att det kunde vara det som var orsaken. Direkt efteråt slutade värkarna. Efter ca 20-30 minuter kom de tillbaka igen. Så jag tänkte att efter 10 st så ringer jag förlossningen. Men så somnade jag efter den fjärde...
Frågade BM på kursen om det idag, och de sa att det var troligtvis pga att jag behövde gå på toa pga vad jag ätit.
Så var helt slut när klockan ringde imorse! Min stackars sambo med, och han skulle åka til jobbet klockan 6! Han sa att snacka om att vakna med hjärtat i halsgropen när jag väckte honom i natt! <3
Ojdå, synd att det var falskt alarm utvandraren2! Eller kanske var skönt? :)
Här händer inte mycket. Foglossningen är hemsk vissa dagar, som igår, då fick jag halta till jobbet. Min kära son på 21 månader tycker visst att jag ska öva på att kliva upp tidigt.. Han var pigg och glad 04:25. Huuuva.. Kul dag detta kommer bli >.
Idag när ja böjde mig ner trodde jag veekligen hon skulle ploppa ut? Blev sånt sjukt tryck ner så jag liksom tog mig mellan benen för att hålla emot. Undra om hon ligger långt ner? Sist var hon inte fixerad men det var en vecka sen... äe era fixerade??
Har också börjat få så ont i svanskotan när jag reser mig upp från kontorsstolen och fram i ljumskarna.
Jag har bf 29/5, så tillhör ju egentligen inte junigruppen, men är övertygad om att bebisen kommer i juni ändå.
Intressant med er som skriver att ni kände nada tills förlossningen startade! Jag har liksom tänkt att man ska få lite symptom först. Jag känner mig iaf precis som vanligt, inget direkt tryck nedåt eller nåt.
Alltså vilken skitnatt. Varmt och ont. Haft en vetekudde runt de onda och tog en Alvedon för att ens kunna sova lite. Har sammandragningar som bara busen, inga värkar det går inte att klocka dom för dom är otydliga i start och stopp. Sitter i vänster sida i njurhöjd, så jag börjar misstänka uvi :( Va hos bm igår, fick med rör hem så det ska jag lämna in idag och hoppas att det är lugnt/lätt åtgärdat.
Jag har bf 29/5, så tillhör ju egentligen inte junigruppen, men är övertygad om att bebisen kommer i juni ändå.
Intressant med er som skriver att ni kände nada tills förlossningen startade! Jag har liksom tänkt att man ska få lite symptom först. Jag känner mig iaf precis som vanligt, inget direkt tryck nedåt eller nåt.
Är i v36 från och med idag, så vill inte att hon ska komma än på två veckor. :)
Jag har BF 23/6 ????
Jag fick höra att min bebis lagt sig åt rätt håll hos sista bm-besöket, det kändes skönt eftersom flera inom familjen haft "sätesbebisar".
Jag börjar bli taggad på att föda nu...även om man såklart vill att den ska bli fullgången...
Inatt så sparkade och boxade bebisen jätte intensivt under ett par minuter. Undrar om den försöker fixera sig?!! Tycker att magen är mer centrerad nu också. Jag känner inget tryck neråt, men däremot är jag ofta kissnödig och det är udda förnimmelser där nere.... Som att nån jäklas och kittlas!
Sömnen är rätt dålig för mig med. Det tar väldigt lång tid att somna och jag vaknar flera gånger och måste kissa.
Min smiley blev till frågetecken...
Var till bm igår och hade följande:
V.37+3
Hjärtljud 138
SF:mått 34cm
Blodtryck 100/55
Vikt +12kg
Huvudet långt ner och ruckbart.
Nån annan som vill dela med sig? :)