• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Emmy85x3
    Kia82 skrev 2018-06-15 09:09:36 följande:

Ja, nästintill pinsamt är det. Alla vet väl att man inte kan påskynda en förlossning (om det inte är på medicinsk väg) så varför hålls på att kommentera det?

Ja exakt, ser inget fel alls i att dela födelsedag, tycker t.o.m att det är lite coolt och det är ju bara en fördel om fokuset kan riktas på något annat än sin egen ålder.

Hur gamla är alla här inne föresten, stämmer årtalet efter nicket på alla?

Min svärfar är expert på dom där magskämten fast han ser ut som en kanonkula själv!

Nej min födelsedag får bebisen gärna "ta över", men jag tycker de är roligare för barna att ha en varsinn. Fick mig dock en tankeställare med tvillingtänket där

Min stämmer blir 33 år i morgon :-P
  • evve88
    Emmy85x3 skrev 2018-06-15 08:56:23 följande:

Kia82 och evve88: Undrar hur de kommer sig att ALLA tycker dessa kommentarer är så roliga när dom egentligen är rent ut sagt korkade!

Ja kommer inte bebis idag så kommer den imorgon på min födelsedag Bättre födelsedagspresent kan man ju egentligen inte få och en anledning att sluta fira sin egen

Åh Grattis i förskott :) hoppas nästan du får en fin födelsedagspresent :D jag fyller 30 den 2 juli, hon prickar säkert in att komma då :p Målet är absolut innan annaes blir jag deprimerad. Haha!

Jag sitter hos bm nu för extrakoll av blodtryck som blivit högre i tisdags. Håller tummarna att de håller sig i schack !
  • evve88

Ja, nästintill pinsamt är det. Alla vet väl att man inte kan påskynda en förlossning (om det inte är på medicinsk väg) så varför hålls på att kommentera det?

Ja exakt, ser inget fel alls i att dela födelsedag, tycker t.o.m att det är lite coolt och det är ju bara en fördel om fokuset kan riktas på något annat än sin egen ålder.

stämmer på mig :) fyller 30 den 2 Juli, hoppas sååå att hon vill titta ut innan så jag slipper ?fira? med magen :p
  • Bubbel85

Stämmer på mig också, 33 år :)
  • Utvandraren2

Igår så kväll var det så mycket rörelse i magen att jag var tvungen att gå och lägga mig. Fötterna hade hamnat under revbenet och när hon spjärnade till pressade huvudet ned och ilade. Fällde tom en tår för att det var så grymt obehagligt och ont. Sen somnade jag på något vis.

Magen har sen igår känts väldigt stor och trång helt plötsligt. Nu när jag gick upp fick jag flytning, tror inte det är slemproppen men man vet ju aldrig. Hade mensvärk och ont i ryggen med igår kväll, jag som sällan har haft ont. Har mensvärk nu på morgonen med. Jag har fortfarande en hel del att fixa, så jag vill helst att bebisen väntar tills nästa vecka. Men min intuition säger mig att det börjar dra ihop sig nu. Blir en spännande vecka!

• Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-06-15 09:44:27 följande:

Åh Grattis i förskott :) hoppas nästan du får en fin födelsedagspresent :D jag fyller 30 den 2 juli, hon prickar säkert in att komma då :p Målet är absolut innan annaes blir jag deprimerad. Haha!

Jag sitter hos bm nu för extrakoll av blodtryck som blivit högre i tisdags. Håller tummarna att de håller sig i schack !

Tack Ja de blir nog en bra dag. Cruising i stan, biltokig som man är så blir de nog bra. Men bäst vore det med en bebis

Lycka till
  • EJL

Blev erbjuden en hinnsvepning på mvc igår, dock var sonen med så det var ju inte riktigt läge. Så har en inbokad på måndag (bf+7) istället. Har ni bra erfarenhet av hinnsvepningar? Läste något pm att 14% av alla hinnsvepningar ger önskat resultat. Men det är ju oberoende av hur långt gången man är. Kanske är statistiken lite mer uppmuntrande när man är 7 dagar över?

Skulle in i en affär igår. Äldre kvinna (missbrukare?) skulle fram o känna på magen och ville bestämt veta vilken månad. Får rysningar bara jag tänker på det. Vinklade bort magen, ignorerade men försökte le lite vänligt. Inget ger mig så stora obehagskänslor som när någon okänd får för sig att känna på magen. Har ni haft några mysko interaktioner med främlingar IOM magen?

• Elvipe

Jag är 29 år. Gravid med andra barnet.

Håller med om folks kommentarer. Vet inte HUR många gånger om dagen man svarar på allmänhetens frågor om magen. En alkoholiserad gubbe kom fram till mig när jag och sambon satt på restaurang och åt till och med och sa "jag vet vad du har gjort" och pekade på min mage. Blev så fruktansvärt äcklad.