• Stolt Farsa

Tiggeri - Vi som inte ger

Hej

Jag ger inte pengar till tiggare p.g.a. att jag tycker det är fel av många anledningar. Jag har därför en fråga till er andra som inte ger, nämligen om ni också tycker att tiggeriet skall förbjudas helt och hållet i hela Sverige. Om alla var som oss så skulle ju inte tiggarna få några pengar och då skulle vi inte heller se dem utanför matbutikerna, systembolaget, etc, därav skulle diskussionen om ett förbud inte existera. För mig känns det lite märkligt att inte ger pengar (om man nu har råd med det förståss) och samtidigt inte vara emot ett förbud. Eftersom jag tycker det är fel att ge pengar på gatan så önskar jag ju såklart att ingen annan gjorde det heller (vore konstigt att tänka: "jag ger inte men hoppas att någon annan ger så att de klarar sig").

Jag antar att ni som ger pengar inte tycker att ett förbud är bra, eller? 

• Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger
  • Anonym (Agusta)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 17:33:38 följande:

Skådespelerskan kom från Norge..samma som Breivik..

Och inte blev hon mördare för det..!
  • fornminne
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 18:25:04 följande:
    De som tigger i min stad är inskrivna vid arbetsförmedlingen samt även säljer hemtillverkade saker som stickade plagg..så du talar om rötäggen..det gör inte jag..

Om man kan försörja sig i Sverige samt även ordna lagligt boende, är det ju inget problem. Jag talar om olagliga bosättningar, ökad nedskräpning samt de som ägnar sig åt kriminalitet. Även utnyttjande. En gravid romsk tjej var jätteledsen. Hon hade tvingats lämna sin 2-åring kvar i Rumänien och ville bara hem. Men släkten hade bestämt att hon skulle åka hit och tigga. (För unga kvinnor tjänar mest på tiggeri, särskilt gravida).
  • Anonym (Man 45+)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 18:15:58 följande:

Finns ingen anledning till det..

Såklart inte eftersom sanningen gör ont! Tigger på dagarna och prostituerar sig på kvällarna, medans maffialedarna håvar in pengarna.
  • fornminne
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 18:29:06 följande:
    Missunsamhet ! ..precis vad jag trodde..!

Du ska inte tro så mycket. Sunt förnuft är inte missunnsamhet. Sverige har egna hemlösa att ta hand om. Men utsatta EU-medborgare KAN få hjälp i Sverige, du vet det va? Dock bara akut hjälp, vi försörjer dem inte.
  • Anonym (Agusta)
    fornminne skrev 2018-02-15 18:36:30 följande:

Du ska inte tro så mycket. Sunt förnuft är inte missunnsamhet. Sverige har egna hemlösa att ta hand om. Men utsatta EU-medborgare KAN få hjälp i Sverige, du vet det va? Dock bara akut hjälp, vi försörjer dem inte.

Säger ingenting..!
  • Anonym (Agusta)
    Anonym (Man 45+) skrev 2018-02-15 18:35:40 följande:

Såklart inte eftersom sanningen gör ont! Tigger på dagarna och prostituerar sig på kvällarna, medans maffialedarna håvar in pengarna.

Fantasier..!
  • Anonym (Agusta)
    fornminne skrev 2018-02-15 18:33:12 följande:

Om man kan försörja sig i Sverige samt även ordna lagligt boende, är det ju inget problem. Jag talar om olagliga bosättningar, ökad nedskräpning samt de som ägnar sig åt kriminalitet. Även utnyttjande. En gravid romsk tjej var jätteledsen. Hon hade tvingats lämna sin 2-åring kvar i Rumänien och ville bara hem. Men släkten hade bestämt att hon skulle åka hit och tigga. (För unga kvinnor tjänar mest på tiggeri, särskilt gravida).

Bla..!..de har varit i min stad i flera år..!
  • Anonym (Man 45+)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 18:45:55 följande:

Bla..!..de har varit i min stad i flera år..!

Då utgår jag ifrån att du även låter dem bo hemma hos dig, godhjärtad som du är?
  • Anonym (Förbjud tiggeriet NU!)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 13:57:55 följande:
    Visa upp svart på vitt då angående det här..
    Anonym (Förbjud tiggeriet NU!) skrev 2018-02-15 11:33:55 följande:
    Fullständigt värdelös jämförelse! Utvandrarna fick inte ett skit gratis och fick verkligen slita ont. De hade hellre dött av skam än att sitta och tigga som ett hjon.
    Hur vet du det..? Upp till bevis..!
    Jag har ingenting att bevisa. Att du är okunnig kan inte jag råda bot på. Låna en bok på biblioteket om Svensk historia, förslagsvis Lennart Pehrsons "Den nya världen". Den ger en mycket trevlig skildring av hur det gick till när nästan en femtedel av Sveriges befolkning emigrerade till Amerika.
  • Anonym (Förbjud tiggeriet NU!)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 18:15:58 följande:
    Finns ingen anledning till det..
    Nä, för tänk om du skulle råka lära dig nåt om hur verkligheten ser ut, och inse att det du skriver här inte håller vatten. Det hade ju inte varit så roligt...
Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger