• Thyran38

Ensamma gravida som föder 2018

Hej!

Jag är 37år och väntar mitt första barn.

Hade precis avslutat med en kille jag träffat då jag såklart råkar bli gravid sista gången vi ska ses och prata,,,,

Han är noll intresserad av att bli pappa vilket jag förstår men jag är i en sån situation att det kanske är min sista chans att ens kunna bli mamma...
    Det är blandade känslor från min sida, har haft flera missfall och vågar inte hoppas alltför mycket samtidigt som det känns tråkigt att gå igenom allting helt själv med.

Men jag är helt övertygad om att det här kommer gå hur bra som helst =)

BF är början på maj och jag bor i Stockholm.

Alla ni som är i samma sits får gärna höra av sig, känns extra viktigt att få prata av sig när man är denna situation :)

//Thyra

• Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018
  • Sojabönan

Har ni startat en fb grupp? :/

• Mullvaden

Lite samma situation här: BF i slutet på januari. Pappan och jag har någon slags relation, dock är jag extremt osäker på om den kommer att fortsätta. Han har lite andra livsplaner och jag är förmodligen inte en del av dem, även om barnet kommer att vara det. Så vi kommer att ha kontakt, men jag vet inte på vilken nivå. Är dessutom rejält mycket känslor inblandade, från bådas håll, men med olika förväntningar på hur en relation ser ut och skapas beroende på kulturella skillnader.

• Thyran38

Jag har inte startat någon fb-grupp.
    Är lite dålig på sånt och vet inte riktigt hur man gör dom hemliga grupperna?

• Royoo

Hej!

Är också gravid med barn nr 2. Har en 11 åring sen tidigare, känner mig ensammast i världen då jag blev gravid med ett kk som är sjukt olikt mig och oseriös.

Bebis är efterlängtad, dock inte på detta sätt känner mig stark oftast men ibland känns det riktigt dumt att ha försatt sig i denna sits och då blir jag jätteledsen. Har ej klarat av att göra abort. Bf för mig är i början på maj.

Inspirerande att läsa alla era tankar så skapade ett kontot typ nu.

:)

• adelante

Jag kan skapa en grupp på fb. Jag har den gärna hemlig dock av olika skäl. Funkar det?

• adelante
    vivi85 skrev 2017-10-04 18:31:33 följande:

Jag är gravid i vecka 13..

gravid med min tredje, dem andra är 10 o 9 år (med samma pappa, vi gick idag för 2,5årsedan)

Mitt blivande barns pappa är intresserad, vi träffas knappt inte längre och jag räknar med att vara själv.. är beräknad till 13april enligt ett tidigt UL

13 april är en bra dag att födas på! :)

Välkommen hit!
  • adelante
    Royoo skrev 2017-10-09 06:06:29 följande:

Hej!

Är också gravid med barn nr 2. Har en 11 åring sen tidigare, känner mig ensammast i världen då jag blev gravid med ett kk som är sjukt olikt mig och oseriös.

Bebis är efterlängtad, dock inte på detta sätt känner mig stark oftast men ibland känns det riktigt dumt att ha försatt sig i denna sits och då blir jag jätteledsen. Har ej klarat av att göra abort. Bf för mig är i början på maj.

En kompis till mig sa att "man måste fråga sig själv om man kan göra det ensam även om man är två" Man har ju ingen aning om hur det blir och även om jag självklart hellre hade velat uppleva det med en förväntansfull blivande pappa, så har jag sett tillräckligt många relationer som är instagram-perfekta ( men inte så bra i verkligheten ) för att känna mig trygg i att livet kan vara ännu svårare om man är två.

Jag känner som du emellanåt och även om jag kan tänka att det är lika mycket han som har satt mig/oss i den här sitsen så är det ju inte han som har ett barn som växer i sig och var tvungen att fatta ett svårt beslut. Jag tänker också att glädjen i att få ett barn kommer att vara stor, men lika stor är nog sorgen i vetskapen om att man har satt ett barn till världen som man inte vill ta ansvar för. Den kommer, förr eller senare.
  • adelante
    Royoo skrev 2017-10-09 06:06:29 följande:

Hej!

Och kul att du hittade hit! :)
  • adelante
    Thyran38 skrev 2017-10-08 08:31:40 följande:

Vad skönt att höra att det finns fler i samma sits.. Just nu känns det fruktansvärt ensamt. Jag har knappt berättat för någon pga missfallsrisken så nu är jag väl inne på min 5:e vecka hemma, helt själv varje kväll och varje helg.

Jag är så trött så förra helgen lämnade jag inte ens lägenheten..

jag är självklart gärna med i vilken grupp ni startar på fb eller annanstans =)

De flesta veckorna är ju helt hemska. Massa kramar till dig!
  • adelante

@thyran38 hahaha peppande va? Sorry!! Men man mår ju skit i början, i alla fall jag gjorde det. Både psykiskt och fysiskt. Och inget "tänk positivt" i hela världen råder på det :)

Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018