• Thyran38

    Ensamma gravida som föder 2018

    Hej!

    Jag är 37år och väntar mitt första barn.

    Hade precis avslutat med en kille jag träffat då jag såklart råkar bli gravid sista gången vi ska ses och prata,,,,

    Han är noll intresserad av att bli pappa vilket jag förstår men jag är i en sån situation att det kanske är min sista chans att ens kunna bli mamma...
    Det är blandade känslor från min sida, har haft flera missfall och vågar inte hoppas alltför mycket samtidigt som det känns tråkigt att gå igenom allting helt själv med.

    Men jag är helt övertygad om att det här kommer gå hur bra som helst =)

    BF är början på maj och jag bor i Stockholm.

    Alla ni som är i samma sits får gärna höra av sig, känns extra viktigt att få prata av sig när man är denna situation :)

    //Thyra

  • Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018
  • Ciconiidae
    Sierra1980 skrev 2018-02-16 22:38:34 följande:

    Hej alla,

    en förvirrad själ på 37 år. Separerade, totalt ofrivilligt, för snart 2 år sen men känns lite som igår.

    Dock börjar jag nu kolla upp olika alternativ. Livet utan barn vet jag inte hur det ska gå. Ex mannen och jag planerade barn och försökte några år.

    Jag önskar bara komma i kontakt med andra singlar som har funderingar på att inseminera sig!

    Såå tacksam för kontakt så please hör av er!


    Finns en tråd som heter "Vi singelkvinnor som ska bli gravida genom insemination".

    Gå med i Femmis så får du kontakter där.

    Finns även en fb-grupp som heter "Frivilligt ensamstående förälder via klinik"

    Jag är gravid med andra barnet genom insemination och önskar dig lycka till!
  • universalwoman

    Ensam gravid, BF 29/3

    Mannen i mitt liv lurade mig och sa att han älskade mig och ville ha detta barn sen kom han på för tre månader sedan att singellivet ändå var roligast.

    Han har ju sådant sjukligt bekräftelsebehov förstår ni.

    Jag bor i Sthlm, är 34 år.

    Vore roligt med kontakt med andra i liknande sits

  • sosso98
    universalwoman skrev 2018-02-17 06:44:36 följande:

    Ensam gravid, BF 29/3

    Mannen i mitt liv lurade mig och sa att han älskade mig och ville ha detta barn sen kom han på för tre månader sedan att singellivet ändå var roligast.

    Han har ju sådant sjukligt bekräftelsebehov förstår ni.

    Jag bor i Sthlm, är 34 år.

    Vore roligt med kontakt med andra i liknande sits


    Sitter i samma båt som dig. Min man lämnade mig i somras jag födde mitt barn 1 dec, jag har inte hört ett ljud av honom sen somras förutom att familjerätten berättade att han bodde hos en annan kvinna nu. Jag är 30år. Jag måste säga att det vart mycket enklare en jag trodde det skulle bli vi har,det bättre utan honom
  • Karro133

    Hej alla! Första inlägget här på FL.

    För några veckor sen så var jag och min sambo överens om att vi ville ha barn. Bara någon vecka efter ÄL så kände jag att vi måste ta tag i våran relation ?på riktigt? så jag föreslog parterapi. Ni känner säkert igen om jag skriver att jag bar hela ansvaret huruvida vi kommunicerade och hade det. Jag var problemlösaren.

    I alla fall, det blev ett tvärstopp då han sa rätt ut att han vägrade gå i terapi. Jag sa att jag inte hade mer förslag och bollade frågan vidare- ?vet inte? (standardsvar).

    Separation. Båda är väldigt överens. Vi älskar varandra men väljer att bli särbos. Samma dag jag får besked om att jag vunnit bud på lgh, plussar jag.

    Han tycker att abort är lämpligt, jag ?tycker? väl det också, men tror inte att jag vill det. Vi ville ju ha barn? Bara för en stund sen hade vi båda blivit jätteglada?! Nu har jag önskat en graviditet som jag nu inte kan stå för? Jag vill ha barn. Det är min största önskan i livet. Men är jag dum om jag bestämmer mig för att behålla och naivt tro att vi skulle klara det trots särbo?

    V.5 nu. Ska på samtal ang abort på måndag.

    Alla otrevliga ombes hålla fingrarna i styr, mycket känslor här.

  • universalwoman
    sosso98 skrev 2018-02-17 10:20:31 följande:

    Sitter i samma båt som dig. Min man lämnade mig i somras jag födde mitt barn 1 dec, jag har inte hört ett ljud av honom sen somras förutom att familjerätten berättade att han bodde hos en annan kvinna nu. Jag är 30år. Jag måste säga att det vart mycket enklare en jag trodde det skulle bli vi har,det bättre utan honom


    Å så tacksam jag är att du hör av dig,

    Jag känner mig så ensam. Enda hoppet jag har är att det kommer att kännas bättre när bebis är här med mig och vi får vara ett eget litet team. Jag vill bara lägga känslor på bebis och inte på aset. Jag är så färdig med det.

    Jag har bönat och bett de sista månaderna över hans empati, lyhördhet, nånting! Men han blev inte ens rörd över att höra att vi väntar en son.

    Känns det bättre för dig Nu än när du var gravid?
  • sosso98
    universalwoman skrev 2018-02-17 10:56:18 följande:

    Å så tacksam jag är att du hör av dig,

    Jag känner mig så ensam. Enda hoppet jag har är att det kommer att kännas bättre när bebis är här med mig och vi får vara ett eget litet team. Jag vill bara lägga känslor på bebis och inte på aset. Jag är så färdig med det.

    Jag har bönat och bett de sista månaderna över hans empati, lyhördhet, nånting! Men han blev inte ens rörd över att höra att vi väntar en son.

    Känns det bättre för dig Nu än när du var gravid?


    Jag kände mig jätte ensam när jag var gravid och var förlossningsrädd. Mitt vatten gick hemma och värkarna var så intensiva ringe förlossningen som ringde ambulansen åt mig samtidigt som dem pär tel lugnade mig under värkarna när jag väl kom in på förlossningen gick det väldigt fort tog 40 min att öppna mig 10 cm från att vattnet gott och unde kryssningsarbetet kände jag mig jätte stark och orädd ut kom mitt barn frisk och vacker allt gick så bra. Jag är jätte lycklig nu och känner mig inte alls ensam jag är både mamma och pappa till mitt barn . Snart ska vi börja gå på öppnaförskolan. Allt blev så mycket bättre och det kommer bli det för dig med :)
  • Royoo

    Fint att vi kvinnor hittar stöd i varandra!

    Jag är med i en gravida singlar grupp på Facebook där vissa redan hunnit få sina barn och de flesta är gravida.

    Skriv ett meddelande till mig här på fl med erat Facebooknamn så kan jag berätta mer eller bjuda in er till gruppen på Facebook. Ni är inte ensamma!

  • universalwoman
    Royoo skrev 2018-02-17 21:19:34 följande:

    Fint att vi kvinnor hittar stöd i varandra!

    Jag är med i en gravida singlar grupp på Facebook där vissa redan hunnit få sina barn och de flesta är gravida.

    Skriv ett meddelande till mig här på fl med erat Facebooknamn så kan jag berätta mer eller bjuda in er till gruppen på Facebook. Ni är inte ensamma!


    Jag tog bort mitt Facebook konto idag.

    Tröttnade på att söka kontakt där så ihärdigt med andra ensamma mammor -utan resultat. Så synd ändå.. Vill inte ha Facebook mer
  • Ciconiidae
    Karro133 skrev 2018-02-17 10:40:25 följande:

    Hej alla! Första inlägget här på FL.

    För några veckor sen så var jag och min sambo överens om att vi ville ha barn. Bara någon vecka efter ÄL så kände jag att vi måste ta tag i våran relation ?på riktigt? så jag föreslog parterapi. Ni känner säkert igen om jag skriver att jag bar hela ansvaret huruvida vi kommunicerade och hade det. Jag var problemlösaren.

    I alla fall, det blev ett tvärstopp då han sa rätt ut att han vägrade gå i terapi. Jag sa att jag inte hade mer förslag och bollade frågan vidare- ?vet inte? (standardsvar).

    Separation. Båda är väldigt överens. Vi älskar varandra men väljer att bli särbos. Samma dag jag får besked om att jag vunnit bud på lgh, plussar jag.

    Han tycker att abort är lämpligt, jag ?tycker? väl det också, men tror inte att jag vill det. Vi ville ju ha barn? Bara för en stund sen hade vi båda blivit jätteglada?! Nu har jag önskat en graviditet som jag nu inte kan stå för? Jag vill ha barn. Det är min största önskan i livet. Men är jag dum om jag bestämmer mig för att behålla och naivt tro att vi skulle klara det trots särbo?

    V.5 nu. Ska på samtal ang abort på måndag.

    Alla otrevliga ombes hålla fingrarna i styr, mycket känslor här.


    Abort är endast du som kan avgöra, du ska gå efter hur du själv känner. Sällan ångrar en sitt barn (även om det händer). Om du behåller kommer du få dras med exet hela livet och försöka få till ett samarbete. Du kommer fixa det oavsett vad du väljer att göra, lycka till! <3
  • LillaOops

    Mitt x gjorde slut i sep och vi var tvungna att bo ihop tills nu. Jag är nu gravid i v11 och känner samma som dig kanske min sista chans. Jag kan inte gå och vänta på mr right. BF för mig är i sep

Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018