• Thyran38

Ensamma gravida som föder 2018

Hej!

Jag är 37år och väntar mitt första barn.

Hade precis avslutat med en kille jag träffat då jag såklart råkar bli gravid sista gången vi ska ses och prata,,,,

Han är noll intresserad av att bli pappa vilket jag förstår men jag är i en sån situation att det kanske är min sista chans att ens kunna bli mamma...
    Det är blandade känslor från min sida, har haft flera missfall och vågar inte hoppas alltför mycket samtidigt som det känns tråkigt att gå igenom allting helt själv med.

Men jag är helt övertygad om att det här kommer gå hur bra som helst =)

BF är början på maj och jag bor i Stockholm.

Alla ni som är i samma sits får gärna höra av sig, känns extra viktigt att få prata av sig när man är denna situation :)

//Thyra

• Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018
  • Royoo

Ni som vill bli addade kan skicka ert fb namn till mig så kan jag lägga till er.

Kram

• babba74
    Hej! 

Jag är gravid i v24 och är ensamstående, har BF 7 maj. Jag har två barn sen tidigare med en annan pappa, de är 11 och 9 år. 

Den här graviditeten är med en kille som jag varit tillsammans med under nästan två år men det tog slut nu under nyårshelgen. Bebisen var inte planerad men vi valde att behålla. Får väl se hur engagerad han kommer vara..

Är FB gruppen hemlig? Isf vill jag gärna vara med. Har inte berättat för så många att jag väntar barn då de få jag berättat för kommit med negativa kommentarer. 

• Fins Mamma
    babba74 skrev 2018-01-10 09:02:02 följande:

Hej! 

Jag är gravid i v24 och är ensamstående, har BF 7 maj. Jag har två barn sen tidigare med en annan pappa, de är 11 och 9 år. 

Den här graviditeten är med en kille som jag varit tillsammans med under nästan två år men det tog slut nu under nyårshelgen. Bebisen var inte planerad men vi valde att behålla. Får väl se hur engagerad han kommer vara..

Är FB gruppen hemlig? Isf vill jag gärna vara med. Har inte berättat för så många att jag väntar barn då de få jag berättat för kommit med negativa kommentarer. 

Men fy! Hemskt att de kommit med negativitet.

Jag väntar mitt andra (första själv) med en man utan asyl och som jag träffat enbart 3 månader innan vi blev gravida. Ingen har varit negativ tvärtom så här de sagt att vad som än händer så lär jag klara det så jag gjort det själv och jävligt bra förut.

Kram!
    ?
  • Frenchpiffi
    Royoo skrev 2018-01-03 11:59:46 följande:

Ni som vill bli addade kan skicka ert fb namn till mig så kan jag lägga till er.

Kram

Hej! Jag skrev ett meddelande till dig igår, hoppas du fått det : )
  • Ciconiidae

Du är inte alls egoistisk och ni kommer klara er fint. <3

Loema99 skrev 2017-12-18 13:18:05 följande:

Hej! Jag skulle också vilja bli insläppt till fb- gruppen.

Fick nyligen reda på att jag är med barn, min partner vill att jag absolut ska göra abort. Vi har varit ihop till och ifrån i fem. Vi bor ihop nu i en etta som är hans dårå. Vi har pratat ihop oss tidigare jag och min partner om att skaffa barn men det skulle inte bli nu utan helst till sommaren. Planen var att under tiden skulle man försöka byta boendet till större lgh. Jag skulle då ha kvar ett och ett halvt år av min utbildning. Men så blev det inte utan jag blev med barn nu istället. Hans anledning till aborten är att större del av honom känns det inte rätt i kroppen och dominerar den delen som säger "vi kör" samt att vi redan bor litet.

Jag vill absolut inte göra abort men jag känner mig så värdelös och egoistisk. Om jag väljer och behålla barnet så kommer jag att vara helt ensam och barnet kommer att få växa upp utan far.

Glömde och tillägga att jag är en kvinna på 29 år som inte jobbar utan studerar på universitet till en tre årig utbildning. Att jag väljer och ha barn nu mitt i mina studier och dessutom ensamstående kommer vara det tuffaste jag kommer gå igenom, spec o försöka få ihop ekonomin, boende etc. Men som tur är har jag en stor familj plus en del sparade pengar inte mycket men en summa i alla fall.

Det låter kanske korkat, idiotiskt och egostiskt för många men jag har gjort mitt val och kommer att behålla barnet.

Nu hoppas jag att allt går bra med graviditeten och en välmående barn får komma ut till sin mammas famn. Å jag önskar er alla andra mammor detsamma! <3

• beso
    Ciconiidae skrev 2018-01-19 22:29:02 följande:

Du är inte alls egoistisk och ni kommer klara er fint. <3

Jag håller med! Du gör helt rätt när du känner att det är rätt att behålla ditt barn! Det ska ingen yttra sig om! Grattis och lycka till! :)
  • beso

Tog hit den troliga pappan till bebben i helgen för att få lite hjälp med hemmet då jag e heelt supersänkt av alla hormoner. Det enda han gjort sen fredags är att diska lite en gång. Annars e han mest grinig o skitirriterande. Ligger o sover när jag går ut o åker skridskor med barnen själv. Suckar o mumlar o sprider negativ energi. Kritiserar o tycker jag ska omplacera min 15åriga katt som jag genast förklarade va min familj o jag älskar mer än honom varpå han blev skitsur. Han tog min laddare på kvällen fast han visste jag behövde ladda under natten det egot. Nä fy fan! Är hellre själv hela tiden! :( Kan tillägga att vi inte sover i samma rum! Han är dock jätteglad över bebis! Det känns bra iaf!

Ni som har en pappa till era barn i magen, vad har ni för relation?

• Mullvaden
    beso skrev 2018-01-21 08:38:29 följande:

Tog hit den troliga pappan till bebben i helgen för att få lite hjälp med hemmet då jag e heelt supersänkt av alla hormoner. Det enda han gjort sen fredags är att diska lite en gång. Annars e han mest grinig o skitirriterande. Ligger o sover när jag går ut o åker skridskor med barnen själv. Suckar o mumlar o sprider negativ energi. Kritiserar o tycker jag ska omplacera min 15åriga katt som jag genast förklarade va min familj o jag älskar mer än honom varpå han blev skitsur. Han tog min laddare på kvällen fast han visste jag behövde ladda under natten det egot. Nä fy fan! Är hellre själv hela tiden! :( Kan tillägga att vi inte sover i samma rum! Han är dock jätteglad över bebis! Det känns bra iaf!

Ni som har en pappa till era barn i magen, vad har ni för relation?

Usch, låter som en riktig skit till 'man' =( Jag har en ganska bra relation till blivande pappan, vi ses och jag sover hos honom nu varannan natt tills det är dags. Hade BF igår. Han har tack och lov inga åsikter om mina hundar eller lägger sig i på annat sätt. Han är en riktigt fin människa, dock är väl inte våra känslor för varandra riktigt synkade, där jag är den som vill mer. Han är betydligt yngre än mig och pga det så vill jag heller inte ställa för höga krav på honom, vilket jag tror att jag tjänar på i slutändan. Prio 1 är att han och jag ska ha en bra relation och jag tänker göra det jag kan för att det ska bli så, kommer inte orka vara arg och sur på en människa som jag kommer att sitta ihop med resten av livet. Så lite får jag nog tulla på mig själv, men det känns okej.
  • beso
    Mullvaden skrev 2018-01-21 13:37:04 följande:

Usch, låter som en riktig skit till 'man' =( Jag har en ganska bra relation till blivande pappan, vi ses och jag sover hos honom nu varannan natt tills det är dags. Hade BF igår. Han har tack och lov inga åsikter om mina hundar eller lägger sig i på annat sätt. Han är en riktigt fin människa, dock är väl inte våra känslor för varandra riktigt synkade, där jag är den som vill mer. Han är betydligt yngre än mig och pga det så vill jag heller inte ställa för höga krav på honom, vilket jag tror att jag tjänar på i slutändan. Prio 1 är att han och jag ska ha en bra relation och jag tänker göra det jag kan för att det ska bli så, kommer inte orka vara arg och sur på en människa som jag kommer att sitta ihop med resten av livet. Så lite får jag nog tulla på mig själv, men det känns okej.

Skönt o få medhåll! Låter som du tänker riktigt klokt i din situation! I min värld nästan idylliskt då min erfarenhet samt dom jag känner bara bråkar som bor ihop! ;) Vet att jag e lite bitterf**ta just nu men men..! ;)

Låter ju fantastiskt att bebis ska komma nu! Grattis! :) Hoppas det går bra med allt! Har du barn sen tidigare eller är det första? :)
  • beso

Är det bara jag som tycker det är överjävligt att vara ensam?

Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018