• Thyran38

Ensamma gravida som föder 2018

Hej!

Jag är 37år och väntar mitt första barn.

Hade precis avslutat med en kille jag träffat då jag såklart råkar bli gravid sista gången vi ska ses och prata,,,,

Han är noll intresserad av att bli pappa vilket jag förstår men jag är i en sån situation att det kanske är min sista chans att ens kunna bli mamma...
    Det är blandade känslor från min sida, har haft flera missfall och vågar inte hoppas alltför mycket samtidigt som det känns tråkigt att gå igenom allting helt själv med.

Men jag är helt övertygad om att det här kommer gå hur bra som helst =)

BF är början på maj och jag bor i Stockholm.

Alla ni som är i samma sits får gärna höra av sig, känns extra viktigt att få prata av sig när man är denna situation :)

//Thyra

• Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018
  • miachr78

Väntar barn nr 4 och är ensam. Blir en sladdis då min yngsta hinner fylla 8år innan denna kommer i juni. Pappan har blivit informerad om bebisen men hör inte av sig. Han är inne på min instagram och gillar någon bild då och då men ta kontakt på annat sätt verkar han vara för feg för.. Vi träffades under en kortare period och 2 månader efter att vi hade slutat umgåtts så fick jag veta att jag var gravid.

• Boop3434

Vill gärna gå med k hemliga gruppen! 35 år, sambon kastat in handduken då jag inte gick med på abort och beräknad bebis 2 mars!

• Boop3434
    beso skrev 2018-01-23 22:32:11 följande:

Är det bara jag som tycker det är överjävligt att vara ensam?

Jo det är överjävligt. Hade just världens break down. Sörjer att det blev så här. Saknar min sambo, min kärlek, min bästa vän. Men han visade sig inte vara den jag trodde. Försöker vara stark i det här, men ibland måste man bara få gråta.
  • beso
    Boop3434 skrev 2018-01-25 20:43:14 följande:

Jo det är överjävligt. Hade just världens break down. Sörjer att det blev så här. Saknar min sambo, min kärlek, min bästa vän. Men han visade sig inte vara den jag trodde. Försöker vara stark i det här, men ibland måste man bara få gråta.

Beklagar! :( Håller inne med fula ord nu.. Men kan verkligen inte förstå hur han kan göra så mot er!! :( :( :(

Jag har varit ensam förut..förbannar att jag hamnat i samma sits igen. Annorlunda men jag e ensam. Vet jag klarar det men det är ingen dröm direkt! :( Försöker inte gräva ned mig själv i det..men ibland blir jag överväldigad av alla möjliga känslor som du säger.. Skönt o ha kontakt med fler då som förstår en..
  • samira11

Grattis kramar oavsett hur det går så blir det bra tack o lov att vi bor i Sverige med alla möjligheter som finns

• samira11

Grattis kramar oavsett hur det går så blir det bra tack o lov att vi bor i Sverige med alla möjligheter som finns

• beso
    miachr78 skrev 2018-01-24 08:40:21 följande:

Väntar barn nr 4 och är ensam. Blir en sladdis då min yngsta hinner fylla 8år innan denna kommer i juni. Pappan har blivit informerad om bebisen men hör inte av sig. Han är inne på min instagram och gillar någon bild då och då men ta kontakt på annat sätt verkar han vara för feg för.. Vi träffades under en kortare period och 2 månader efter att vi hade slutat umgåtts så fick jag veta att jag var gravid.

Hej hur går det för dig med allt? Själv gjorde jag ul i måndags o såg en väldigt sprattlig bebis och allt såg bra ut! :) Hur gör du/ni andra med införskaffade av alla bebigrejer? Har ni sparat eller köper nya eller begagnat? Får ni hjälp av nån med införskaffandet? I vilken v började ni/kommer ni börja skaffa saker? Jag tänker att är man ensam så kan det vara svårare o ta längre tid och kanske när man börja tidigare.?
  • beso
    samira11 skrev 2018-02-07 12:44:20 följande:

Tar åt mig och säger tack! ;) Grattis själv o till alla! :)
  • Ciconiidae
    beso skrev 2018-02-07 18:06:49 följande:

Hej hur går det för dig med allt? Själv gjorde jag ul i måndags o såg en väldigt sprattlig bebis och allt såg bra ut! :) Hur gör du/ni andra med införskaffade av alla bebigrejer? Har ni sparat eller köper nya eller begagnat? Får ni hjälp av nån med införskaffandet? I vilken v började ni/kommer ni börja skaffa saker? Jag tänker att är man ensam så kan det vara svårare o ta längre tid och kanske när man börja tidigare.?

Med första barnet köpte jag mer eller mindre allt begagnat och var nog färdig med inköpen innan vecka 30. Började ganska tidigt, typ efter RUL. Svårare att åka iväg och handla sen kände jag och då hade jag heller ingen bil. Nu har jag det mesta och har i stort sett bara babyskyddet kvar att handla. Börjar bli lite bråttom då jag går in i vecka 30 nästa vecka. Har väl varit lite lugnare denna ggn och skulle egentligen behöva börja tvätta allt jag har hemma.
  • Sierra1980

Hej alla,

en förvirrad själ på 37 år. Separerade, totalt ofrivilligt, för snart 2 år sen men känns lite som igår.
    Dock börjar jag nu kolla upp olika alternativ. Livet utan barn vet jag inte hur det ska gå. Ex mannen och jag planerade barn och försökte några år.

Jag önskar bara komma i kontakt med andra singlar som har funderingar på att inseminera sig!

Såå tacksam för kontakt så please hör av er!

Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018