• Thyran38

Ensamma gravida som föder 2018

Hej!

Jag är 37år och väntar mitt första barn.

Hade precis avslutat med en kille jag träffat då jag såklart råkar bli gravid sista gången vi ska ses och prata,,,,

Han är noll intresserad av att bli pappa vilket jag förstår men jag är i en sån situation att det kanske är min sista chans att ens kunna bli mamma...
    Det är blandade känslor från min sida, har haft flera missfall och vågar inte hoppas alltför mycket samtidigt som det känns tråkigt att gå igenom allting helt själv med.

Men jag är helt övertygad om att det här kommer gå hur bra som helst =)

BF är början på maj och jag bor i Stockholm.

Alla ni som är i samma sits får gärna höra av sig, känns extra viktigt att få prata av sig när man är denna situation :)

//Thyra

• Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018
  • sosso98
    lunalizz skrev 2017-10-16 20:42:26 följande:

Hej alla :) Jag är 37 år ooch också ensam men har nyligen fött min son. Gick igenom hela graviditeten själv.Bor i sthlm och vill gärna ha kontakt med andra som befinner sig i liknande situationer. Kände mig väldigt ensam under graviditeten och lyckades inte träffa någon annan i samma sits, saknade föräldragrupp för ensamstående här i sthlm.

Hej, samma sits som dig föder min dotter i november, vart ensam hela graviditeten bosatt i sthlm. Letat med ljus och lykta efter en mammagrupp med ensamståde. Sjukt tufft att gå igenom allt ensam :(
  • adelante
    sosso98 skrev 2017-10-27 22:25:17 följande:

Hej, samma sits som dig föder min dotter i november, vart ensam hela graviditeten bosatt i sthlm. Letat med ljus och lykta efter en mammagrupp med ensamståde. Sjukt tufft att gå igenom allt ensam :(

Skicka ett pm till mig med ditt namn eller en länk till din profil på Facebook så lägger jag till dig. Kram!
  • sosso98
    adelante skrev 2017-10-28 22:47:24 följande:

Skicka ett pm till mig med ditt namn eller en länk till din profil på Facebook så lägger jag till dig. Kram!

Jag har tyvärr ingen facebook
  • lunalizz
    sosso98 skrev 2017-10-27 22:25:17 följande:
    Åh då är du väldigt gravid nu, har du någon som ska vara med dig på förlossningen? Jag tyckte också det var tungt att vara ensam, kände mig ganska deppig och en aning osäker när man hamnade i situationer som man blev tvungen att berätta att man var ensam.eftersom alla antog att man hade en partner. Tror också att jag var extra känslig under graviditeten, hade verkligen behövt träffa andra ensamstående då. Väldigt dåligt att det inte finns någon mödravårdscentral för ensamstående i sthlm!
    Kram och lycka till
  • sosso98
    lunalizz skrev 2017-10-29 19:38:19 följande:

Åh då är du väldigt gravid nu, har du någon som ska vara med dig på förlossningen? Jag tyckte också det var tungt att vara ensam, kände mig ganska deppig och en aning osäker när man hamnade i situationer som man blev tvungen att berätta att man var ensam.eftersom alla antog att man hade en partner. Tror också att jag var extra känslig under graviditeten, hade verkligen behövt träffa andra ensamstående då. Väldigt dåligt att det inte finns någon mödravårdscentral för ensamstående i sthlm!

Kram och lycka till

Japp är i vecka 35:) ja håller med hemskt att dem tar det för givet att man har en partner. Min vännina kommer vara med på förlossningen känns dock lite ledsamt att jag och lilla bebisen kommer hem ensama, hur gjorde du med förlossningen och hur kändes det när du kom hem? Kram
  • lunalizz
    sosso98 skrev 2017-10-29 20:15:10 följande:
    Japp är i vecka 35:) ja håller med hemskt att dem tar det för givet att man har en partner. Min vännina kommer vara med på förlossningen känns dock lite ledsamt att jag och lilla bebisen kommer hem ensama, hur gjorde du med förlossningen och hur kändes det när du kom hem? Kram
    Jag hade också en väninna med mig på förlossningen. Jag tyckte det var skönt att åka hem, hade ingen bra upplevelse på sjukhuset pga otrevliga stressade barnmorskor. Min mamma hade semester första veckan så hon var hemma med mig då men efter det har jag varit själv. Kan tycka att det är jobbigt att inte kunna ta en dusch när man vill eller bara kunna gå på toaletten utan stress..och när lillen äntligen sover så skyndar jag mig att diska och fixa så mycket som möjligt när jag egentligen borde passa på att också sova... Känslomässigt tycker jag det jobbigaste hittills har varit att inte ha någon att dela lillens utveckling med, typ som det första leendet. Ingen som känner samma lycka.. men det finns också mycket positivt med att vara ensam, man slipper onödigt tjafs och irritation och styr själv över sin tid ;)
  • Emisan

Hej

Hoppar in här jag också!

Vad heter FB gruppen? Hur går man med i den?

• Noanda
    Emisan skrev 2017-11-02 18:04:58 följande:

Hej

Hoppar in här jag också!

Vad heter FB gruppen? Hur går man med i den?

Pm:a mig ditt namn. Eftersom gruppen är hemlig måste vi bli vänner för att jag ska kunna lägga till dig. Välkommen! :)
  • miachr78

Hej. Plussade för några dagar sedan. Väntar mitt fjärde barn och kommer vara ensamstående. Pappan till detta barnet och jag dejtade men han drog öronen åt sig nu och vill inte vara involverad. Kanske ändrar han sig när nyheten har lagt sig..eller inte. Vi får se

• Noanda
    miachr78 skrev 2017-11-10 11:04:09 följande:

Hej. Plussade för några dagar sedan. Väntar mitt fjärde barn och kommer vara ensamstående. Pappan till detta barnet och jag dejtade men han drog öronen åt sig nu och vill inte vara involverad. Kanske ändrar han sig när nyheten har lagt sig..eller inte. Vi får se

Om du är intresserad av att gå med i fb-gruppen så är du jättevälkommen. Pm:a ditt namn till mig eller adelante. :)
Svar på tråden Ensamma gravida som föder 2018