• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Penguinlover

Jag skrev för ett par dagar sedan och var ledsen över att vi troligtvis missat äl, men jag kanske hade fel. Både igår och idag har jag haft tjocka, elastiska flytningar och värk i nedre vänstra delen av magen. Känns nästan som mensvärk fast mer åt vänster. Tror att det är äl som kommer sent! Så vi kanske har en chans den här månaden trots allt ????

• Queva
    Strawberrybrud skrev 2017-11-04 16:56:34 följande:

Testade IGEN nu på kvällen. Forfarande bim-2. Med ca 1 timmas urin. Positivt de med väl? Ska berätta för sambon ikväll och vill vara 100% säker

Helt garanterat... grattis!
  • Queva
    Melika skrev 2017-11-04 18:46:19 följande:

Har bim den 10:e om sex dagar.

Haft som lite mensvärk till och från sen nån dag efter ägglossning. Vi har haft sex typ varannan dag.

Har känningar i högra btöstet som blåmärke känsla på sidan..

Vårt sjätte månads försök att bli gravida.

Åt munkpeppar denna månad för att öka ägglossningen hoppas det gjort verkan.

Nån som känner igen symptomen innan plus på stickan??

Lycka till alla och Grattis till er som plussat ????

Vad är munkpeppar?

Jag har haft två månader i rad med råmjölk ur brösten.. Så jag kan inte svara längre på de där med brösten.. Hur brukar dom vara?
  • Queva
    Penguinlover skrev 2017-11-04 20:51:26 följande:

Jag skrev för ett par dagar sedan och var ledsen över att vi troligtvis missat äl, men jag kanske hade fel. Både igår och idag har jag haft tjocka, elastiska flytningar och värk i nedre vänstra delen av magen. Känns nästan som mensvärk fast mer åt vänster. Tror att det är äl som kommer sent! Så vi kanske har en chans den här månaden trots allt ????

låter så :)
  • Tumvante

Hej... längesedan jag var i en BIM-tråd. Var senast i juli... och innan dess två ggr i år...

har mist 4 graviditeter i år.

Har fått rådet att försöka igen (efter lite paus) så vi tog av byxorna i denna vändan, ÄL igår enligt test... BIM runt 19 november... dryg väntan.

• Tumvante
    Strawberrybrud skrev 2017-11-04 16:56:34 följande:

Testade IGEN nu på kvällen. Forfarande bim-2. Med ca 1 timmas urin. Positivt de med väl? Ska berätta för sambon ikväll och vill vara 100% säker

Klart positivt, grattis!
  • Tumvante
    Millannn skrev 2017-11-04 17:28:58 följande:

Hej tjejer! Jag har nyss avslutat min konstiga mens som kom 4 dagar för tidigt och har betett sig riktigt konstigt! Men jag har fortfarande synliga blodådror på brösten och imorse när jag vaknade så mådde jag så sjukt illa så tänkte ta ett test för säkerhetsskäl och först var det negativt men efter några timmar så ser jag ett svagt streck, ser ni det också? Vet att man inte ska lita på testen efter testtid men man ver ju aldrig..

Skulle testa imorgon bitti igen, de ska läsas inom några minuter sägs det...
  • Tumvante
    Vick skrev 2017-11-04 19:25:23 följande:

Hej!

Jag hoppar in här då jag har BIM i mitten på november. Vi är 27 år, varit tsm i 9 år och nu är det dags att försöka bli tre! Jag har inte haft något hormonellt skydd på 10 år, men vi slutade skydda oss i juli. Sedan dess har jag gissat mig till ägglossningen genom kalendermetoden och sen genom flytningarna, men inget plus än så länge!

I början på den här cykeln började jag med Natural cycels och idag tipsade appen mig om att ta ett ägglossningstest. Jag tänkte; Lika bra att ta ett (vilket jag aldrig har gjort tidigare) för att appen ska vara så tillförlitlig som möjligt. Gjorde ett CB digitalt och fick en glad gubbe! Så spännande!! Så då vet jag vad vi ska göra ikväll ;)

Någon mer som testar med CB digitalt ägglossningstest? :)

Har testat med billigaste stickorna, och blivit gravid varenda gång vi haft sex dagen efter positivt... mist alla graviditeter dock.

Så, ni får nog ta av byxorna imorgon också - då jag utgår från at CB också ger positivt dagen innan ÄL. Stickorna mäter LH, och det svingar upp till en topp, typ 24 timmar innan ÄL... LH ger signal om att ägget ska släppas, sen tar det lite tid innan det sker
  • Onewayticket

Hoppas verkligen jag är gravid. Annars är det något allvarligt fel på mig. Har haft superont längst ner i magen på vänster sida sen i torsdagskväll och har börjat må otroligt illa idag. Känns som att spyan ligger i halsen hela tiden... har bim om en vecka. Så jobbigt att vänta med att testa...

• Tumvante
    Onewayticket skrev 2017-11-04 21:54:03 följande:

Hoppas verkligen jag är gravid. Annars är det något allvarligt fel på mig. Har haft superont längst ner i magen på vänster sida sen i torsdagskväll och har börjat må otroligt illa idag. Känns som att spyan ligger i halsen hela tiden... har bim om en vecka. Så jobbigt att vänta med att testa...

Om du har väldigt ont, skulle jag ringa 1771...

men ja, låter jo onekligen som symptom
Svar på tråden BIM november 2017