Vick skrev 2017-11-04 19:25:23 följande:
Hej!
Jag hoppar in här då jag har BIM i mitten på november. Vi är 27 år, varit tsm i 9 år och nu är det dags att försöka bli tre! Jag har inte haft något hormonellt skydd på 10 år, men vi slutade skydda oss i juli. Sedan dess har jag gissat mig till ägglossningen genom kalendermetoden och sen genom flytningarna, men inget plus än så länge!
I början på den här cykeln började jag med Natural cycels och idag tipsade appen mig om att ta ett ägglossningstest. Jag tänkte; Lika bra att ta ett (vilket jag aldrig har gjort tidigare) för att appen ska vara så tillförlitlig som möjligt. Gjorde ett CB digitalt och fick en glad gubbe! Så spännande!! Så då vet jag vad vi ska göra ikväll ;)
Någon mer som testar med CB digitalt ägglossningstest? :)
Har testat med billigaste stickorna, och blivit gravid varenda gång vi haft sex dagen efter positivt... mist alla graviditeter dock.
Så, ni får nog ta av byxorna imorgon också - då jag utgår från at CB också ger positivt dagen innan ÄL. Stickorna mäter LH, och det svingar upp till en topp, typ 24 timmar innan ÄL... LH ger signal om att ägget ska släppas, sen tar det lite tid innan det sker