• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Millannn
    Tumvante skrev 2017-11-14 14:00:40 följande:

Jag tror du haft ägglossning omkring söndag eller igår. Och hade ni kalas där, så har ni nog träffat rätt. Jag är själv fan av ÄL tester, då de alltid ger utslag för mig. Denna cykeln have jag ÄL två dagar innan min app tyckte att jag hade det (p. Tracker).

Håller tummarna... och nu sitter du i det lååånga väntetiden ;)

Tack så jättemycket för svar! Hoppas verkligen att äl var igår eller iförrgår men det kanske inte skadar att ha sex ikväll igen? Haha
  • molltroll0609
    Nela skrev 2017-11-14 13:59:49 följande:

Grattis till alla plus!

Vi förlorar vårt lilla frö just nu... Blöder klumpar efter plus och är så himla ledsen. Tänk om vi inte kan få fler barn?

Håller tummarna för er alla men jag kliver av här!

Men nej.....kram till dig <3
  • MammaMia1012
    Nela skrev 2017-11-14 13:59:49 följande:

Grattis till alla plus!

Vi förlorar vårt lilla frö just nu... Blöder klumpar efter plus och är så himla ledsen. Tänk om vi inte kan få fler barn?

Håller tummarna för er alla men jag kliver av här!

Beklagar verkligen! Styrkekramar <3 har också varit där vet hur det känns...
  • Lantisbarn
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-14 13:18:38 följande:

Nu är det verkligen verklighet, i juli blir jag förhoppningsvis trebarnsmamma <3 Jag önskar er alla stort lycka till som ännu inte har plussat och till er som redan plussat, grattis!!

Grattis!!
  • MammaMia1012
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-14 13:18:38 följande:

Nu är det verkligen verklighet, i juli blir jag förhoppningsvis trebarnsmamma <3 Jag önskar er alla stort lycka till som ännu inte har plussat och till er som redan plussat, grattis!!

Grattis grattis grattis
  • Sosarora

Har BiM på måndag (20/11) och tycker det känns annorlunda än vanligt. Kan vara att jag ätit Letrozol (andra kuren) som gör att jag reagerar annorlunda.

Funderar över att jag har värk mest som om det är i vänster äggstock. Om ägget fäst borde väl värken vara mer typ på mitten? Om jag trycker med handen på vänster äggstock ömmar det.

När jag har ägglossning känns det som nu fast lite mindre och efter ägget släppt går det över och så känns det inget förrän nästa ägglossning. Denna gången var det precis som vanligt nen 4-5 dagar efter ÄL kom ömmandet tillbaka och med större värk.

I april blev jag gravid med missfall i maj. Då kändes det som träningsvärk i magen och det kändes som jag inte riktigt kunde sträcka ut den. Detta känns lite liknande men ändå inte.

(Har superömma bröst och bröstvårtor, men har alltid det mellan ÄL och Mens)

Har tagit både ÄL-test och tempar så är hundra på att ägget släppte.

Nån som känner igen sig?

• MammaMia1012
    Jasminefjellberg skrev 2017-11-14 12:38:00 följande:

Bim-11 idag och dagarna kan inte gå långsammare..... förra månaden tror jag att vi missade äl då min mens var konstig och kom 2 gånger och jag hade noll koll.. men denna månaden vet jag att vi har prickat in äl, fick glad gubbe på ältestet och vi hade sex tre gånger runt helgen. Äl+2 idag.. jag bara längtar efter att få testa haha.. kan inte tänka på något annat typ! Vill så gärna att det ska gå vägen nu!

Grattis till er som redan har plussat :D

Ååå känner som du... kan inte tiden bara GÅÅÅÅ
  • Anonym (Orolig)

Någon som vet om ens urin ger olika utslag på olika tester? Är på BIM + 3 (ÄL + 15) och tycker att RFSU-testen har stegrat dåligt senaste tre dagarna, om ens något. Det på bilden är från i morse, och nu på em provade jag med CB och Apotekets och de visar ju mycket starkare plus.

Behöver jag oroa mig för att det på RFSU är för svagt? :/

Kanske borde sluta testa nu så jag slipper oroa mig..

• Sosarora

[quote=78190801][quote-nick]Anonym (Orolig) skrev 2017-11-14 16:07:03 följande:[/quote-nick]

Någon som vet om ens urin ger olika utslag på olika tester? Är på BIM + 3 (ÄL + 15) och tycker att RFSU-testen har stegrat dåligt senaste tre dagarna, om ens något. Det på bilden är från i morse, och nu på em provade jag med CB och Apotekets och de visar ju mycket starkare plus.

Behöver jag oroa mig för att det på RFSU är för svagt? :/

Kanske borde sluta testa nu så jag slipper oroa mig..

[/

Du ska ABSOLUT sluta oroa dig och NJUTA!! Sluta ta en massa test!! ????

Grattis till fröet i magen!!

• Anonym (Fundersam)
    Sosarora skrev 2017-11-14 15:44:22 följande:

Har BiM på måndag (20/11) och tycker det känns annorlunda än vanligt. Kan vara att jag ätit Letrozol (andra kuren) som gör att jag reagerar annorlunda.

Funderar över att jag har värk mest som om det är i vänster äggstock. Om ägget fäst borde väl värken vara mer typ på mitten? Om jag trycker med handen på vänster äggstock ömmar det.

När jag har ägglossning känns det som nu fast lite mindre och efter ägget släppt går det över och så känns det inget förrän nästa ägglossning. Denna gången var det precis som vanligt nen 4-5 dagar efter ÄL kom ömmandet tillbaka och med större värk.

I april blev jag gravid med missfall i maj. Då kändes det som träningsvärk i magen och det kändes som jag inte riktigt kunde sträcka ut den. Detta känns lite liknande men ändå inte.

(Har superömma bröst och bröstvårtor, men har alltid det mellan ÄL och Mens)

Har tagit både ÄL-test och tempar så är hundra på att ägget släppte.

Nån som känner igen sig?

Det låter såååå likt som jag hade nu innan jag plussade. Molvärk i vä äggstock/livmoder från ÄL+2/3/4 och som kommer ich går hela tiden. Det låter lovande ich jag hoppas verkligen att det är er tur nu efter missfallet! <3
Svar på tråden BIM november 2017