• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Tumvante
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-14 16:07:03 följande:

Någon som vet om ens urin ger olika utslag på olika tester? Är på BIM + 3 (ÄL + 15) och tycker att RFSU-testen har stegrat dåligt senaste tre dagarna, om ens något. Det på bilden är från i morse, och nu på em provade jag med CB och Apotekets och de visar ju mycket starkare plus.

Behöver jag oroa mig för att det på RFSU är för svagt? :/

Kanske borde sluta testa nu så jag slipper oroa mig..

Du ska Inte vara orolig. De kan ha producerats med lite indikatorbläck. Dina andra plus är ju starka och fina. Grattis!
  • Tumvante
    AnnaB90 skrev 2017-11-14 17:56:29 följande:

Tog detta nu i eftermiddag, efter att ha hållt mig i 4 h... bim på måndag den 20/11 så det är ju väldigt tidigt fortfarande.

Har redigerat lite för att det skulle synas på bild, men vågar knappt tro att jag ens ser en antydan. Blev så chockad när det dök upp eftersom att predictor early visade negativt (hade dock råkat lägga det upp och ner vilket det stod att man skulle undvika).

Det lilla strecket jag ser går inte att tyda i färg, men vad tror ni? Ser ni ens något??

Hej Anna, kör samma märke, igår på ÄL +9 fick jag osynligaste skuggan, och idag var det en skugga... och jag ser din skugga, ser ut som om det skulle kunna vara något :) som sagt tidigt för dig också ju. Spännande!
  • theLovelyJ
    Sosarora skrev 2017-11-14 17:03:07 följande:

tack för peppet! ?? läser ju sönder sitt psyke om utomhavandeskap o de ena o de andra. så behöver det inte betyda någonting... ????

Utomkveds brukar inte ge sig tillkänna förrän senare, mellan V6-8. Du behöver inte vara orolig, det är helt normalt att ha konstig mensvärk under tidig graviditet! Vid utomkveds har man förbannat skitont! <3
  • AnnaB90
    Tumvante skrev 2017-11-14 19:08:58 följande:

Hej Anna, kör samma märke, igår på ÄL +9 fick jag osynligaste skuggan, och idag var det en skugga... och jag ser din skugga, ser ut som om det skulle kunna vara något :) som sagt tidigt för dig också ju. Spännande!

Roligt att du ser och skönt att höra att ditt har sett likadant ut! Du ligger ju någon dag före mig, så roligt att se att ditt blivit starkare!!! :)
  • Heulalia
    Sosarora skrev 2017-11-14 17:03:07 följande:

tack för peppet! ?? läser ju sönder sitt psyke om utomhavandeskap o de ena o de andra. så behöver det inte betyda någonting... ????

På varje sida om livmodern så sitter det ligament som fäster i livmoderns sida och i äggstocken. När man är gravid så drar det i dem för att livmodern växer. Så det är stor sannolikhet att det är dem man känner där ute om man nu är gravid. Utomkvedshavandeskap gör oftast svinont. /sjuksköterskestudent
  • molltroll0609
    Sosarora skrev 2017-11-14 17:53:53 följande:

Tror de där testen från RFSU är lite ojämna i sin färg. Iaf vad jag upplever på deras ägglossningstest. Heja bebisfröet nu!!! <3

Skönt att höra....tycker de verkar lite konstiga. Fattade ingenting idag, har äl på ingång (är på dag 12-13 i cykeln), på cb blinkar gubben sedan flera dagar (inväntar stabil gubbe) och jag känner fysiskt att ÄL kommer inom ett par dagar. Köpte RFSU äl-test idag, och det är helt blankt!? Förra månaden hade jag några andra lite billigare stickor och de varierade ju i styrka men det var aldrig helt tomt. Fattar inget. Och cb test har jag bara 1 kvar därför köpte jag rfsu.
  • Anonym (Orolig)
    Sosarora skrev 2017-11-14 17:53:53 följande:

Tror de där testen från RFSU är lite ojämna i sin färg. Iaf vad jag upplever på deras ägglossningstest. Heja bebisfröet nu!!! <3

Tack snälla!!! :) Hoppas verkligen det!
  • Anonym (Orolig)
    Tumvante skrev 2017-11-14 19:06:24 följande:

Du ska Inte vara orolig. De kan ha producerats med lite indikatorbläck. Dina andra plus är ju starka och fina. Grattis!

Tack för lugnande svar! :) Hoppas det är så, och tack så mycket!
  • Sosarora
    molltroll0609 skrev 2017-11-14 20:00:13 följande:

Skönt att höra....tycker de verkar lite konstiga. Fattade ingenting idag, har äl på ingång (är på dag 12-13 i cykeln), på cb blinkar gubben sedan flera dagar (inväntar stabil gubbe) och jag känner fysiskt att ÄL kommer inom ett par dagar. Köpte RFSU äl-test idag, och det är helt blankt!? Förra månaden hade jag några andra lite billigare stickor och de varierade ju i styrka men det var aldrig helt tomt. Fattar inget. Och cb test har jag bara 1 kvar därför köpte jag rfsu.

Precis vad jag upplevde med dem!! Så köpte andra, våga inte lita på den. Så när jag väl hade stegring så kolla jag även med RFSU, då fick jag ett svagt streck. De åkte i soperna!
Svar på tråden BIM november 2017