• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (L)
    Lottch3n skrev 2017-11-14 11:13:41 följande:

Jag blir inte klok på detta.. blöder ju inte alls som en vanlig mens.. men kanske lika bra att räkna det som det???

Förlåt för alla inlägg idag men behöver era kloka råd! <3

Såhär är det. Låt ingen på den här jäkla sidan tuta i dig att man får en nidblödning så pass sent och att man skulle blöda så pass mycket då. Inte en chans. Nidblödning är extremt ovanligt att få och det kommer i så fall i samband med när ägget fäster. Däremot får många en blödning kring bim trots graviditet. Du säger att du inte blöder som en riktig mens och dä finns det absolut en chans att du ändå är gravid. Avvakta i några dagar, försök att ta det lugnt. Sedan kan det visst vara missfall också, men bara tiden kan utvisa. <3
  • stila
    AnnaB90 skrev 2017-11-13 20:42:30 följande:

Oj va konstigt det blev... skulle vara ett svar till dig, stila!

Eller hur! Och cb verkar inte alls ha bra tidiga test?

Haha, växlar mellan hopp och förtvivlan... 99% av de tecknen jag känner är säkert där bara för att jag känner efter så oerhört noga just nu ;)
  • Millannn

Hej tjejer! Nu känner jag att jag verkligen behöver lite hjälp och rådgivning. Jag har inte försökt med min sambo så länge, man kan säga att det är första riktiga försöket eftersom förra gången hade jag noll koll på ägglossningen och hade bara sex en gång och det visade sig vars efter ägglossningen. Men nu försöker vi mer och jag har lite bättre koll, trodde jag.. iallafall! Jag har haft koll på flytningarna efter mensen för att inte missa äl och enligt dom två appar jag har (dumt jag vet) så säger dom ägglossning idag och imorgon. Vi hade sex i torsdags och i söndags, jag kände av älvärk både lördag, söndag och igår. Igår när jag böjde mig ner så kändes det som att det gungade på vänster sida i magen och det är även där jag har haft värken så antar väl att det är vänster äggstock som gör sig redo. Igår hade jag trådiga flytningar som kunde göra en bro mellan fingrarna men börjar nu fundera på om det kanske var sperma från söndags då vi hade sex på natten till måndagen? Sen igår på kvällen så var flytningarna mjölkiga vita och idag på morgonen vita och KRÄMIGA. Är på dag 16 i cykeln, har en menscykel på genomsnitt 31 dagar men förra månaden kom den på dag 28, annars vanligtvis dag 31. Är ägglossning slut tror ni? Isåfall har vi väl ändå lyckats ha sex 2 gånger under perioden och om det var så att ägglossningen var igår så hade vi ju sex dagen innan åtminstone. Hjälp mig

• Lottch3n
    Tumvante skrev 2017-11-14 11:32:02 följande:
    Om testet gået från att vara positivt til negativt idag, så skulle jag sikta in mig på nästa cykel. Implantationen gick nog inte som planerat, då din kropp nog märkt något fel. Och då var det inte livsdugligt.

Jag är i lite samma limbo... mitt test gick från att vara en knapp synlig skugga, till en synlig skugga på ett dygn.. känns som om jag ville se ett starkare plus.

Ska till läkaren kl 12 och ta HCG blodprov, och ska göra det några dagar i rad för att se om det stiger som det ska... jag har ju tyvärr råkat ut för ett MA och 3 biokemiska förr...
    Fast ett så solklart plus igår var det ju inte.. var vääääldigt svagt.
    Och nu har blödningen minskat igen sen i morse...
    Vet inte om jag ska se det som mens eller ej...

Beklagar verkligen! <3
    Håller tummarna för dig! <3
  • Jasminefjellberg

Bim-11 idag och dagarna kan inte gå långsammare..... förra månaden tror jag att vi missade äl då min mens var konstig och kom 2 gånger och jag hade noll koll.. men denna månaden vet jag att vi har prickat in äl, fick glad gubbe på ältestet och vi hade sex tre gånger runt helgen. Äl+2 idag.. jag bara längtar efter att få testa haha.. kan inte tänka på något annat typ! Vill så gärna att det ska gå vägen nu!

Grattis till er som redan har plussat :D

• Anonym (Fundersam)

Nu är det verkligen verklighet, i juli blir jag förhoppningsvis trebarnsmamma <3 Jag önskar er alla stort lycka till som ännu inte har plussat och till er som redan plussat, grattis!!

• tempnörden
    Millannn skrev 2017-11-14 12:03:55 följande:

Hej tjejer! Nu känner jag att jag verkligen behöver lite hjälp och rådgivning. Jag har inte försökt med min sambo så länge, man kan säga att det är första riktiga försöket eftersom förra gången hade jag noll koll på ägglossningen och hade bara sex en gång och det visade sig vars efter ägglossningen. Men nu försöker vi mer och jag har lite bättre koll, trodde jag.. iallafall! Jag har haft koll på flytningarna efter mensen för att inte missa äl och enligt dom två appar jag har (dumt jag vet) så säger dom ägglossning idag och imorgon. Vi hade sex i torsdags och i söndags, jag kände av älvärk både lördag, söndag och igår. Igår när jag böjde mig ner så kändes det som att det gungade på vänster sida i magen och det är även där jag har haft värken så antar väl att det är vänster äggstock som gör sig redo. Igår hade jag trådiga flytningar som kunde göra en bro mellan fingrarna men börjar nu fundera på om det kanske var sperma från söndags då vi hade sex på natten till måndagen? Sen igår på kvällen så var flytningarna mjölkiga vita och idag på morgonen vita och KRÄMIGA. Är på dag 16 i cykeln, har en menscykel på genomsnitt 31 dagar men förra månaden kom den på dag 28, annars vanligtvis dag 31. Är ägglossning slut tror ni? Isåfall har vi väl ändå lyckats ha sex 2 gånger under perioden och om det var så att ägglossningen var igår så hade vi ju sex dagen innan åtminstone. Hjälp mig

Det låter som att du har bra koll! Jag skulle säga att du har ägglossat redan. Flytningarna brukar normalt sett ändra karaktär rätt snabbt efter äl.
    Man kan också känna efter om livmodertappen är sluten. Men det kan kräva lite vana så att man känner skillnaden mellan en öppen och en sluten tapp.
    Sperma och äggviteflytningar har liknande karaktär, men äggviteflytningarna är mycket segare. Flera centimeter ska man kunna dra ut det, medan sperma kanske klarar någon enstaka centimeter. För att vara på den säkra sidan så kan man ju alltid betrakta det som äggviteflytningar, då missar man ju inte en möjlighet ;)
  • Millannn
    tempnörden skrev 2017-11-14 13:53:24 följande:

Det låter som att du har bra koll! Jag skulle säga att du har ägglossat redan. Flytningarna brukar normalt sett ändra karaktär rätt snabbt efter äl.

Man kan också känna efter om livmodertappen är sluten. Men det kan kräva lite vana så att man känner skillnaden mellan en öppen och en sluten tapp.

Sperma och äggviteflytningar har liknande karaktär, men äggviteflytningarna är mycket segare. Flera centimeter ska man kunna dra ut det, medan sperma kanske klarar någon enstaka centimeter. För att vara på den säkra sidan så kan man ju alltid betrakta det som äggviteflytningar, då missar man ju inte en möjlighet ;)

Man är ju googleproffs haha! Man kunde dra ut åtminstone två-tre cm så då kanske jag kan räkna med att jag hade ägglossning igår, på dag 15? efter jag kände det där gunget igårkväll på vänster sida så har jag knappt känt nåt mer men isåfall hade vi ju sex en dag innan och det är väl bra?
  • Nela

Grattis till alla plus!

Vi förlorar vårt lilla frö just nu... Blöder klumpar efter plus och är så himla ledsen. Tänk om vi inte kan få fler barn?

Håller tummarna för er alla men jag kliver av här!

• Tumvante
    Millannn skrev 2017-11-14 12:03:55 följande:

Jag tror du haft ägglossning omkring söndag eller igår. Och hade ni kalas där, så har ni nog träffat rätt. Jag är själv fan av ÄL tester, då de alltid ger utslag för mig. Denna cykeln have jag ÄL två dagar innan min app tyckte att jag hade det (p. Tracker).

Håller tummarna... och nu sitter du i det lååånga väntetiden ;)
Svar på tråden BIM november 2017