Millannn skrev 2017-11-14 12:03:55 följande:
Hej tjejer! Nu känner jag att jag verkligen behöver lite hjälp och rådgivning. Jag har inte försökt med min sambo så länge, man kan säga att det är första riktiga försöket eftersom förra gången hade jag noll koll på ägglossningen och hade bara sex en gång och det visade sig vars efter ägglossningen. Men nu försöker vi mer och jag har lite bättre koll, trodde jag.. iallafall! Jag har haft koll på flytningarna efter mensen för att inte missa äl och enligt dom två appar jag har (dumt jag vet) så säger dom ägglossning idag och imorgon. Vi hade sex i torsdags och i söndags, jag kände av älvärk både lördag, söndag och igår. Igår när jag böjde mig ner så kändes det som att det gungade på vänster sida i magen och det är även där jag har haft värken så antar väl att det är vänster äggstock som gör sig redo. Igår hade jag trådiga flytningar som kunde göra en bro mellan fingrarna men börjar nu fundera på om det kanske var sperma från söndags då vi hade sex på natten till måndagen? Sen igår på kvällen så var flytningarna mjölkiga vita och idag på morgonen vita och KRÄMIGA. Är på dag 16 i cykeln, har en menscykel på genomsnitt 31 dagar men förra månaden kom den på dag 28, annars vanligtvis dag 31. Är ägglossning slut tror ni? Isåfall har vi väl ändå lyckats ha sex 2 gånger under perioden och om det var så att ägglossningen var igår så hade vi ju sex dagen innan åtminstone. Hjälp mig 
Det låter som att du har bra koll! Jag skulle säga att du har ägglossat redan. Flytningarna brukar normalt sett ändra karaktär rätt snabbt efter äl.
Man kan också känna efter om livmodertappen är sluten. Men det kan kräva lite vana så att man känner skillnaden mellan en öppen och en sluten tapp.
Sperma och äggviteflytningar har liknande karaktär, men äggviteflytningarna är mycket segare. Flera centimeter ska man kunna dra ut det, medan sperma kanske klarar någon enstaka centimeter. För att vara på den säkra sidan så kan man ju alltid betrakta det som äggviteflytningar, då missar man ju inte en möjlighet ;)