Anonym (Frusterad) skrev 2017-11-14 08:58:09 följande:
Hej allihopa :)
Jag har följt hela tråden sedan starten och även oktober tråden men inte riktigt varit hundra på om jag ska skriva här. Men nu behöver jag verkligen hjälp/pepp från er.
Vi försöker på barn nr 2 och är inne på 4 försöket. Jag 27 är och sambon 30 år. Hade min bim 11/11 och fortfarande ingen mens. Brukar normalt vara extremt punktlig om inte tidig med mensen men nu ingenting. Har inte ens några känningar på att den skulle vara på gång. Tagit gravtest och tyckte jag kunde se ett VÄLDIGT svagt streck så kunde inte hålla mig och tog ett digitalt. Dock inte med morgonurinet bara 1.5 timme efter första testet, fick då inte gravid. Vet att det tog mig lång tid att få plus även med första och att jag gick nästan 1 vecka över innan det kom. Men kan inte låta bli att känna mig så ledsen och frustrerad. Varför kommer det inget plus om nu mensen inte behagar att visa sig. Vill ha antingen eller, den här ovissheten driver mig till vansinne :(
Ber om ursäkt för ett långt och gnälligt inlägg.
Jag är nästan samma sits som dig, är själv 28 år men har inga barn sen tidigare och detta är vårt 14-15 försök. Hade BIM den 9/11, alltså för 5 dagar sen. Jag har dock inte testat än, detta för att jag har mensvärk från och till så det känns som att mensen ska komma vilken dag som helst, så vill inte bli besviken med ett negativt test. Har haft molvärk och ömma bröst sen 3-4 dagar innan BIM så det är ju ett tag nu och jag börjar bli galen...om mensen ska komma, så får den komma NU!