• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (Frusterad)
    Anonym (Frusterad) skrev 2017-11-14 09:43:41 följande:

MrsPotter skrev 2017-11-14 09:24:25 följande:[/quote-nick]Jag är nästan samma sits som dig, är själv 28 år men har inga barn sen tidigare och detta är vårt 14-15 försök. Hade BIM den 9/11, alltså för 5 dagar sen. Jag har dock inte testat än, detta för att jag har mensvärk från och till så det känns som att mensen ska komma vilken dag som helst, så vill inte bli besviken med ett negativt test. Har haft molvärk och ömma bröst sen 3-4 dagar innan BIM så det är ju ett tag nu och jag börjar bli galen...om mensen ska komma, så får den komma NU!

Ni har försökt betydligt mycket längre än vad vi har så kan verkligen förstå frustrationen. Men känner precis samma sak om nu den där jäkla mensen ska komma så får den göra det nu. Blir bara så less på hela situationen. Känner nu att jag ska ta en paus med testen. Har jag inte fått den i helgen får jag göra ett nytt test. Då är jag en vecka sen då måste de ju synas om jag nu är gravid.

Håller så tummarna för dig, när tänkte du testa?

• MammaMia1012

Jag tror på riktigt att jag blivit dum i huvudet av detta Hahaha..

Har värk i tjejmagen (inte mensvärk) sen i lördags. Uppsvälld som bara den sen igår (som gjort ont, påminner om när jag var gravid med första och trodde det var missfall på g men var gaser som tryckte på och gjorde ont/obehag) sen igårkväll ömma bröst, grinar för allt.

Men jag säger till mig skälv: kom igen man kan inte känna av en graviditet så tidigt! Eller hur!? Men jag blir på riktigt knäpp. Har BIM 23/11 så det är lång tid kvar...

Trodde verkligen inte att jag kunde bli skengravid men jag tror banne mig att jag är det Hahaha

Snälla säg att det finns fler som är som jag <3

• Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-11-14 09:34:01 följande:
    Så ledsen för din skull! Har tänkt på dig hela tiden <3 du ska se att du får ett fint pluss inom snar framtid! Skickar massa styrkekramar och bra energi!
    Tack fina du! <3

Hade du också sett det som kört? :'(
  • Lottch3n
    Sopp skrev 2017-11-14 09:21:24 följande:
    Det kan ju mycket väl varit ett tidigt missfall, det är ju supervanligt och en av anledningarna till att man rekommenderar att inte testa för tidigt. Det har hänt mig med! Stor kram, och nu får nu ligga lite extra ????
    Tack!<3

Är påväg att börja grina på jobbet nu :'( Hade du sett det som kört? Eller ska man avvakta?? Men en nidblödning är väl inte såhär mycket?
  • AnnaB90
    Lottch3n skrev 2017-11-14 09:13:02 följande:

Japp helt negativt...

Känner mig så ledsen även om det är vårt första försök...

Blöder hela tiden nu... inte alls som vanlig mens men ändå... :( får väl lämna denna tråden nu :'( känns helt kört för denna månaden..

Väldigt tråkigt att höra :( Men nu vet du ju att du kan bli gravid <3 jag håller mina tummar för att det ska ta sig för dig snart. Kram
  • Sopp
    Lottch3n skrev 2017-11-14 10:04:03 följande:

Tack!<3

Är påväg att börja grina på jobbet nu :'( Hade du sett det som kört? Eller ska man avvakta?? Men en nidblödning är väl inte såhär mycket?

Ja har ju ingen medicinsk kompetens men tror inte att man brukar ha stora nodblödningar? Tycker du ska tänka på allt positivt; din ägglossning funkar, din mans simmare simmade på bra och hittade rätt, ni har ju alla förutsättningar! Kroppens uppgift är att se till att celldelningen går som den ska och gör den inte det så gör den plats för ett nytt ägg en ny månad. Det är ju rätt bra jobbat av din kropp att sköta allt det på egen hand?
  • MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-11-14 10:02:47 följande:

Tack fina du! <3

Hade du också sett det som kört? :'(

Vill inte göra dig mer ledsen :'( men jag hade nog sett det som över för denna månad och om det inte är det så får det bli en stor bonus <3<3<3
  • Lottch3n

Jag blir inte klok på detta.. blöder ju inte alls som en vanlig mens.. men kanske lika bra att räkna det som det???

Förlåt för alla inlägg idag men behöver era kloka råd! <3

• Lantisbarn
    Lottch3n skrev 2017-11-14 11:13:41 följande:

Jag blir inte klok på detta.. blöder ju inte alls som en vanlig mens.. men kanske lika bra att räkna det som det???

Förra månaden hade jag utebliven ägglossning och den mensen som kom var väldigt snål i mängden. Plus att den kom på bim+7. Men förstår frustationen varför kan inte varje cykel vara likadan så man slipper massa frågetecken :)
  • Tumvante
    Lottch3n skrev 2017-11-14 11:13:41 följande:

Om testet gået från att vara positivt til negativt idag, så skulle jag sikta in mig på nästa cykel. Implantationen gick nog inte som planerat, då din kropp nog märkt något fel. Och då var det inte livsdugligt.

Jag är i lite samma limbo... mitt test gick från att vara en knapp synlig skugga, till en synlig skugga på ett dygn.. känns som om jag ville se ett starkare plus.

Ska till läkaren kl 12 och ta HCG blodprov, och ska göra det några dagar i rad för att se om det stiger som det ska... jag har ju tyvärr råkat ut för ett MA och 3 biokemiska förr...
Svar på tråden BIM november 2017