• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • MrsPotter
    Lottch3n skrev 2017-11-15 09:20:11 följande:

Helt ärligt så vet jag inte hur lång cykel jag har :/ den har varit väldig oregelbunden sedan jag fick dottern och efter en vända med p-stav.. :/

Men usch nu skäms jag för att jag mår så dåligt :( Detta var första försöket till en 2a.. :/

Är ledsen för din skull <3 Hoppas att du får ett plus snart <3

Det är inget att skämmas över, alla har vi vår egna historier och sådant vi kämpar med! :) Ja, jag hoppas verkligen denna gång, jag är på BIM+6 idag och har inga direkta symptom än konstig värk i tjejmagen och kissnödig känsla ibland...jag väntar med att testa för att jag tidigare har inbillat mig symptom så jag vill vänta några dagar till innan jag testar.

Om du inte vet hur lång din cykel är så förslår jag att du laddar ner appen P Tracker, om du inte redan har nån sån...den är jättebra, o efter några cyklar så kommer du se hur allt ter sig kring ägglossning och det. Men sen är ju det bästa att mysa varannan dag till var tredje dag från att mensen slutat. Det var det råd jag fick av sjuksköterskan på Reproduktionscenter. :) Det är mycket jag vet ;) haha!
  • saijda

BIM-2 idag. Inte samma symtom som förra gången innan mens. Har en annorlunda känsla i kroppen, det bränns och sticks vid äggstockarna, livmodern typ hela magen. Strålar till då då i benen och höften. Mår illa och extrem trötthet. Magen spelar mig också ett spratt samt sura uppstötningar ibland :0

Jag hoppas innerligt att det blir ett pluss denna månad.

Och håller såklart tummarna för oss alla får ett pluss snart! <3

• Baraentilligen
    Sosarora skrev 2017-11-15 10:39:16 följande:

ÄL +9 idag. Att denna veckan alltid ska gå så låååångsam.... Och sen när mensen kommer så blir jag så trött på mig själv att jag ägnat så mkt energi på att tänka o känna o undra denna veckan. Önskar jag kunde stänga av tankar o känslor till mens eller ett plus!

Imorse tex höjdes min temp ännu ett steg (stort steg). Har ont i halsen så kan vara det... ÄNDÅ ska jag överanalysera och orkar inte höra mina tankar mera.

Hur gör ni? Är det bara jag som drenerar mig själv på aå här mkt energi? :D

Jag håller på likadant! Ödslar SÅ mycket energi på att fundera på graviditet fastän jag bara är 4-5 dagar efter äl och jag omöjligt kan känna något ännu. Man känner sig så dum efteråt sen när mensen kommer! Men nu ska vi hoppas att den inte kommer ;)
  • Sosarora
    Baraentilligen skrev 2017-11-15 11:46:12 följande:
    Jag håller på likadant! Ödslar SÅ mycket energi på att fundera på graviditet fastän jag bara är 4-5 dagar efter äl och jag omöjligt kan känna något ännu. Man känner sig så dum efteråt sen när mensen kommer! Men nu ska vi hoppas att den inte kommer ;)
    Ja... jag klarar av att hålla mig hela första veckan efter ÄL för tänker att då har det ännu inte fastnat. Men sen..... hua!! <3 Sen tänker jag att stressen att tänka stressande tankar kan försvåra... o så mår jag dåligt över det.

Men precis som du säger!! Denna månaden kommer inte mensen! <3 <3 Hejja Hejja!!!
  • XAHHA92

Mensen verkar vara på ingång.,.. Blod på pappret när jag gick på toa :(

Jag bryts ner mer och mer för varje månad som går och är så frustrerad och ledsen över jag som kvinna inte kan ge min sambo ett barn på naturlig väg. Att skaffa ett barn borde vara något lätt, underbart och fantastiskt och inte schemalagt sex och månader av besvikelse. Jag måste nog helt enkelt inse att vi får vänta på ivf, för att bli gravida på egen hand verkar ju uppenbarligen inte fungera.

Mot försök 20.....

Försöker med första sen maj -16
  • Anonym (Gabbi)
    XAHHA92 skrev 2017-11-15 13:12:26 följande:

Mensen verkar vara på ingång.,.. Blod på pappret när jag gick på toa :(

Jag bryts ner mer och mer för varje månad som går och är så frustrerad och ledsen över jag som kvinna inte kan ge min sambo ett barn på naturlig väg. Att skaffa ett barn borde vara något lätt, underbart och fantastiskt och inte schemalagt sex och månader av besvikelse. Jag måste nog helt enkelt inse att vi får vänta på ivf, för att bli gravida på egen hand verkar ju uppenbarligen inte fungera.

Mot försök 20.....

Visst tempade du? Har tempen sjunkit isf? Och hur länge sedan var ÄL? 

Kan inte ens föreställa mig det du går igenom. Styrkekramar!

• puffen2009

ÄL +9 idag. Att denna veckan alltid ska gå så låååångsam.... Och sen när mensen kommer så blir jag så trött på mig själv att jag ägnat så mkt energi på att tänka o känna o undra denna veckan. Önskar jag kunde stänga av tankar o känslor till mens eller ett plus!

Imorse tex höjdes min temp ännu ett steg (stort steg). Har ont i halsen så kan vara det... ÄNDÅ ska jag överanalysera och orkar inte höra mina tankar mera.

Jag är precis likadan! Har känt mig så lugn den här månaden men så igår på äl+7 blev jag helt besatt! Analyserar minsta lilla känning i magen, läser om olika symtom och vill bara testa testa testa! Och som du säger, när mensen kommer blir man så trött på sig själv och undrar varför man inte ägnat energin åt annat...
  • Sosarora
    puffen2009 skrev 2017-11-15 13:35:45 följande:

Jag är precis likadan! Har känt mig så lugn den här månaden men så igår på äl+7 blev jag helt besatt! Analyserar minsta lilla känning i magen, läser om olika symtom och vill bara testa testa testa! Och som du säger, när mensen kommer blir man så trött på sig själv och undrar varför man inte ägnat energin åt annat...

Vi är ju på samma dag då nästan :)

Jag sa till mig själv i morse att jag får ta ett test om dagen nu om jag gör allt jag kan för att släppa tankarna resten av tiden. Och ändå sitter jag o gogglar om öm äggstock... ;)
  • MammaMia1012

Ooooo NEj!!! Jag blir tokig på mig själv! Känner massa symtom fast jag inte vill!! Jag vill inte känna massa saker som typ inte finns! Hade vart bättre om jag kände mig precis som vanligt så behövde jag inte analysera allt.... suck

Så nej, du är inte ensam <3
  • Sosarora

Är det någon i denna tråden som tempar? Hur ser era kurvor ut? Som vanligt? Extra höjning?

Och ni som fått plus, har era kurvor betett sig annorlunda?

Svar på tråden BIM november 2017