• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Sopp
    mrsLina skrev 2017-11-15 08:48:21 följande:

Hej. Vill rådfråga er tjejer också.

Jag använder natural cycles och enligt den appen hade jag ägglossning den 8/11 men enligt ägglossningstest samt mina symtom på ägglossning så hade jag det den 10/11. Jag skickade och frågade nc om detta och deras svar var att temperatur mätning är mycket säkrare att hitta ägglossningen med än ägglossningstest.

Ska jag lita på att älska var 2 dagar tidigare?

Intressant fråga, skulle gärna veta jag med :) jag hade dock satt mina pengar på att ägglossningsstickorna är säkrare. Visst att vissa aldrig får utslag pga kort ägglossning/låg hormonnivå - men OM man faktiskt får utslag då och inte innan har jag svårt att tro att ägget släppt ändå.
  • XAHHA92
    Anonym (Gabbi) skrev 2017-11-15 13:33:35 följande:

Visst tempade du? Har tempen sjunkit isf? Och hur länge sedan var ÄL? 

Kan inte ens föreställa mig det du går igenom. Styrkekramar!

Började tempa den här cykeln och tempen är på väg neråt :( Enligt NC hade jag äl den 3/11, så kan stämma bra med att mina spottings börjar idag :(
    Försöker med första sen maj -16
  • Ericsson93
    Sosarora skrev 2017-11-15 14:44:01 följande:

Är det någon i denna tråden som tempar? Hur ser era kurvor ut? Som vanligt? Extra höjning?

Och ni som fått plus, har era kurvor betett sig annorlunda?

Jag tempar med NC. Såhär ser min kurva ut. Brukar ha en lutealfas på cirka 7-8 dagar men ligger nu på ÄL + 9

• Sosarora
    XAHHA92 skrev 2017-11-15 15:16:17 följande:

Började tempa den här cykeln och tempen är på väg neråt :( Enligt NC hade jag äl den 3/11, så kan stämma bra med att mina spottings börjar idag :(

:/ om det inte är ngt nu så hoppas nästa månad!!! <3
  • Sosarora
    Ericsson93 skrev 2017-11-15 15:31:37 följande:

Jag tempar med NC. Såhär ser min kurva ut. Brukar ha en lutealfas på cirka 7-8 dagar men ligger nu på ÄL + 9

Ok, har du plussat? Eller ser din kurva annorlunda ut mot vanligt?
  • puffen2009
    Sosarora skrev 2017-11-15 14:38:02 följande:

Vi är ju på samma dag då nästan :)

Jag sa till mig själv i morse att jag får ta ett test om dagen nu om jag gör allt jag kan för att släppa tankarna resten av tiden. Och ändå sitter jag o gogglar om öm äggstock... ;)

Ja precis! Jag har ett kort lutealfas däremot så bim är på söndag för mig När har du bim?

Spännande med test! Har du börjat idag då? Förstår däremot din googling
  • Sosarora
    puffen2009 skrev 2017-11-15 15:45:06 följande:

Ja precis! Jag har ett kort lutealfas däremot så bim är på söndag för mig När har du bim?

Spännande med test! Har du börjat idag då? Förstår däremot din googling

Ja, jag börja testa idag och har BiM på måndag.... köpte en massa gravtest på wish för bara porto så har massor att testa med. Kändes nästan som ett dåligt omen när jag räknade att jag hade fler än 25st.... som att det räcker till flera flera massa mer månader framöver. Det vill jag ju inte! Så lika bra att använda upp dem :O. Sen vet jag inte hur bra de är. Går jag över BiM testar jag med Clearblue!!! :D
  • Anonym (Gabbi)
    XAHHA92 skrev 2017-11-15 15:16:17 följande:

Okej :/ Det positiva är ju att du vet att du faktiskt ägglossar och att din lutealfas inte är för kort. Att bygga upp lite tempstatistik skadar ju inte inför utredningen heller. Tänk om problemet löses med något så "enkelt" som en äggledarspolning. Hoppas så att det är din tur snart!

• mrsLina
    Sosarora skrev 2017-11-15 14:44:01 följande:

Är det någon i denna tråden som tempar? Hur ser era kurvor ut? Som vanligt? Extra höjning?

Och ni som fått plus, har era kurvor betett sig annorlunda?

Såhär ser min kurva ut. Kunde inte tempo i början av månaden då jag reste ????
  • mrsLina
    mrsLina skrev 2017-11-15 16:36:27 följande:

Såhär ser min kurva ut. Kunde inte tempo i början av månaden då jag reste ????

Här är bilder också :)
Svar på tråden BIM november 2017