• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Baraentilligen
    mrsLina skrev 2017-11-16 23:18:05 följande:

Är nu på bim-7 ha börjat drömma så otroligt konstiga saker, så som flygkrasch och att det klättrar spindlar på mig. Så fort jag somnar hittar min hjärna på ngt nytt. Häromdagen upplevde jag brösten otroligt varma och bröstvårtorna kliade sedan något kopiöst och dagen efter märkte jag att jag fått mer knölar på vårtgårdarna. Idag har det kommit en smygande ömhet på sidorna av brösten. Har ju lång tid kvar innan det är dax att testa.

Någon annan som börjat märka av ngt?

Är på bim-8 om min lutealfas är 14, men den har tidigare varit både 12 och 10 så svårt att säga (första cykeln efter spiral). Mina bröstvårtor ömmar sen några dagar efter äl, vilket de brukar göra men det brukar avta efter några dagar så de kommande dagarna är väldigt avgörande! Lite smått illamående är jag, men det var jag redan någon dag efter äl så tror att det hänger ihop med hormonförändringar efter äl bara. Lite tidigt att känna något redan 6-7 dagar efter äl, men vem vet :) Tänkte eventuellt börja tjuvtesta på söndag bara mina test kommer som jag beställt! Hoppas inte de kommit bort i posten...
  • molltroll0609
    Millannn skrev 2017-11-16 22:26:42 följande:

Nä nu fattar jag ingenting.. dag 18 i cykeln och nu ikväll har jag trådiga flytningar som man kan göra broar med men det hade jag även på dag 15 och det är den dagen som appen har räknar ut att jag ska ha ägglossning. Min mens är lite oregelbunden men mellan 31-33 dagar brukar det vara men förra gången bara 28 dagar. Vi hade sex iförrgår och ikväll är vi båda trötta och ska upp tidigt imorgon.. tror ni det är ägglossning idag och tror ni det räcker med att vi hade sex 2 dagar innan isåfall?

Jag tycker det låter som ni fick till det bra!! Oavsett om det var äl då eller nu!
  • AnnaB90
    evve88 skrev 2017-11-17 06:21:40 följande:

Plussade väldigt svagt innan BIM, Sen BIM -2 fick jag lite starkare så jag plussar ganska sent! Andra symptom var konstig värk nere i magen, saker luktade lite annorlunda, samt ådror på brösten. Annars kom alla mina symptom pang typ i v 6-7 så hade inte super mkt symptom innan :) håller tummarna för dig!

Tack!! Och grattis till dig :)
  • puffen2009

Tog ett test nu på morgonen, äl+10, och det var helt blankt så det är nog kört den här månaden. Brukar alltid plussa tidigt. Nya försök i december! Ett plus i julklapp är ju inte helt fel

Lycka till alla andra!

• Anonym (Kanske....)

Altså... om inte jag är gravid nu så fattar jag inte vad det här är! >.<

Idag är det dag 23 i min menscykel och för fyra dagar sedan tyckte jag att bröstvårtorna kändes svullna. Sen två dagar tillbaka har jag haft som en klåda,ömhet irritation på bröstvårtorna och det känns som om det bara blir värre. Så här kan jag ha innan mens också men då brukar det bara handla om just dagen innan mens.

Antingen hade jag en sjuhelvetes ägglossning denna månad som satte fart på kroppens pms besvär en vecka i förtid eller så vet mina tuttar något som inte jag vet -_-?

• Lantisbarn

Så här ser min temperatur under denna månad

(Dag 20 den dagen tempade ja några timmar senare mot de andra) hoppas nu inte tempen sänks :)
  • Anonym (Känslostorm)

Hej hopp! Jag plussade för ca en vecka sen, men vågar inte alls känna mig glad nu då jag har två missfall i bagaget sedan i maj :( och dessutom har jag haft bruna flytningar som blir mörkare och mörkare till och från sen någon vecka efter ÄL, trodde först det var en nidblödning men den har typ hållit i sig i 1-2 veckor nu så vet i tusan vad det är? Gravtest visar ju veckor men de har inte ökat än så ska se säkert efter helgen. Vi får väl se, men känner inget större hopp då båda mina graviditeter som blivit missfall börjat med bruna skräpflytningar...... än hur vanligt och normalt det verkar vara. är så tråkigt då jag inte kan känna nån glädje alls. Men hoppas ändå det går vägen, är tyvärr för tidigt för vul ännu:( ni får gärna peppa mig! Så jobbigt när det känns som det är fel på en, då jag inte har barn sen innan.

• 3hjärtan

Har plussat nu nån dag innan bim. 2 mf ett i juli och ett i sep och ett sen avbrytande förra hösten.

Vågar inte heller slappna av.

• Lottch3n

Asså vad händer?? :/
    Mensen kom 3 dagar för tidigt och var över igår mer eller mindre :/
    Mensen var egentligen beräknad till idag.. fick ett suuupersvagt positivt gravtest på bim -4..
    vet inte vad jag ska tro :/

• MammaMia1012

Suck.. är så trött på mig själv jag har haft värk i livmodern helt sedan ÄL.. varför? Brösten ömmar som aldrig förr (nästan en brännande känsla i dem) testade igen imorse (hade tänkt vänta till BIM haha who am I kidding) helt negativt... nu vill jag bara släppa alla tankar på detta... men går ju inte!

Räknar verkligen inte med att bli gravid denna månad och jag kommer bli så chockad om det skulle vara så. Jag har varit så stressade denna månad, hänt alldeles för mycket så mitt kortisol påslag måste ha varit skyhög. Kan inte tänka mig att kroppen kan acceptera en graviditet då...

Ledsen för långt inlägg, behöver bara skriva av mig lite

Är så tacksam för detta forum där man har varandra som går igenom mer eller mindre samma sak! <3 Tack för att nu finns alla ni underbara <3<3<3

Svar på tråden BIM november 2017