• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym ((Svea))
    AnnaB90 skrev 2017-11-16 19:54:03 följande:

Mitt urin luktade också så i morse! :o så skumt...

Jätteskumt! :O hoppas ju såklart att det beror på hormonerna när man blir gravid ;)

När har du BIM? :)
  • AnnaB90
    Anonym ((Svea)) skrev 2017-11-16 21:03:01 följande:

Jätteskumt! :O hoppas ju såklart att det beror på hormonerna när man blir gravid ;)

När har du BIM? :)

Ja visst gör man men har aldrig hört talas om det!

Bim på måndag, 20/11. Har inte plussat med tidiga tester än så börjar ge upp faktiskt :/

När har du bim?
  • Anonym ((Svea))
    AnnaB90 skrev 2017-11-16 21:13:33 följande:

Bim på måndag, 20/11. Har inte plussat med tidiga tester än så börjar ge upp faktiskt :/

När har du bim?

Jag googlade och läste någonstans att en graviditet kan påverka doften! Så jag lever på det just nu! ;) Jag har BIM på lördag!
  • Anonym (Försöker)

Hej!

Alltså. Är det fler som känner sånna här "tarmrörelser" i magen? Inget som är förknippat med detta med o skaffa barn nu. Utan detta har pågått i några år från o till. Fler?

• AnnaB90
    Anonym ((Svea)) skrev 2017-11-16 21:51:11 följande:

Jag googlade och läste någonstans att en graviditet kan påverka doften! Så jag lever på det just nu! ;) Jag har BIM på lördag!

Ja just det! Kanske inte är kisset som luktade värre utan doftsinnet som är påverkat :)

Vill gärna höra hur det går för dig sen!
  • Millannn

Nä nu fattar jag ingenting.. dag 18 i cykeln och nu ikväll har jag trådiga flytningar som man kan göra broar med men det hade jag även på dag 15 och det är den dagen som appen har räknar ut att jag ska ha ägglossning. Min mens är lite oregelbunden men mellan 31-33 dagar brukar det vara men förra gången bara 28 dagar. Vi hade sex iförrgår och ikväll är vi båda trötta och ska upp tidigt imorgon.. tror ni det är ägglossning idag och tror ni det räcker med att vi hade sex 2 dagar innan isåfall?

• mrsLina

Är nu på bim-7 ha börjat drömma så otroligt konstiga saker, så som flygkrasch och att det klättrar spindlar på mig. Så fort jag somnar hittar min hjärna på ngt nytt. Häromdagen upplevde jag brösten otroligt varma och bröstvårtorna kliade sedan något kopiöst och dagen efter märkte jag att jag fått mer knölar på vårtgårdarna. Idag har det kommit en smygande ömhet på sidorna av brösten. Har ju lång tid kvar innan det är dax att testa.

Någon annan som börjat märka av ngt?

• evve88
    AnnaB90 skrev 2017-11-16 21:13:33 följande:

När har du bim?

Kan säga att ett av mina första tecken denna graviditeten var att mitt urin luktade annorlunda :) typ starkare!
  • AnnaB90
    evve88 skrev 2017-11-17 06:16:58 följande:

Kan säga att ett av mina första tecken denna graviditeten var att mitt urin luktade annorlunda :) typ starkare!

Spännande! :D När plussade du och hade du andra symptom?
  • evve88
    AnnaB90 skrev 2017-11-17 06:19:31 följande:

Spännande! :D När plussade du och hade du andra symptom?

Plussade väldigt svagt innan BIM, Sen BIM -2 fick jag lite starkare så jag plussar ganska sent! Andra symptom var konstig värk nere i magen, saker luktade lite annorlunda, samt ådror på brösten. Annars kom alla mina symptom pang typ i v 6-7 så hade inte super mkt symptom innan :) håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM november 2017