• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Charlizee

Hej tjejer!

Skulle behöva lite expertråd från er

Enligt app ska jag haft ÄL i fredags, tog ett ÄL test och fick positivt på fredag morgon. Vi har haft sex torsdag, fredag, lördag och nu på morgonen... nu till min fråga.

Lite intimt men fick nyss en ljusrosa flytning. Ingenting mer än bara lite rosa. Vad kan det vara? Är det att ägget har släppt eller har vi haft för mycket sex? Är väl lite tidigt för en nidis? Aldrig haft så innan så blir lite orolig...

• Horisonten
    Charlizee skrev 2017-10-22 11:08:18 följande:

Hej tjejer!

Skulle behöva lite expertråd från er

Enligt app ska jag haft ÄL i fredags, tog ett ÄL test och fick positivt på fredag morgon. Vi har haft sex torsdag, fredag, lördag och nu på morgonen... nu till min fråga.

Lite intimt men fick nyss en ljusrosa flytning. Ingenting mer än bara lite rosa. Vad kan det vara? Är det att ägget har släppt eller har vi haft för mycket sex? Är väl lite tidigt för en nidis? Aldrig haft så innan så blir lite orolig...

Hejsa :) är ingen expert men vad jag läst så kan man få en lite blödning eller rosa flyttning när ägget släpper. Så jag skulle tro på det :) Lycka till nu :) Skall hålla tummarna :)
  • Charlizee
    Horisonten skrev 2017-10-22 11:26:28 följande:

Hejsa :) är ingen expert men vad jag läst så kan man få en lite blödning eller rosa flyttning när ägget släpper. Så jag skulle tro på det :) Lycka till nu :) Skall hålla tummarna :)

Tack, har aldrig haft så förut men får hoppas det är ett turägg som lossnat den här månaden. Är inne på månad 8 eller 9 med försök till en trea så hoppas det tar sig snart <3
  • Wuuaau

ÄL nu på torsdag (26/10). BIM 9/11. Nu hoppas vi att tionde gånger ska funka!

Vågar inte berätta för sambon att det är ägglossning i veckan då han får lite prestationsångest. Någon mer som upplevt det? Det tär verkligen på förhållandet...

• Anonym (tossa)

Hur snabbt kan man känna av en graviditet?

• Jooosen
    Wuuaau skrev 2017-10-22 12:04:16 följande:

Vågar inte berätta för sambon att det är ägglossning i veckan då han får lite prestationsångest. Någon mer som upplevt det? Det tär verkligen på förhållandet...

Ooja tyvärr. Sa till en början när vi borde ligga i men nu säger ja inget... med risk för att missa allt istället... så stressande alltihop :( blir vårat 8e försök.
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen

Utebliven mens denna månad första ggn nånsin. Men inte gravid. Så jag gissar bara att äl är 3/11 och bim 16/11. Men som sagt ingen aning. Första barnet 8e försöket :(

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Queva
    Oliven1992 skrev 2017-10-21 09:17:02 följande:

Hej igen alla! Tycker det är så skönt att kunna ta del av era berättelser och även få prata ut själv! Vi har inte berättat för någon mer en min bästa kompis att vi planerar barn, hur har ni gjort? Det är ju det ENDA man tänker på hela tiden...och det är så svårt att inte få prata med närstående om det! Hade ÄL igår som stämde enligt appen ?P Tracker?, rekomenderar verkligen den, helt gratis dessutom. Vi vill verkligen ha barn så vi har legat i princip varje dag denna månad, men efter ÄL blir det en paus från sex och en eeeevig väntan på BIM den 3/11...Nu håller jag tummarna för er andra och för det där pluset i november <3

Håller med! En kompis vet vi pratat om de liksom... Jag ska köpa ny bil då min mest bråkar. Och kollar ju på familjebilar helt plupp... (har ju två större barn dock) så inte så konstigt... igår kollade jag på barnvagn :O
  • Queva
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-22 13:24:55 följande:

Hur snabbt kan man känna av en graviditet?

Tror ca äl +7
  • Queva
    Wuuaau skrev 2017-10-22 12:04:16 följande:

Håller tummarna!

Tror det är ganska vanligt fakiskt att det tär.. Och att männen inte förstår riktigt lika mycket som oss?
Svar på tråden BIM november 2017