Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Vad fick du för tabletter Horisonten? Jag brukar få hyper emesis jag oxå varje gång! :(
Vad fick du för tabletter Horisonten? Jag brukar få hyper emesis jag oxå varje gång! :(
Jag fick allra först typ i v 4 ta postafen men värdelöst,sen fick jag lergigan comp,sen lergigan,sedan primperan och till sist nu zofran/ondasetron. Men de är väldigt försiktiga med och ge den. De är sista sista alternativet och vissa läkare ?vågar? vill inte skriva ut de. Gynmottagningen vill inte skriva ut se fast jag hade de med min dotter utan var avdelningen jag låg på som gjorde det. Med sonen sa läkaren att de bara fanns lergifan och få så de enda jag fick och fick kämpa. De var som tur var inte lika illa med honom som med dottern och denna gången men ändå illa. Har du rappat vikt? Vilken vecka är du i?
Jag har också bf i juli 2018 :)
Väntar andra barnet !
Gick in i vecka 12 idag och illamåendet börjar sakta avta, såå skönt!! Hemskt att ta hand om tre barn och må illa och vara trött! På onsdag ska jag på kub! Vi har berättat för min familj och min närmaste vän. Mannens familj och övriga vänner/släkt vet inte ännu.
Konstigt att det inte finns riskfria läkemedel mot illamående! :( För jag antar att det pga risker som dom snålar? Jag har blivit gravid tre gånger i rad nu men de två första blev missfall i ca v 5/6 så illamåendet hann aldrig dra igång ordentligt. Nu e jag gravid igen men vet inte vilken vecka men har nog gått längre nu för sista dagarna har det börjat komma mer o mer.. Om nu denna bebis stannar kvar så bara MÅSTE jag ha starkare medicin mot illamåendet för att kunna klara av ta hand om hemmet o barnen då jag nu blivit ensam..! :( Är nyfiken på zofran! Funkar det för dig? Tidigare graviditet fick jag utskrivet några stolpiller mot illamående ifrån akutmottagningen..men vågade inte ta dom då då dr sa de kunde skada bebis...så d va ett helvete! :(
Nej vad tråkigt. Lider med er:( hur upptäcktes det?
Önskar er all lycka med nya försök
Jag hade som molande mensvärk hela dagen åh började blöda senare på kvällen och åkte då in till akuten där det blev konstaterat.
Tack, hoppas på att få plussa nu våren 2018
Jag hade som molande mensvärk hela dagen åh började blöda senare på kvällen och åkte då in till akuten där det blev konstaterat.
Tack, hoppas på att få plussa nu våren 2018
Jo de som finns är väl postafen och lergigan och lergigan comp som skall vara helt okej för gravida och ta utan risker tror jag. Men de hjälper tyvärr inte för mig. Ja alltså som mina läkare har sagt så tvistar de om de lärda liksom om zofran/ondasetron. Många läkare är skeptiska och vägar inte ge de och som sagt de är ju absolut absolut sista alternativet och ge. Ja de finns risk för missbildning på hjärtat hos bebis men enligt mina läkare skall den inte vara så stor. Men jag är rädd och orolig. Men jag har inget val. Kunde inte hålla på att åka fram och tillbaka till sjukhuset för att bli inlagd med dropp hela tiden och tappa mer i vikt. Men jag hade ju verkligen försökt med alla andra tabletter och allt så gick inte längre. För både mig och bebis behövde jag dessa. Men kan man klara sig på lergigan eller primperan innan så skulle jag ta det först!! Men jag kunde kräkas 3 gånger om dagen trots primperan och inte kunna äta och dricka och ha ketoner i ruinet vilket man inte skall ha. Men vad för mediciner har du provat? För jag skulle inte prova zofran direkt just för bebis skull. Mitt illamående kom tidigt men även kräkningarna kom redan vid v 8-9.
Förstår att di behöver något när du är själv absolut. Jag hade aldrig klarat detta om inte min man vart pappaledig men prata med vårdcentralen elmer bm. Vårdcentralen skrev bara ut lergigan till mig. Sen var de kvinnokliniken gynavdelningen på sjukhuset som hjälpt mig. Detta har funkat med ondasetron men illamåendet är ju inte helt borta men kan äta lite och dricka även om jag får kämpa ibland. Kan vara uppe men inte mycket mer. Blir mycket sista och ligga i soffan. Men stor skillnad ändå. Min sömn blir inte störd pga iallamåendet längre så. Jag förstår. Denna graviditeten har varit ett helvete och först nu jag kam vara glad och längta även om jag är orolig.
Lycka till