Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Herregud så sjuk du blir! :( Jag har åkt in akut flera ggr i tidigare graviditeter men aldrig fått hjälp. Ändå har jag knappt kunnat få i mig mer än lite kex o kräm o ofta kräks upp under flera månader. Brukar bara ligga utan att knappt kunna gå på toa utan att gå dubbelvikt o hålla i någon eller väggarna. Ändå lyssnar ingen o skrivit ut starkare än de mediciner som du nämner som inte hjälper ett skit som lerigan postafen mfl. Men OM jag nu får behålla den här bebisen o blir så där sjuk igen så SKA o MÅSTE jag ha starkare trots riskerna för jag kommer inte kunna ta hand om mina barn som jag är ensam med annars.
Alltså jag fattar inte hur naturen tänker här? Om en mamma blir så här sjuk så är det ju svårt att överleva o ta hand om sina barn! :(
Är Zofran och det andra läkemedlet samma sak eller funkar dom olika? Vilket fungerar bäst?
Styrkekram
Ja det har varit så tufft. Fick inte ens behålla vatten,ingenting. Fick sitta på en pall och försöka duscha när jag var tvungen för blev så yr och kändes som jag skulle kräkas när som. Vissa gånger fick jag toppa på min man för mådde så konstigt och dåligt så jag inte vågade röra mig. Gick kanske max 2-3 gånger på toaletten på ett helt dygn pga de fanns ju ingen vätska och liksom kissa ut.
Usch och fy jobbigt när ingen lyssnar. Mvc eller gyn eller kvinnokliniken kan inte hjälpa?
Ne blir svårt om man är ensam så klart. Innan de blev så illa som de var så kunde jag knappt ge frukost och mina 2 barn. Tacksam för att dagis tog emot och lät dem gå en hel vecka innan min man blev pappaledig innan var han tvungen att vabba vissa dagar gick inte annars liksom. Sista veckorna innan ondasetronen låg jag bara i sängen och grät och skrek om vartannat för måddd så dåligt och orkade inte mer. :( Skäms över de nu och att jag tänkte vad har jag gjort,är det värt det. Jag vet ju att det är det!! Det bästa jag har är ju barnen och faktum är att jag skulle faktiskt göra om de för att bara få dem. Men mitt i de hela ör det tufft.
Beklagar missfallen,vet hur de är hade 2 st innan mim dotter. Värsta jag varit med om. Men hoppas denna vill stanna hos dig <3
Ja naturen är märklig på många sätt. Både bta och dåliga.
Zofran och ondasetron är samma sak,samma verksammaämnen men tror de är ondasetron som är lite billigare. Funkar precis lika bra,märker ingen skillnad alls. Vet inte om de är ?snåla? med den också då den kostar GALET mycket pengar för en medicin.
Lycka till med allt och Gott Nytt År :)
Gott nytt år, och god fortsättning till er alla!
Bara några dagar till KUB nu och jag är sjukt nervös och orolig :/
Förresten, någon som vet hur livmoderkanten känns? Jag brukar försöka känna den när jag är kissnödig och ligger ner, men jag minns inte alls hur den skulle kännas.
Lider med dig o så ledsen höra hur dåligt du mått o mår! :( Ja det är ju värt det..men i stunder har jag varit arg på mig själv när det varit som värst! :( Särskilt eftersom jag ofta lyckas sätta kräket i halsen o varit nära kvävas några gånger..! :( Då har jag iaf bestämt mig för att kämpa för att få samma medicin som du om jag blir så sjuk igen och jag kommer INTE ge upp!
Gott Nytt År o stor kram! :)
Nu har illamåendet börjat bli värre! :( När jag åt blev det bara ännu värre konstigt nog! Borde ju bli tvärtom!? Tog en lerigan för en o halv timme sen som självklart inte funkar! Kan man ta två st?
Hej
Jag har lite funderingar över missfall. Är såklart orolig som alla andra här.
Jag är i v13 (12+3) och har gjort ett ultraljud i V9 och ett för en vecka sen, så i ca v12, allt såg jätte bra ut båda gångerna.
Nu kommer det dröja fram till mitten av februari innan jag för göra det igen, och jag är orolig..
Jag undrar om det kan vara så att jag kan få missfall fram tills dess UTAN att märka av det? Hur tusan slappnar man av under denna ständiga väntan , kommer mannågonsin göra det?!
Hej
Jag är i v13 (12+3) och har gjort ett ultraljud i V9 och ett för en vecka sen, så i ca v12, allt såg jätte bra ut båda gångerna.
Nu kommer det dröja fram till mitten av februari innan jag för göra det igen, och jag är orolig..
Jag undrar om det kan vara så att jag kan få missfall fram tills dess UTAN att märka av det? Hur tusan slappnar man av under denna ständiga väntan , kommer mannågonsin göra det?!
Nu har illamåendet börjat bli värre! :( När jag åt blev det bara ännu värre konstigt nog! Borde ju bli tvärtom!? Tog en lerigan för en o halv timme sen som självklart inte funkar! Kan man ta två st?
Hej allihopa. Hur går det för er? Idag fick det bli ett besök till vårdcentralen då som resulterade i fortsatt sjukskriven. Iallafall en månad till pga att illamåendet är ju fortfarande kvar ganska mycket trots tabletter även om jag bara kräkts någon enstaka gång sen de nya tabletterna. Men ändå så orkeslös och svårt och göra något hemma mer än ta mig upp till soffa ,ta en dusch och försöka äta lite lite. Så ja att jobba nu skulle aldrig funka. Så en månad till sjukskriven så får vi se sen om illamåendet ger med sig. Min läkare är ju tveksam till att de kommer bli bättre om inte så kommer nog foglossningen bara bli värre då jag redan känner den ganska mycket. Och jobbet räknar inte med att jag skall komma tillbaka. Vilket känns väldigt trist men samtidigt skönt med deras förståelse och inga krav på mig men jag får ändå dåligt samvete. Men en dag i taget och en sak i taget så får vi se vart vi hamnar.
Imorgon besök till mvc för att ta blodprover som inte togs sist pga att mina armar var sönderstuckna efter sjukgusbesöken och där ett kräl spruckit i ena armen så. De får vi fixa imorgon samt kolla vikten extra eftersom jag tappade en del och fortfarande inte kommit upp i inskrivnings vikten än så. Så de vill ha extra koll då jag inte gjort någon viktuppgång i graviditeten alls ännu.
Hoppas ni andra når bra och går bättre för er
Hej