Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
[quote=78316373][quote-nick]Iowhannah skrev 2017-12-29 20:20:18 följande:[/quote-nick]Jag är också 30 och väntar andra barnet. Jag är i v 12+2 och ska göra KUB nästa vecka.
Vi berättade för våra familjer på julafton (mamma och svärmor visste sedan tidigare) och alla blev väldigt glada för vår skull :) I övrigt vet de flesta av våra vänner och ett par stycken på jobbet (varav en av dem gissade sig till det och frågade).
Här känner jag att tröttheten lättat en aning, men jag är fortfarande jääättetrött framemot eftermiddagarna (men det kan ju bero på mörkret också). Illamåendet har lättat men jag har fortfarande svårt med aptiten. Alltså, den finns där men det gör inte inspirationen till matlagning. Det är mest den psykiska biten som är riktigt tuff, jag har noll tålamod och bryter ihop för ingenting :/[/
Men vad roligt!!! Spännande med KUB. Är det nått som ni måste bekosta själv? Här i Umeå gör de bara kub från 35 års ålder.
Åh vilken julklapp att berätta på julafton, vi har bara berättat för barnen våra på 4 och 6 år samma dag som vi gjort ultraljudet. Dom verkar jätteglada över att "dom ska få en bäbis" :) hade lite ångest över hur de skulle ta det men gick ju bara bra så kändes skönt att det släppte. Vi ska nog snart berätta för våra familjer m.m. Barnen vet ju nu också och risken finns ju att dom berättar det nu.
Ja samma här hoppas de beror på mörkret och att de vänder snart :)
Vad jobbigt att det är svårt med aptiten, jag har haft lite jobbigt med det den senaste veckan då jag vart åksjuk i bihåleinflammation och feber och det sitter fortfarande i att jag inte riktigt är sugen på nått.. hoppas att de vänder snart för man mår ju så illa när man får i sig förlite också.
Det är säkert gravidhormonerna som spökar med dig, hoppas det känns bättre för dig snart! <3
Förlåt det ska inte vara "åksjuk i bihåleinflammation" utan sjuk i bihåleinflammation :'D
Vilken vecka är ni i och har ni berättat för omgivnigen att ni väntar barn? :)
Hejsan :) Jag är också i v 12 (11+1) vi fick berätta tidigt för vår omgivning då jag blev sjukskriven pga illamående och inlagd på sjukhus 2 gånger och besök över dagen en gång till sjukhuset. Så svårt och oundvikligt att inte berätta så de är svårt och dölja när man mår som jag har gjort/gör. Mest lite vänner som får veta först nu. Jobbet fick ju som sagt veta tidigt då jag inte kunde jobba.
Väntar också min 3 <3 :)
Men vad roligt!!! Spännande med KUB. Är det nått som ni måste bekosta själv? Här i Umeå gör de bara kub från 35 års ålder.
Åh vilken julklapp att berätta på julafton, vi har bara berättat för barnen våra på 4 och 6 år samma dag som vi gjort ultraljudet. Dom verkar jätteglada över att "dom ska få en bäbis" :) hade lite ångest över hur de skulle ta det men gick ju bara bra så kändes skönt att det släppte. Vi ska nog snart berätta för våra familjer m.m. Barnen vet ju nu också och risken finns ju att dom berättar det nu.
Ja samma här hoppas de beror på mörkret och att de vänder snart :)
Vad jobbigt att det är svårt med aptiten, jag har haft lite jobbigt med det den senaste veckan då jag vart åksjuk i bihåleinflammation och feber och det sitter fortfarande i att jag inte riktigt är sugen på nått.. hoppas att de vänder snart för man mår ju så illa när man får i sig förlite också.
Det är säkert gravidhormonerna som spökar med dig, hoppas det känns bättre för dig snart! <3
Tack så mycket :) Ja de har varit riktigt tufft för oss alla i familjen. Vi visste ju att jag förnodligen skulle få hyperemesis gravidum igen men inte alls att det skulle vara i närheten av så illa som de var denna gången. Både min man,jag och vår bm har varit chockad över hur illa det varit/är. Ja alltså jo mår väl bättre så sätt att jag inte kräks längre. Förutom efter en lång bilresa häromdagen. Men inte annars så kan ju äta nu och fått tillbaka lite vikt som jag tappade men inte allt. Men mår ju fortfarande väldigt illa ändå trotts tabletter men nu kan jag vara uppe ändå och inte ligga i sängen och gråta för jag mår så illa. Men klarar inte så mycket mer än ?ta hand? om mig själv så att säga än. Men evigt tacksam för tabletterna. Men hoppas min vårdcentral förstår mig och sjukskriver mig ett par veckor till sen.
Hihi ja jag förstår. Vad sa barnen? :)
Mina barn är 4,5 år och 21 månader. :) Så minstingen förstår inte. Men dottern på 4,5 år sa först att hon inte ville ha någon bebis för hon hade ju lillebror haha :p Hon trodde nog att han inte skulle vara kvar om vi fick en ?ny? bebis. Svårt och förstå för henne. Men blivit lättare så hon har beställt en lillasyster nu. Hon såg bebis vinka till henne vid ultraljudet så det tyckte hon var roligt men läskigt också. Hon säger att bebis är en fisk i mammas mage. Haha så hon tog de bra men tror inte hon förstår. Blir spännande och se hur hon reagerar ju större magen blir.
Oj förlåt blev lite längre svar än jag hade tänkt.
I Östergötland erbjuds samtliga gravida att göra KUB och för oss har det liksom inte varit någon tvekan.
Jo, gravidhormonerna och mörkret är det definitivt, jag ska boka tid hos kurator nästa vecka.
Hej!
Är gravid med bf 14/7. Väntar andra barnet, första är precis fyllda ett :)
Har ni någon facebookgrupp där ni följs åt? Hade det med första och det är fortfarande min favoritgrupp :)
Ska göra kub nu 3/1 så det ser vi fram emot, men redan sett bebis en gång då vi gjorde ett tidigt UL för att tidsbestämma graviditeten.
Hej!
Är gravid med bf 14/7. Väntar andra barnet, första är precis fyllda ett :)
Har ni någon facebookgrupp där ni följs åt? Hade det med första och det är fortfarande min favoritgrupp :)
Ska göra kub nu 3/1 så det ser vi fram emot, men redan sett bebis en gång då vi gjorde ett tidigt UL för att tidsbestämma graviditeten.
Åh måste vara de värsta, skönt du inte kräks lila ofta längre och att du fått medicin som underlättar lite. Hur länge satt illamåendet kvar i dina andra graviditeter?
Ja man är nog inte så effektiv på jobbet vid sånt illamående så håller tummarna du bli sjukskriven tills du mår bättre och känner att du orkar.
Vad roligt att hon fick följa med på ultraljudet då blev de kanske liiite mer tydligt iaf. Hahaha vad roligt med en "fisk" i mammas mage :'D Det blir nog mer verkligt och riktigt när magen är större och hon kan känna bäbisen sparka och när ni börjat köpa saker till h*n. Ska ni ta reda på kön?
Mina två killar tog det bra, min stora som är 6år var jag lite oroad över hur han skulle reagera då han mot lillebror som är 4 kan va väldigt svartsjuk, men han sken upp som en sol och blev jätteglad. Frågar mycket om bäbisen och vill känna på magen. 4åringen är lite mer tramsig Ang detta men tycker nog också de ska bli roligt, han säger att han blir storebrorlillebror och att bäbisen ska heta Olivia eller Fredrik :'D hahaha kommer inte att hända men roligt hur dom uttrycker sig!